GC: Diablo III får djävulsk svårighetsgrad

Robot
GC: Diablo III får djävulsk svårighetsgrad

Brukar du klia dig i ditt gråstrimmiga skägg och klaga på den obefintliga utmaningen i dagens spel? Då har vi kanske räddningen – "Inferno"-svårighetsgraden i Diablo III.

#diablo-iii, #diablo-ii


Medlem
GC: Diablo III får djävulsk svårighetsgrad

Bra, utmaningar gillar vi. Sånt finns det inte mkt av i dagens spel. Hoppas det blir så svårt som dom påstår.

Medlem

TJO! hoppas att det blir svårt som f#¤%&n

Medlem

Aha, låter som WoW alltså. Först måste du köpa bra saker i shoppen för att ha en chans (lota själv blir poänglöst), sen ska du gärna dra ihop en bra grupp (guild) för att kunan möta fienderna (farma bossar).
enda skillnaden är att fienderna har lite mer HP, men unika attacker och liknande kan man nog lugnt glömma.

Casual varianten av hardcore, något stackare lurar det alltid men det låter imo helt värdelöst och som ett svagt försök att kompensera för dåligt balanserade fiender, poängöst innehåll och brist på utmaning på högre nivå.
Diablo 3. Lord of the Casuals.

Medlem

Ju svårare desto bättre Och nu när vi ändå har hack'n'slash på tapeten, har ni inte hittat något om Torchlight 2 än? Börjar bli orolig nu...

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Aha, låter som WoW alltså. Först måste du köpa bra saker i shoppen för att ha en chans (lota själv blir poänglöst), sen ska du gärna dra ihop en bra grupp (guild) för att kunan möta fienderna (farma bossar).
enda skillnaden är att fienderna har lite mer HP, men unika attacker och liknande kan man nog lugnt glömma.

Casual varianten av hardcore, något stackare lurar det alltid men det låter imo helt värdelöst och som ett svagt försök att kompensera för dåligt balanserade fiender, poängöst innehåll och brist på utmaning på högre nivå.
Diablo 3. Lord of the Casuals.

Alltid ska det finnas något att klaga på va?
Lord of the Casuals säger du? det finns ju förfan Hardcore settings för dom som vill spela det..
Visserligen är det ett lite konstigt sätt att öka replay value på men om det var något jag kände som fattades i diablo 2 så var det svårighetsgraden.

Medlem

YES! gött gött gött!
det verkar ju som om blizzard är seriösa med det här, vilket är hur bra som helst! Alla som var oroliga för att diablo 3 skulle vara busenkelt kommer får sig en känga och tillrättavisning. way to go blizzard.

Medlem

Challenge accepted..

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Aha, låter som WoW alltså. Först måste du köpa bra saker i shoppen för att ha en chans (lota själv blir poänglöst), sen ska du gärna dra ihop en bra grupp (guild) för att kunan möta fienderna (farma bossar).
enda skillnaden är att fienderna har lite mer HP, men unika attacker och liknande kan man nog lugnt glömma.

Casual varianten av hardcore, något stackare lurar det alltid men det låter imo helt värdelöst och som ett svagt försök att kompensera för dåligt balanserade fiender, poängöst innehåll och brist på utmaning på högre nivå.
Diablo 3. Lord of the Casuals.

Folk ska då fan klaga på ALLT bara för att klaga.
Jag är så sjukt trött på det här beteendet.
Finns det något spel som är tillräckligt bra för dig, min herre?
Fast det hade väl varit tråkigt om du inte fick klaga va?

Skrivet av Grumbledock:

A
Casual varianten av hardcore, något stackare lurar det alltid men det låter imo helt värdelöst och som ett svagt försök att kompensera för dåligt balanserade fiender, poängöst innehåll och brist på utmaning på högre nivå.
Diablo 3. Lord of the Casuals.

Konstigt att innan spelet är släppt förutsätta att fiender kommer vara dåligt balanserade och innehållet poänglöst.
Detta är blizzard, om det skulle finnas tendenser till imbalans så skulle dom skjuta på releasen ett år och fixa det trasiga, inte klistra på en snabb fix ovanpå.

