Någon som har erfarenhet av spelskärmarna BenQ 2410T vs Acer 245HQAtbid vs ASUS 236h?

Medlem
Någon som har erfarenhet av spelskärmarna BenQ 2410T vs Acer 245HQAtbid vs ASUS 236h?

Som tidigare nämnt, någon som vet lite mer om dessa skärmar?

Har beställt BenQ 2410T från Komplett men har andra produkter som väntas till lager så leveransen blir nog inte av förens 1sep. Med tanke på att jag kan göra om beställningen vill jag vara säkert på mitt skärmköp!

Är det någon av dessa skärmar som sticker ut eller är sämre/bättre?

Alltså fighten är BenQ 2410T VS Acer 245HQAtbid VS ASUS 236h

Tack och bock på förhand!

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Som tidigare nämnt, någon som vet lite mer om dessa skärmar?

Har beställt BenQ 2410T från Komplett men har andra produkter som väntas till lager så leveransen blir nog inte av förens 1sep. Med tanke på att jag kan göra om beställningen vill jag vara säkert på mitt skärmköp!

Är det någon av dessa skärmar som sticker ut eller är sämre/bättre?

Alltså fighten är BenQ 2410T VS Acer 245HQAtbid VS ASUS 236h

Tack och bock på förhand!

Jag har personligen inte testat de skärmarna du nämnde, men ute på internet så hyllas BenQ just nu, för deras låga priser och förhållandevis bra kvalité. Om vi kollar på lite kall fakta:

- Alla tre skärmar en uppdateringsfrekvens på 120Hz
- 1920x1080 i upplösning
- TN-paneler
- HDMI

BenQ skärmen är dock ensam om att ha LED som bakbelysning, vilket jag tycker är väldigt trevligt, då det är mer kontrast och är strömsnålare, om man ska vara petig. I slutändan är det nog mer en fråga om tycke och smak, för prestandamässigt är de ganska lika, och eftersom jag inte sett eller testat skärmarna så vet jag inte hur byggkvalitén är. Men jag skulle definitivt kört på BenQ-skärmen, den var snygg

Medlem

Tack och bock! Hade inte varit helt fel om någon hittar test där 2 av dem eller alla 3 är med

Medlem

Kan knappt hitta en vettig recension för en utav dom

Medlem

En hel del Acer skärmar är finfina, lägre input lag än de flesta. Sök efter lite tester om du har tid och lust.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

1
Skriv svar