Är BF3 förstört med DLC?

Medlem
Är BF3 förstört med DLC?

När BF3 kommer så är de som har bokat limited edition i en mycket bra position: de får nämligen vapen/uppgraderingar som andra inte har.

Dessutom fyra helt nya kartor.

Motargumentet mot detta är typ:

"Bittert att andra inte förbokade, men nu räcker det nog för DICE!".

Det är i min mening naivt att tro. Börjar man fippla med DLC så slutar man inte gärna(want moar $$$). Titta bara på COD:Black Ops. De har släppt en massa DLC's för pengar. Vem säger att efter releasen så kommer inte DICE/EA fortsätta med att ge ut nya, bättre vapen och coola nya kartor - men bara för dem som är villiga att punga ut ännu mera cash?

Oavsett om du förbeställde Limited Edition(som har de första DLC's inräknat) eller inte.

Vi rör oss mot en DLC-framtid, där att punga ut 500 pix inte räcker längre. Nu blir det inofficiella månadskostnader som för WoW; visst kan du spela utan DLC, men då får du mycket färre banor och sämre vapen. Och hur kul är det i längden?

Är BF3 värt att köpa med tanke på hur de kommer att hora ut spelet via DLC?

Medlem

Jag skaffade Limited edition till BFBC2 och det gav ju inte särskilt mycket mer än några kartor och sen var det inte så mycket mer än så.
Fördelar av en limited ed. är ju att som i detta fallet så slipper du betala för att skaffa kartor senare. Så priset var faktiskt detsamma på både vanliga utgåvan och Limited ed. Så då är det ju ett enkelt val...

Du hittar BF3 Limited ed. till ett bra pris på SIBA om du förbokar och mycket billigare än så hittar du nog inte det i Sverige.

Du säger att vi rör oss mot en DLC-framtid. Det kan jag inte hålla med om. Vi har haft DLC länge nu.
Att häva ur sig att de horar ut spelet via DLC, tycker jag är lite omoget. Klart att de ska ha igen sina utvecklingskostnader och det är jag som spelare villig att betala för.

DLC inte är avgörande för mig ivartfall om jag ska köpa ett spel eller inte.
Så om du vill köpa BF3 så köp det för att det verkar vara ett bra spel, inte ska DLC vara avgörande.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Skrivet av Gamer 24-7:

Jag skaffade Limited edition till BFBC2 och det gav ju inte särskilt mycket mer än några kartor och sen var det inte så mycket mer än så.

I BFBC2 fick ALLA som köpte spelet i butik gratis DLC, oavsett limited edition eller inte.

Angående det hemska BF3-DLCet:
Alla som förhandsbokar BF3 kommer få det (en expansion som är lika stor som BFBC2: Vietnam) och detta är bara för att få så många förhandsbokningar som möjligt. Att få en expansion gratis tycker jag är bra.

Medlem

Nej ALLA fick inte gratis DLC. Har flera kompisar på Xbox 360 som INTE fick gratis DLC. Utan de fick köpa kartorna.
Det var fem st. VIP map packs blandat Rush och Conquest + en Squad Deathmatch.
Om du köpte spelet till PC så var de gratis, men inte på Xbox 360.

Game on!


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Skrivet av Gamer 24-7:

Nej ALLA fick inte gratis DLC. Har flera kompisar på Xbox 360 som INTE fick gratis DLC. Utan de fick köpa kartorna.
Det var fem st. VIP map packs blandat Rush och Conquest + en Squad Deathmatch.
Om du köpte spelet till PC så var de gratis, men inte på Xbox 360.

Game on!

Då köpte de spelet begagnat och fick köpa ett VIP-pass i efterhand. Tro mig. Jag har spelat för mycket Battlefield Bad Company 2. ^^

Medlem

Tror det är ett missförstånd med limited edition. Man får ju Back to Karkand map packet bara man förbokar. Sen att vissa butiker visar det som limited edition är nog bara ett säljargument.

Själv tycker jag att DLC är bra. Fast endast som extra material till original spelet. Ska ju inte vara så att man får köpa sådana saker som skulle ha varit med spelet från första början fast som de tog ut eller bara inte hade tid att göra klart.

Medlem
Skrivet av Zackebacke:
Skrivet av Gamer 24-7:

Nej ALLA fick inte gratis DLC. Har flera kompisar på Xbox 360 som INTE fick gratis DLC. Utan de fick köpa kartorna.
Det var fem st. VIP map packs blandat Rush och Conquest + en Squad Deathmatch.
Om du köpte spelet till PC så var de gratis, men inte på Xbox 360.