Medlem
Skrivet av Schmer:
Skrivet av Grumbledock:

Aha, låter som WoW alltså. Först måste du köpa bra saker i shoppen för att ha en chans (lota själv blir poänglöst), sen ska du gärna dra ihop en bra grupp (guild) för att kunan möta fienderna (farma bossar).
enda skillnaden är att fienderna har lite mer HP, men unika attacker och liknande kan man nog lugnt glömma.

Casual varianten av hardcore, något stackare lurar det alltid men det låter imo helt värdelöst och som ett svagt försök att kompensera för dåligt balanserade fiender, poängöst innehåll och brist på utmaning på högre nivå.
Diablo 3. Lord of the Casuals.

Alltid ska det finnas något att klaga på va?
Lord of the Casuals säger du? det finns ju förfan Hardcore settings för dom som vill spela det..
Visserligen är det ett lite konstigt sätt att öka replay value på men om det var något jag kände som fattades i diablo 2 så var det svårighetsgraden.

Jasså, det tycker jag då inte, testa klara Diablo2 nu på hell, gärna själv...

Medlem

Det som står om att diverse utrustning och liknande bara skulle finnas på Inferno var ju likadant som D2. Bara vissa unika saker som droppades på Hell


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Aha, låter som WoW alltså. Först måste du köpa bra saker i shoppen för att ha en chans (lota själv blir poänglöst), sen ska du gärna dra ihop en bra grupp (guild) för att kunan möta fienderna (farma bossar).
enda skillnaden är att fienderna har lite mer HP, men unika attacker och liknande kan man nog lugnt glömma.

Casual varianten av hardcore, något stackare lurar det alltid men det låter imo helt värdelöst och som ett svagt försök att kompensera för dåligt balanserade fiender, poängöst innehåll och brist på utmaning på högre nivå.
Diablo 3. Lord of the Casuals.

Du behöver inte spela spelet om du inte vill.
Jag kommer att loota i början, men tar det för lång tid att få bra saker blir det till att betala för dem.
Jag förstår dock inte varför det blir poänglöst att loota. Även om de inte gjort ett officiellt auktionshus skulle det farmas och säljas vid sidan om i alla fall.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Jasså, det tycker jag då inte, testa klara Diablo2 nu på hell, gärna själv...

Jag syftar mer på att folk kan soloa Uber tristram och såna saker, sånt som skall vara det absolut svåraste i spelet. Eller hur man ensam kan döda alla mobs i Baals throneroom även om gamet är fullt hur snabbt som helst.

Medlem
Skrivet av Schmer:
Skrivet av Gaara:

Jasså, det tycker jag då inte, testa klara Diablo2 nu på hell, gärna själv...

Jag syftar mer på att folk kan soloa Uber tristram och såna saker, sånt som skall vara det absolut svåraste i spelet. Eller hur man ensam kan döda alla mobs i Baals throneroom även om gamet är fullt hur snabbt som helst.

Hammerdin.

Medlem

Loot blir ju alltid bra med detta system, jag menar du kan ju även sälja det du hittar (utan kostnad för ett visst antal) så teoretiskt så kan du ju långsamt bygga upp en pool med e-currency och köpa/sälja utan att betala en enda krona för att använda AH't.

Sedan låter detta bra Det ska finnas supersvåra lägen i alla spel i någon form!

Medlem

Jo, Diablo och svårighetsgrad går ju hand i hand, börjat lira tvåan nu på sistone, act 2 bossen (Duriel) är grymt kaxig även på den lättaste svårighetsgraden, snabb som attan samtidigt som han slowar ner en till ultrarapidhastighet. Slår som en lastbil gör han också, man får ha en mercenary som meatshield som bankas ner på ett slag, så att man kan få in ett par slag innan man själv kolar vippen på grund av att healing potionserna tar slut/inte healar tillräckligt snabbt.
Och glöm för fasen inte att slänga town portals direkt när du kommer tillbaka till bossrummet, för annars får du springa en bra vända.... och så måste du ju självklart få tillbaka din kropp igen vilket är jobbigt bara det. Rinse/repeat typ 6 ggr så käkar fanskapet äntligen grus.

Men det är ju sånt man gillar, själva utmaningen. Behövs inte så många bestraffningar när man dör dock...

