GC: Se den omtalade Dota 2-turneringen live

Medlem
Skrivet av moberg:
Skrivet av imbamakaber:

Att HoN är en spinoff på DotAs easymode (-em) är väl inte så långsökt?
Du får guld och experience mycket snabbare i HoN i jämförelse och det känns därför jättemycket som om att man spelar -em.

jo, det är ganska långsökt. det finns -em i HoN också, vilket är som en blandning mellan -em i dota och LoL. annars tycker jag nog att HoN är i princip samma som dota inom xp och guld och hur det funkar. de har ju gjort om en del, men inga revolutioner direkt. t.ex. har de ju ändrat så att mer guld går in i games än ut när något dör. förut (och kanske fortfarande i dota?) förlorade ju heroes mer guld när de dog än de tjänade pengar när de dödade andra hjältar. något s2 ändrade på för att skjuta in mer pengar i spelet, men det var ingen superstor skillnad direkt.

Det finns en jättestor skillnad, och det är relaiable gold (finns inte i HoN än va?), det är allt bonusguld du får av att döda heroes (du får ju även guld av att vara nära en hero som dör, är det så i hon?). Det ligger i en särskild bank, som tas av när du köper items _först när_ vanliga guldet är slut. Dör du förlorar du vanligt guld men aldrig relaiable. Detta är jätteskillnad när det kommer till att supports alltid kommer att få en del guld de också, men inte direkt mer än så de har råd med sina wards och köpa TP's till de andra.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

ndr
Medlem

1,5miljoner tittare är inte dåligt för ett spel som inte släppts ännu

Medlem

Laggy piece of **** som en av spelare av matchen skrev. Men det är som sagt beta så de har nog fixat det till releasen.

Medlem
Skrivet av bleak:

92min game ,,, wow,,

Förstår verkligen varför HoN har gått mot att korta ner matcherna. Average där är 35min ,, Men dock så tog dom ju farmfesten Spectre

G____G

När man spelar jämna lag i Hon så kan det bli upp till 60min+ Beror helt på hur mycket folk pushar och vilka taktiker man spelar med och hur bra motspelarna är på att försvara! man kan lungt pusha i Dota2 med om man kör sån taktik

Medlem

men varför ? varför ska dom alltid ha denna 3+ år söta // gulliga grafiken -.-"

Medlem

Spelet ser ut lite som en blandning utav HON och LOL..

Interfacet ser dock värdelöst ut.

Jag gillar att ha spells och items i mitten längst ner, här är allt utspritt över hela botten? vad är meningen med att ta upp så mycket space längst ned för något man inte äns behöver se och inte nog med det utan de tar upp en bra bit av skärmen längst upp med. Hoppas det går att ändra när spelet släppts för det är oerhört dumt och dåligt gjort.. Varför inte bara göra så att shift visar spelarnas level och sånt precis som i ett fps spel? Är dom så hjärndöda så dom inte fattar att det är bäst?

Min personliga åsikt är att spelet ser för barnsligt ut. Jag hade hoppats på ett mörkare spel och inte så färgstarka saker. Gubbarna som konstant springer i lanes såg ju retarded ut. varför inte göra dom snygga? Jag kommer nog spela spelet men just nu så ser det ju bara ut som en annan dota klon som kopierar från alla andra dota kloner. Grafiken och allt har man ju sett redan

Mycket kan komma at ändras men just nu känns det som *SUCK..*

Medlem

[quote="Saftnisse"dota klon som kopierar från alla andra dota kloner.
[/quote]

mm, de copy-pastear tillbaks sig själva


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Denna skit är ju nere hela tiden. Har kunnat sett 10 minuters laggigt skit under 6 gånger jag kollat in på denna streamen. Tider hålls ju inte ett piss, och ingen information. URUSELT!


signatur

The King is Back

Medlem
Skrivet av BudoWhoopass:

[quote="Saftnisse"dota klon som kopierar från alla andra dota kloner.

mm, de copy-pastear tillbaks sig själva :rolleyes:[/quote]

Menade mest att det bara ser ut som typ ett svagt försök att ta över Hon+LoL då det är 'nästan' samma grafik.
De hade kunnat göra spelet så mycket häftigare än vad det är! varför inte satsa och göra ett mindblowing snyggt dota med dom resurser som dom sitter på..

