Deus Ex blir regionslåst till pc

Robot
Deus Ex blir regionslåst till pc

Bokat Deus Ex: Human Revolution från utlandet? Avboka! Square Enix regionslåser alla butiksexemplar av pc-utgåvan.

#nyhetstips, #square-enix, #deus-ex-human-revolution-1


Deus Ex blir regionslåst till pc

Jahapp. blir till att boka om då. Tack för den


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

"Det ovanliga beslutet rättfärdigas av att utvecklarna inte kunde få plats med alla olika språk på en enstaka DVD-skiva."

Mmm... för ett regionslås är ju den uppenbara lösningen på det problemet. Krystat!

Medlem

Å andra sidan; varför bry sig överhuvudtaget? Importera spelet när det släpps samtidigt världen över, och vi har en trevlig "Nordic Edition"-utgåva här uppe i norden? Finns väl knappast någon anledning.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Det är ju hur vanligt som helst med lokaliserade varianter. Men det rättfärdigar ju inte på något sätt ett regionslås. Om jag är tysktalande och hellre vill ha mitt spel på tyska här i Sverige så skall jag alltså förvägras rätten att köpa och spela det här? Måste all jävla skit från konsolspelens värld påtvingas PC nu?

låter vrickat men ok XD


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Det handlar om att de är dyrare i olika länder.
Dom vill tjäna så mycket som möjligt.
Som att vi någonsin får ett spel på svenska?
Vi får betala mest av alla regioner o får ändå alltid bara engelska.
Hur ska rättfärdiga de.?

Medlem

Det här är ju helt sjukt. jag kan förstå regionslås från gamla tiden då tv's hadde olika uppdateringshastigheter. men pc? Vafaaaaaan.

Medlem

Hur ska rättfärdiga de.?

Enkelt, skippa och köpa det så kan dem sitta där med sin regionslåsta skit, om fler hade stake att säga nej, så är tillverkarna tvungna att tänka om, det gäller ALLT, men nej, svaga som vi är så köper vi allt som har stor hype.

Ynkligt!


signatur

Denon / Pioneer

Totalt genomvidrigt. Dummaste jag har hört på länge.

Medlem

Världen blir ta mig fan dummare varje dag som går.

Hur ska de då förklara om man skriver in sin cd-key och låter spelet ladda ner? Fick inte språken plats i nerladdningen eller?

Herp derp.

Inaktiv

...så med andra ord går det att spela på svenska? Med tanke på att GB får en egen version liksom

Medlem

Tråkigt om man beställt skiva utomsocknes.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ffffffffuuuuuu region låst till PC aldrig vart med om det för.... ändå inge stor pc gamer.

Medlem

Står ju inte hur de regionsuppdelat - vill du spela på tyska kan du nog mycket väl göra det. Brukar vara EFIGS som gäller på spel sålda i Europa. (English French Italian German Spanish) Har de gjort det så att du bara kan spela på Engelska med eventuellt svenska undertexter, (*host* hörde jag Xbox 360? *host*) är det givetvis en helt annan femma.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Inaktiv

Det här var ju det mest idiotiska jag hört. Det här kommer väl bara innebära ett helvete för oss konsumenter med patchar senare. Hoppas då vi slipper dålig svensk dubbning åtminstone.

Medlem

Men vafan...... Då blir det till att avboka från brittiska game. Då blir det nog inget köp alls... Pundhuvuden!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Pundhuvuden!

Hahaha, fick mig att garva rejält så här på morgonen!

Medlem

Var kan man se vilka regioner det är uppdelat i?


signatur

system: online

Medlem
Skrivet av Dunder:

Men vafan...... Då blir det till att avboka från brittiska game. Då blir det nog inget köp alls... Pundhuvuden!

Fast UK kör samma region som oss... så detta borde bara gälla importer från Asien och USA... eller?

Medlem
Citat:

I emailed square and this is how the regions and the various versions that are being released work together.

Languages - English
Release Region - UK Only
Steam Account Region - UK Only

Languages - English
Release Region - Outside of UK
Steam Account Region - EU, but NOT UK, Russia or Poland

Languages - FIGS*
Release Region - Outside of UK
Steam Account Region - EU, but NOT UK, Russia or Poland

Languages - RP**
Release Region - Russia/Poland
Steam Account Region - Russia/Poland Only

* French, Italian, German, Spanish
** Russian, Polish

Om man nu "regionslåser" ett PC-spel kan man väl åtminstone ha ryggraden att erkänna att det handlar om profits och inte språk, hur dum i huvudet tror de deras kunder är? Gisses...


signatur

system: online

Inaktiv

Första gången ett PC lir blir regionslåst va?

Lite surt om detta ska bli framtiden då det blockar våra chanser att handla keys billigt från g2play o andra liknande sidor.

edit: om jag knappar in min cdkey från en svensk Game butik i Steam kan jag ladda hem det då?

Medlem

Låter som det strider mot EU-regler, de lär få backa.

Medlem

Så när ska spelstudios lära sig att bi i Norden inte behöver sjuttioelva olika språk å vår spelskiva, vi kan engelska här uppe i norr.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Jag har visserligen bokat mitt via webbhallen men jag känner nästan för att avbeställa, bara för att, och skita i hela grejen...

Medlem

Blir att boka ett ex till 360 då från Zavvi och importera med glädje, deras priser är ju ändå hälften av de svenska (spel ligger på 300-350kr på release)
Sådan här skit stödjer vi inte...

Medlem

Borde man inte kunna använda sig av en proxy för att registrera sin brittiska skiva? Någon som är hemma på sådant?


signatur

system: online

Inaktiv

jag bojkottar om det är dubbat till svenska

Medlem

Mycket dåligt.

Medlem
Skrivet av riktigninja:

jag bojkottar om det är dubbat till svenska

Det skulle som tur är aldrig hända. Inte med svenskt språk i alla fall.

12
Skriv svar