Game on!

Då köpte de spelet begagnat och fick köpa ett VIP-pass i efterhand. Tro mig. Jag har spelat för mycket Battlefield Bad Company 2. ^^

Nej, de har inte köpt spelet begagnat. Det fanns en vanlig utgåva UTAN VIP-kod. Så är det med alla spel som har Limited Edition utgåvor.
När det kommer till att ha spelat mycket, så ligger jag på mer än 1700 timmar så... Ska vi se vem som pinkar längst

Men nu är vi ju off-topic. Åter till ämnet. Köp spelet! Nu har vi ju fått veta att det blir ett schysst co-op läge också. Sweet, säger jag bara.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Skrivet av Gamer 24-7:
Skrivet av Zackebacke:
Skrivet av Gamer 24-7:

Nej ALLA fick inte gratis DLC. Har flera kompisar på Xbox 360 som INTE fick gratis DLC. Utan de fick köpa kartorna.
Det var fem st. VIP map packs blandat Rush och Conquest + en Squad Deathmatch.
Om du köpte spelet till PC så var de gratis, men inte på Xbox 360.

Game on!

Då köpte de spelet begagnat och fick köpa ett VIP-pass i efterhand. Tro mig. Jag har spelat för mycket Battlefield Bad Company 2. ^^

Nej, de har inte köpt spelet begagnat. Det fanns en vanlig utgåva UTAN VIP-kod. Så är det med alla spel som har Limited Edition utgåvor.
När det kommer till att ha spelat mycket, så ligger jag på mer än 1700 timmar så... Ska vi se vem som pinkar längst

Men nu är vi ju off-topic. Åter till ämnet. Köp spelet! Nu har vi ju fått veta att det blir ett schysst co-op läge också. Sweet, säger jag bara.

Då måste de köpt några skumma tattarversioner. Mina kompisar som har köpt i efterhand har fått VIP-kod så sent som tre månader sedan. Skumt.

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:

Tror det är ett missförstånd med limited edition. Man får ju Back to Karkand map packet bara man förbokar. Sen att vissa butiker visar det som limited edition är nog bara ett säljargument.

Själv tycker jag att DLC är bra. Fast endast som extra material till original spelet. Ska ju inte vara så att man får köpa sådana saker som skulle ha varit med spelet från första början fast som de tog ut eller bara inte hade tid att göra klart.

När jag talar om DLC i BF3-sammanhang så talar jag om 'pay for DLC' content.

Alltså mappacks och weaponpacks som man får pröjsa för, det är det som kommer hända med BF3.

Häromdagen så skällde EA:s VD på Activisions dito för att han utannonserade 'COD Elite' detaljerna om betalningen före släpp.

Men han kritiserade aldrig själva greppet. Med andra ord, det han sa är "ha, ni är dumma, ni avslöjade sånt här FÖRE launch! Backstabba ska man göra efter att folk ha köpt spelet".

Vem är emot gratis DLC? Men det är inte gratis DLC som kommer, och det är det tråden handlar om. Kommer framtida DLC:s, som kommer vara betalskyldiga, att förstöra och splittra BF3-communityn?

Medlem
Skrivet av Sethernis:
Skrivet av Fleshcutter:

Tror det är ett missförstånd med limited edition. Man får ju Back to Karkand map packet bara man förbokar. Sen att vissa butiker visar det som limited edition är nog bara ett säljargument.

Själv tycker jag att DLC är bra. Fast endast som extra material till original spelet. Ska ju inte vara så att man får köpa sådana saker som skulle ha varit med spelet från första början fast som de tog ut eller bara inte hade tid att göra klart.

När jag talar om DLC i BF3-sammanhang så talar jag om 'pay for DLC' content.

Alltså mappacks och weaponpacks som man får pröjsa för, det är det som kommer hända med BF3.

Häromdagen så skällde EA:s VD på Activisions dito för att han utannonserade 'COD Elite' detaljerna om betalningen före släpp.

Men han kritiserade aldrig själva greppet. Med andra ord, det han sa är "ha, ni är dumma, ni avslöjade sånt här FÖRE launch! Backstabba ska man göra efter att folk ha köpt spelet".

Vem är emot gratis DLC? Men det är inte gratis DLC som kommer, och det är det tråden handlar om. Kommer framtida DLC:s, som kommer vara betalskyldiga, att förstöra och splittra BF3-communityn?

Det har väl inte förstört Battlefields community innan? BF2 lever rätt bra idag, trots att Special Forces inte var gratis?

1
Skriv svar