Notch utmanar Bethesda i Quake 3

Robot
Notch utmanar Bethesda i Quake 3

Minecraft-skaparen vill avgöra den juridiska tvisten på ett något okonventionellt sätt – Q3 deathmatch!

#nyhetstips, #minecraft, #bethesda, #scrolls


Medlem
Notch utmanar Bethesda i Quake 3

briljant! , game on !

Medlem
Medlem

spöa skiten ur dem NOTCH !

Medlem

Notch verkar vara en skön snubbe

Medlem

Här ser man skillnaderna på något som sägs av en bunt advokater och några glada programmerare. Tror det blir svårt att få igenom den här matchen tyvärr.

/ LordDaimos

Rena rama dumheterna


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Betheda är löjliga, scrolls är ett ord i mängden å finns i flertal spel och vad jag läst så är det ingenting i spelen som igentiligen liknar varan? förutom "Scrolls" det är som att man ska stämma folk för ordet "world" eller "ancient" och liknade.

Hade dock varit roligt om dem accepterar utmaningen

// Stavfel bjuder jag på

Medlem

haha helt rätt!


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Barnsligt och professionellt.

Medlem

Awesome, men tyvärr finns det inget att tjäna på detta så jag gissar att Bethesda kommer avböja :/

Medlem

Jag tror notch är rätt pist över att de påstår sig äga namnet, så han ger dem en sportslig chans. Bethesda skulle vinna mycket respekt från mig om de accepterade. Men skulle gissa att deras advokater säger nej :/

OML
Medlem

Det är så här en löjlig stämning ska tas!:)

Medlem

Bra gjort Notch!

Medlem

Ska blizzard stämma world of tanks? Så jävla löjligt

zsm
Medlem

Hela grejen är så tramsig. NOTCH borde ge upp namnet, för även om stämningen är att ta i, kan jag förstå Bethesda. Den grejen att han vill göra upp i Q3 DM är oseriös. Det är väl ändå en legitim bransch och ingen jävla sandlåda?

Bethesda vill inte att två varumärken förväxlas och det med all rätt. Notchs spel är ett nytt IP och lider föga av att bara göra ett enkelt namnbyte.

Medlem

Patetiskt.


signatur

Imperator

Medlem

Skulle vara förbannat kul om det skulle bli en match. Men chansen till det är nog rätt liten.

Medlem

Så klockrent!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Lite som när Uwe Boll utmanade kritiserande filmrecensenter till att göra upp via boxningsmatch, förutom det faktum att Uwe Boll är dålig och Notch är bra.

Medlem

Så det borde lösas, att avböja är att förlora.

Medlem

Haha vilken skön grej, bra pr för båda om Bethesda går med på ett sån komisk tillställning

zsm
Medlem

Jäkla "stick it to the man"-mentalitet som helt spårat ur >_<

Medlem

Underbart! Om bethesda har några inbitna quakefans så kanske det finns en liten chans att de tackar ja.. hoppas det.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Awesome, men tyvärr finns det inget att tjäna på detta så jag gissar att Bethesda kommer avböja :/

En sak finns att vinna för Bethesda även om de skulle förlora matchen - bra och billig PR!

Medlem

Hahaha, underbart udda!

Medlem

Tror inte detta är något som kommer uppskattas av advokaterna, de kommer nog bara skratta åt Notch och fortsätta med sin stämning.

Notch verkar ju inte ta det seriöst, så det kommer nog sluta dåligt för hans del, tyvärr.

Medlem

Tycker inte direkt att det är en seriös anledning att stämmas för heller. Gillar dock skarpt hans utmaning, vi är ju ändå alla människor.

Medlem

Barnsligt eller inte så visar det väl på exakt hur dumt själv caset är från första början.. Vansinne.

Medlem

Notch, är nog beredd att backa på namnet om han skulle behöva. Men i en snilleblixt har han vänt så att han själv har satt sig i en situation där han kan vinna mycket eller lite. Medans Bethesda kan förlora mycket eller mer.

Accepterar inte Bethesda, är det dålig PR för dem. Men Notch vinner popularitet.
Accepterar Bethesda och vinner, Notch tappar SCROLLs varumärket men massor med publicitet.
Accepterar Bethesda och förlorar, bättre PR men de förlorar det enormt värdefulla namnet SCROLLs.

Jag tycker dock inte synd om Bethesda, de satte sig själva i denna situationen genom att öppna med en stämning. En annan lösning kunde sökts först.

123
Skriv svar