Medlem
Skrivet av Saftnisse:
Skrivet av BudoWhoopass:

[quote="Saftnisse"dota klon som kopierar från alla andra dota kloner.

mm, de copy-pastear tillbaks sig själva

Menade mest att det bara ser ut som typ ett svagt försök att ta över Hon+LoL då det är 'nästan' samma grafik.
De hade kunnat göra spelet så mycket häftigare än vad det är! varför inte satsa och göra ett mindblowing snyggt dota med dom resurser som dom sitter på..[/quote]

Dota handlar ju inte om grafik, de gjorde ju nytt framför allt för att slippa wc3motorns begränsningar. och som sagt förut, det är en jäffla beta.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv
Skrivet av BudoWhoopass:
Skrivet av Saftnisse:
Skrivet av BudoWhoopass:

[quote="Saftnisse"dota klon som kopierar från alla andra dota kloner.

mm, de copy-pastear tillbaks sig själva

Menade mest att det bara ser ut som typ ett svagt försök att ta över Hon+LoL då det är 'nästan' samma grafik.
De hade kunnat göra spelet så mycket häftigare än vad det är! varför inte satsa och göra ett mindblowing snyggt dota med dom resurser som dom sitter på..

Dota handlar ju inte om grafik, de gjorde ju nytt framför allt för att slippa wc3motorns begränsningar. och som sagt förut, det är en jäffla beta.[/quote]

Dom får då tusan tåla kritik om dom väljer att hypa sin beta så här mkt med 1mille i potten.

Jag tvivlar på att det kommer bli nån stor ändring i grafiken. Mer nummertweaks, UI ,,

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av BudoWhoopass:
Skrivet av Saftnisse:
Skrivet av BudoWhoopass:

[quote="Saftnisse"dota klon som kopierar från alla andra dota kloner.

mm, de copy-pastear tillbaks sig själva

Menade mest att det bara ser ut som typ ett svagt försök att ta över Hon+LoL då det är 'nästan' samma grafik.
De hade kunnat göra spelet så mycket häftigare än vad det är! varför inte satsa och göra ett mindblowing snyggt dota med dom resurser som dom sitter på..

Dota handlar ju inte om grafik, de gjorde ju nytt framför allt för att slippa wc3motorns begränsningar. och som sagt förut, det är en jäffla beta.

Dom får då tusan tåla kritik om dom väljer att hypa sin beta så här mkt med 1mille i potten.

Jag tvivlar på att det kommer bli nån stor ändring i grafiken. Mer nummertweaks, UI ,,[/quote]

Okej om vi går igenom det steg för steg.

- Kan människor sluta referera till LoL eller HoN? De två spelen är i olika mängd baserade på DotA från Warcraft III.
- Varför anmärker människor på att det är likt gamla DotA? Om ni satt er in i utvecklingen av spelet så är utvecklarnas mål att göra ett spel så likt gamla DotA som möjligt. Det som fokus har lagts på är att göra ett spel som kan fylla ut kostymen som ett förstklassigt E-sportspel.
- Det ovan leder oss till grafiken; det här är inte per se dålig grafik. För att ett E-sportspel ska kunna slå internationellt så kräver det att systemkraven inte är höga för att slå på den Asiatiska marknaden där datorer överlag inte har samma prestanda som i Västeuropa.
- För att fortsätta angående grafiken så är det viktigaste att det som sker på skärmen är tydligt att utskilja, Lex Starcraft 2. Utifrån det perspektivet är det enligt mitt tycke ett lyckat designval utifrån det jag sett hittills idag.

