Age of Empires Online

Inaktiv
Skrivet av PeTTs0n:

Jösses, AoE1/AoE2-trollen som vägrar gå vidare här i livet. Detta är en kul spinoff på serien med en del småkul koncept, och med ett riktigt tech-tree där man faktiskt får välja själv för en gång skull i ett RTS, kudos.
Sen att det lätt blir repetitivt, speciellt utan booster packs och/eller premium civs, det är en annan sak.

Problemet är att det är vi som har byggt upp scenen. Vi som har lirat flera tusentals matcher och hållit igång communityn. Ingen respekt visas mot oss. Har spelat AoE Online nu och jag tycker personligen att det är kul och lite roligt med nytt.. men tyvärr.. ettan och tvåan kommer alltid att vara bäst och det mesta balanserade strategispelen i historien.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av PeTTs0n:

Jösses, AoE1/AoE2-trollen som vägrar gå vidare här i livet.

Problemet är att det är vi som har byggt upp scenen. Vi som har lirat flera tusentals matcher och hållit igång communityn. Ingen respekt visas mot oss. Har spelat AoE Online nu och jag tycker personligen att det är kul och lite roligt med nytt.. men tyvärr.. ettan och tvåan kommer alltid att vara bäst och det mesta balanserade strategispelen i historien.

Och nu börjar du bli martyr också?
Ingen - ingen - har någonsin tvingat dig att spela 'tusentals matcher' för att hålla igång någon community. Du spenderar din tid som du vill, och ett modest förslag från min sida är att sluta hänga upp din självkänsla baserat på vad du gör i en spelcommunity.

Inaktiv
Skrivet av Sethernis:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av PeTTs0n:

Jösses, AoE1/AoE2-trollen som vägrar gå vidare här i livet.

Problemet är att det är vi som har byggt upp scenen. Vi som har lirat flera tusentals matcher och hållit igång communityn. Ingen respekt visas mot oss. Har spelat AoE Online nu och jag tycker personligen att det är kul och lite roligt med nytt.. men tyvärr.. ettan och tvåan kommer alltid att vara bäst och det mesta balanserade strategispelen i historien.

Och nu börjar du bli martyr också?
Ingen - ingen - har någonsin tvingat dig att spela 'tusentals matcher' för att hålla igång någon community. Du spenderar din tid som du vill, och ett modest förslag från min sida är att sluta hänga upp din självkänsla baserat på vad du gör i en spelcommunity.

Nej ingen har tvingat mig att lira mina matcher. Men tycker att Ensemble studios och Microsoft borde skämmas när spelutvecklare smutsar ner "Age of Empires". För det är det verkligen inte. Därför vi har ett forum / community.... det är vi kunder som driver spelindustrin.. om inte vi handlar spel så kan dom inte utvecka spel.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Sethernis:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av PeTTs0n:

Jösses, AoE1/AoE2-trollen som vägrar gå vidare här i livet.

Problemet är att det är vi som har byggt upp scenen. Vi som har lirat flera tusentals matcher och hållit igång communityn. Ingen respekt visas mot oss. Har spelat AoE Online nu och jag tycker personligen att det är kul och lite roligt med nytt.. men tyvärr.. ettan och tvåan kommer alltid att vara bäst och det mesta balanserade strategispelen i historien.

Och nu börjar du bli martyr också?
Ingen - ingen - har någonsin tvingat dig att spela 'tusentals matcher' för att hålla igång någon community. Du spenderar din tid som du vill, och ett modest förslag från min sida är att sluta hänga upp din självkänsla baserat på vad du gör i en spelcommunity.

Nej ingen har tvingat mig att lira mina matcher. Men tycker att Ensemble studios och Microsoft borde skämmas när spelutvecklare smutsar ner "Age of Empires". För det är det verkligen inte. Därför vi har ett forum / community.... det är vi kunder som driver spelindustrin.. om inte vi handlar spel så kan dom inte utvecka spel.

Fast det funkar ju inte riktigt så i verkligheten, det är en relation mellan kunder och skapare/säljare.
Om du inte tycker om det som säljs - skapa något nytt. Problemet löser sig självt, om tillräckligt många hoppar över till något annat lär MS/GPG se sitt eventuella misstag. Om bra mycket folk spelar det de gjort, då har de ju lyckats på något sätt, även om du kanske inte tycker om just denna produkt.
Microsoft och GPG lär få en hel del kunder med AoE:O, det är ett hyfsat, småmysigt spel, och det är utvecklarna som bestämt att det heter Age of Empires, och då gör det också det - oavsett vad några bakåtsträvande fans tycker.
Sen visst, det kan kännas tråkigt att utvecklare byter fokus och inriktning, men det gör inte detta till ett mindre värt AoE än något annat av spelen.

(Andra exempel är IW och Treyarch, som kraftigt drivit på CoD-serien, EA som drivit på Command & Conquer-serien etc. etc. Det är det som är problemet med invanda varumärken och namn/serier, folk har en tendens att fästa sig vid dem på andra sätt än utvecklarna gör. Tough shit, men det är inte mycket att göra åt denna "utveckling".)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

12
Skriv svar