Medlem

Släpp spelet någongång istället för att dividera om svårighetsgrader! Lika att bara släppa det och låta oss själva ta reda på hur knepigt det kan bli i slutändan.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Detta gillas, tror att D3 kommer att bli grymt, har varit lite orolig över att det ska vara för "tillgänglig" men det verkar som om att det mesta av "tillgängligheten" finns i normal och att många av de funktioner som gör det enkelt för spelaren begränsas i högre svårighetsgrader. Är dock inte helt nöjd med att de tagit bort så många val (sätta egna värden på styrka ect), visst de har lagt till andra mekanismer som ger möjlighet att modifiera sin gubbe men varför inte ha med alla....
Sen av den infon som finns nu så verkar ett level up efter nivå 30 vara väldigt innehållslöst, inga nya skills, inga nya skillpoints, lite ökad stryka ect men den sätts ut automatiskt... Hoppas att det är något vi inte vet som läggs in där, level up ska vara skoj att få inte bara "jaha...."

Medlem
Medlem

esh dom har ju tagit bort immunity så detta blir väl ingen konst att klara!

Medlem
Medlem
Skrivet av Zaptagious:

Jo, Diablo och svårighetsgrad går ju hand i hand, börjat lira tvåan nu på sistone, act 2 bossen (Duriel) är grymt kaxig även på den lättaste svårighetsgraden, snabb som attan samtidigt som han slowar ner en till ultrarapidhastighet. Slår som en lastbil gör han också, man får ha en mercenary som meatshield som bankas ner på ett slag, så att man kan få in ett par slag innan man själv kolar vippen på grund av att healing potionserna tar slut/inte healar tillräckligt snabbt.
Och glöm för fasen inte att slänga town portals direkt när du kommer tillbaka till bossrummet, för annars får du springa en bra vända.... och så måste du ju självklart få tillbaka din kropp igen vilket är jobbigt bara det. Rinse/repeat typ 6 ggr så käkar fanskapet äntligen grus.

Men det är ju sånt man gillar, själva utmaningen. Behövs inte så många bestraffningar när man dör dock...

Haha annars minns man ju klassikern: "duriel lagget" - det lagga satan när man skulle zona in till han och när man fick styra gubben va man redan död:P
"Baals minions lagget" va gött det me

Hoppas de inte har sådana saker i Dibbe3, blir lite surt att köra hardcore då...

Medlem

Väldigt kul att höra. En till svårighetsgrad=mer återspelningsvärde, och när man då nått lvl60 så tar det inte slut.
Kommer bli riktigt grymt detta spelet.

Medlem

Härligt, hardcore gubbe och sen slasha i Inferno


signatur

Meep!

Medlem

Hmm.. Under om et är i "inferno" som et blir G.O om man dör
//mOxOn


signatur

I have spoken..

Medlem
Skrivet av Moxon:

Hmm.. Under om et är i "inferno" som et blir G.O om man dör
//mOxOn

Du menar nog Hardcore, antar jag.

Medlem

detta blir awesome! sjukt najs att man får speciell gear och speciella runor i modet också. frågan jag ställer mig är dock;

jag antar att det inte är som hardcore att om man dör, så dör man permanent? det skulle ju vara den allra värsta graden av ondska om fallet var så.

aja, längtar som fan!

Medlem

F*n va härligt!

Edit:

Skrivet av Zaptagious:

Jo, Diablo och svårighetsgrad går ju hand i hand, börjat lira tvåan nu på sistone, act 2 bossen (Duriel) är grymt kaxig även på den lättaste svårighetsgraden, snabb som attan samtidigt som han slowar ner en till ultrarapidhastighet. Slår som en lastbil gör han också, man får ha en mercenary som meatshield som bankas ner på ett slag, så att man kan få in ett par slag innan man själv kolar vippen på grund av att healing potionserna tar slut/inte healar tillräckligt snabbt.
Och glöm för fasen inte att slänga town portals direkt när du kommer tillbaka till bossrummet, för annars får du springa en bra vända.... och så måste du ju självklart få tillbaka din kropp igen vilket är jobbigt bara det. Rinse/repeat typ 6 ggr så käkar fanskapet äntligen grus.

Men det är ju sånt man gillar, själva utmaningen. Behövs inte så många bestraffningar när man dör dock...

Haha håller med dig till fullo :D. kommer ihåg när man körde singleplayer, lvl 13 druid typ som ska in dit å försöka få död på den där stora larven. Inte det lättaste, men efter ett antal ivriga försök så fick man ner han

Medlem

BRING IT ON!


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

12
Skriv svar