Medlem
Skrivet av Stromlaren:
Skrivet av bleak:
Skrivet av BudoWhoopass:
Skrivet av Saftnisse:
Skrivet av BudoWhoopass:

[quote="Saftnisse"dota klon som kopierar från alla andra dota kloner.

mm, de copy-pastear tillbaks sig själva

Menade mest att det bara ser ut som typ ett svagt försök att ta över Hon+LoL då det är 'nästan' samma grafik.
De hade kunnat göra spelet så mycket häftigare än vad det är! varför inte satsa och göra ett mindblowing snyggt dota med dom resurser som dom sitter på..

Dota handlar ju inte om grafik, de gjorde ju nytt framför allt för att slippa wc3motorns begränsningar. och som sagt förut, det är en jäffla beta.

Dom får då tusan tåla kritik om dom väljer att hypa sin beta så här mkt med 1mille i potten.

Jag tvivlar på att det kommer bli nån stor ändring i grafiken. Mer nummertweaks, UI ,,

Okej om vi går igenom det steg för steg.

- Kan människor sluta referera till LoL eller HoN? De två spelen är i olika mängd baserade på DotA från Warcraft III.
- Varför anmärker människor på att det är likt gamla DotA? Om ni satt er in i utvecklingen av spelet så är utvecklarnas mål att göra ett spel så likt gamla DotA som möjligt. Det som fokus har lagts på är att göra ett spel som kan fylla ut kostymen som ett förstklassigt E-sportspel.
- Det ovan leder oss till grafiken; det här är inte per se dålig grafik. För att ett E-sportspel ska kunna slå internationellt så kräver det att systemkraven inte är höga för att slå på den Asiatiska marknaden där datorer överlag inte har samma prestanda som i Västeuropa.
- För att fortsätta angående grafiken så är det viktigaste att det som sker på skärmen är tydligt att utskilja, Lex Starcraft 2. Utifrån det perspektivet är det enligt mitt tycke ett lyckat designval utifrån det jag sett hittills idag.[/quote]

Tack, slapp jag : >


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av Stromlaren:
Skrivet av bleak:
Skrivet av BudoWhoopass:
Skrivet av Saftnisse:
Skrivet av BudoWhoopass:

[quote="Saftnisse"dota klon som kopierar från alla andra dota kloner.

mm, de copy-pastear tillbaks sig själva

Menade mest att det bara ser ut som typ ett svagt försök att ta över Hon+LoL då det är 'nästan' samma grafik.
De hade kunnat göra spelet så mycket häftigare än vad det är! varför inte satsa och göra ett mindblowing snyggt dota med dom resurser som dom sitter på..

Dota handlar ju inte om grafik, de gjorde ju nytt framför allt för att slippa wc3motorns begränsningar. och som sagt förut, det är en jäffla beta.

Dom får då tusan tåla kritik om dom väljer att hypa sin beta så här mkt med 1mille i potten.

Jag tvivlar på att det kommer bli nån stor ändring i grafiken. Mer nummertweaks, UI ,,

Okej om vi går igenom det steg för steg.

- Kan människor sluta referera till LoL eller HoN? De två spelen är i olika mängd baserade på DotA från Warcraft III.
- Varför anmärker människor på att det är likt gamla DotA? Om ni satt er in i utvecklingen av spelet så är utvecklarnas mål att göra ett spel så likt gamla DotA som möjligt. Det som fokus har lagts på är att göra ett spel som kan fylla ut kostymen som ett förstklassigt E-sportspel.
- Det ovan leder oss till grafiken; det här är inte per se dålig grafik. För att ett E-sportspel ska kunna slå internationellt så kräver det att systemkraven inte är höga för att slå på den Asiatiska marknaden där datorer överlag inte har samma prestanda som i Västeuropa.
- För att fortsätta angående grafiken så är det viktigaste att det som sker på skärmen är tydligt att utskilja, Lex Starcraft 2. Utifrån det perspektivet är det enligt mitt tycke ett lyckat designval utifrån det jag sett hittills idag.[/quote]

This my friends this!


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv

Seriöst?! O.o Nog med de omogna skitspelen och in med mer realism som till exempel ArmA 3 och Red Orchestra 2! Trött jag blir på sådana här spel -.-" Bara en massa fjanteri

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Seriöst?! O.o Nog med de omogna skitspelen och in med mer realism som till exempel ArmA 3 och Red Orchestra 2! Trött jag blir på sådana här spel -.-" Bara en massa fjanteri

åh, vad relevant


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv
Skrivet av BudoWhoopass:
Skrivet av edgren:

Seriöst?! O.o Nog med de omogna skitspelen och in med mer realism som till exempel ArmA 3 och Red Orchestra 2! Trött jag blir på sådana här spel -.-" Bara en massa fjanteri

åh, vad relevant

Ja, det är det. Alla har rätt att uttrycka sig om vad de själv tycker och tänker om spel. Så är det över allt här på FZ, oavsett spel.

Medlem
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av BudoWhoopass:
Skrivet av anon_276063:

Seriöst?! O.o Nog med de omogna skitspelen och in med mer realism som till exempel ArmA 3 och Red Orchestra 2! Trött jag blir på sådana här spel -.-" Bara en massa fjanteri

åh, vad relevant

Ja, det är det. Alla har rätt att uttrycka sig om vad de själv tycker och tänker om spel. Så är det över allt här på FZ, oavsett spel.

Sa inte att du inte fick, det var bara högst jävla irrelevant. Vi som spelar dota gör det nog inte för realismems skull, då skulle vi gå ut och hugga egna träd.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

HAr varit DotA-spelar sedan 2006 så gott som, av och till. Endast spelat HoN ett par veckor, men tröttnade och gick tillbaka till DotA igen. Så mitt uttalande är mina egna tankar mellan DotA och DotA2.... börjar du argumentera mitt inlägg genom att göra skillnader med HoN eller LoL, så säger jag bara; "Släng Dig i väggen och res Dig inte igen!"

Sett ca 5 stycken matcher, och detta är mitt uttalande:

Gillar:
Flytet - det har samma flyt som DotA verkar det som. Dock svårt att veta till hundra när man inte har testat det.. Med flyt menar jag spelmässigt, farmade, rörelse av hjältarna, hastigheten m.m.
Hjältarna - Alla hjältar är direkt-kopierade från DotA, samma namn, och samma spells (Kanske lite skillnad), och har liknande utseendet (Kanske inte alla, men majoriteten).
Grafiken - Ja, ljusen är mysiga (Spells, dagsljus m.m), de mörka områdena är mysiga, träden är mysiga. Kommer nog ha mycket myspys med detta spel under vintern.

Neutral:
UI:et - Utseendet stör mig direkt. Men den är inte toppen heller

Minus:
Utseendet på visa hjältar kan vara lite.. Meeeeh! (Ex: Weaver, Chen)
Shopen, hur fan fungerar den egentligen?

Medlem

Grafilken/stilen är för lik valves andra spel.. (Team Fortress)

Hade gärna sett lite mer olika starka färger än nyanser av... färglöshet.
Spelet ser platt ut :U


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Grafilken/stilen är för lik valves andra spel.. (Team Fortress)

Hade gärna sett lite mer olika starka färger än nyanser av... färglöshet.
Spelet ser platt ut :U

Håller delvis med dig på andra punkten, men man måste komma ihåg att det är en beta, man ser ju tillexempel att skillikonerna är väldigt havsade, lär inte se ut så i slutprodukt.

Skrivet av WulffX03:

Minus:
Utseendet på visa hjältar kan vara lite.. Meeeeh! (Ex: Weaver, Chen)
Shopen, hur fan fungerar den egentligen?

Enchantress ser ut som hon har vattenskalle :c
Angående shopen så är jag väldigt nyfiken på att se den med, bara de gör den bindbar som denv ar i wc3 är jag nöjd (har en shop på varje siffertangent)

Ett annat minus är att de inte tog chansen att göra Sven till en viking


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

123
Skriv svar