Notch utmanar Bethesda i Quake 3

Medlem

Så ska det vara, en riktig gamer den där Notch alltså.
Hoppas de kan streama matcherna för att se hur det går

Medlem

Hade varit kul om de accepterade utmaningen. Vill Bethesda att de ändrar namn så kan de ju "projektanställa" några Q3 pros!

Medlem

Jag håller dock med skaran som säger att det är en löjlig stämning från början.
Scrolls är ett objekt som inte har någon varumärkes bindning. Googlar man får man väldigt många träff. Nog för att sida 1 innehåller våra 2 rivaler. Men sida 2 och frammåt så har vi dödahavet rullarna och en förklaring till vad en "scroll" är... Ska företag få igenom stämningar så? Nej det tror jag knappast... Då skulle det bli lite för många skitsaker att tjafsa om...

Medlem

Det är bara Amerikanare som håller på med sån här skit... de håller för övrigt på med bara skit i det jävla skitlandet. Det om nått borde man släppa några a-bombs över så vi slipper de där gnälliga krigaridioterna i väst. Det gör fan inget annat än gnäller och ställer till problem.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv

Go Notch! Go!


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Varför inte, allt behövs inte lösas med pengar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Det är bara Amerikanare som håller på med sån här skit... de håller för övrigt på med bara skit i det jävla skitlandet. Det om nått borde man släppa några a-bombs över så vi slipper de där gnälliga krigaridioterna i väst. Det gör fan inget annat än gnäller och ställer till problem.

För du låter ju verkligen inte som en sån där dum amerikan du...

Skrivet av zsm:

Hela grejen är så tramsig. NOTCH borde ge upp namnet, för även om stämningen är att ta i, kan jag förstå Bethesda. Den grejen att han vill göra upp i Q3 DM är oseriös. Det är väl ändå en legitim bransch och ingen jävla sandlåda?.

Konstigt nog låter "legitim brasch" otroligt mycket tråkigare än "jävla sandlåda". Jag önskar det var en jävla sandlåda.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Det är bara Amerikanare som håller på med sån här skit... de håller för övrigt på med bara skit i det jävla skitlandet. Det om nått borde man släppa några a-bombs över så vi slipper de där gnälliga krigaridioterna i väst. Det gör fan inget annat än gnäller och ställer till problem.

Your eyes, they are full of hate...
Thats good, hate keeps a man alive!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Notch.. hör av dig!

Medlem

Ja om de har patent på ordet Scrolls inom spelmarknaden så har de rätt att säga till andra att inte använda ordet, har de inte det så kan de hålla käften Sen så undrar jag varför inte Mojang kollat upp namnet på spelet tidigare så att det inte är någon som har just patent på det?


signatur

cags

Medlem

Hahahaha fy fan va bra xD

AW8
Medlem

Underbart!

Hoppas att de går med på det, skulle ju vara fantastiskt.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av nudelsdesign:

Det är bara Amerikanare som håller på med sån här skit... de håller för övrigt på med bara skit i det jävla skitlandet. Det om nått borde man släppa några a-bombs över så vi slipper de där gnälliga krigaridioterna i väst. Det gör fan inget annat än gnäller och ställer till problem.

Your eyes, they are full of hate...
Thats good, hate keeps a man alive!

haha! Nä USA är ju jävligt bra land.... du har rätt, att du inte tar och flytta dit. du kan säkert stämma någon åxå för något oviktigt som bajs eller liknande... lycka till *poff*


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Creds åt Notch!

Medlem

Bara ett ord som beskriver detta
EPIC

Medlem

Hoppas matchen streamas om den blir av, heja Notch!!


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Visa att Bethesda är helt ute och cyklar med sin sinnesrubbade stämning genom att utmana dom i Q3 om rätten att använda "scrolls". Klockrent Notch. Har inte mycket till övers för varken Minecraft eller deras nya spel "scrolls" men agerandet från Notch gillar jag starkt.


signatur

You must construct additional pylons.

Inaktiv

Ser inte ens hur Scrolls och The Elder Scrolls skulle kunna förväxlas.

Medlem

Låter som ett rimligt förslag.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Är "Scrolls" verkligen ett så starkt varumärke då?
Jag flummar runt ganska mycket på FZ, spelar mycket online och pratar mycket spel med kompisar, men jag kan då inte minnas att någon nämnt "Scrolls" i något sammanhang, förutom nu efter att Notch börjat skapa spelet Scrolls.
Oblivion eller Morrowind, DET är namn som dock florerat, men aldrig som "The Elder Scrolls: Morrowind" eller "The Elder Scrolls: Oblivion".
Så nej, jag tycker Bethesda inte äger rättigheten till ordet "Scrolls", samt att jag tycker det är stort av Notch att utmana dem på Quake match. Han visar att han kan överge namnet, men att i så fall får Bethesda vara med på leken med glimten i ögat.
Det vore billigare för Bethesda att hyra in världens toppspelare i Quake att spela för dem, än att fortsätta med en rättegång, och jag tror inte Notch skulle lägga ut pengar på att hyra in toppspelare utan mer nöja sig med den PR båda företagen skulle få. Men å andra sidan, jag har ingen aning alls hur Notch tänker, och det gör nog ingen annan här heller, men att påstå att han är löjlig för att han utmanar i Quake är lika löjligt som att någon går ut på internet för att läsa om spel eller ens kör igång ett spel överhuvud taget.
Keep up the work Notch

Medlem

Är riktigt bra på Q3 pm:a om du vill ta privatlektioner, (kompispris bara för dig notch!) :>

Medlem

hahaha epic comeback Notch! Give them nothing and take from them EVERYTHING!

Brilliant, i en värld grå av kostymnissar som går lusläser böcker och agerar som robotar med noll känslor är det skönt få bekräftat det fortfarande finns folk som kan le och ha kul, och göra världen lite roligare.

Medlem

AH! riktiga män tar det på arenan.com

Medlem

Den gråa trista massan möter "Den Lollande Generationen"...

Den gråa trista massan- Vi stämmer er på miljooooner och era fastrar!!
Den Lollande Generationen- Lol! Vi spelar Q3 om det!

De kanske inte vinner slaget, men de har fan vunnit kriget.

Medlem

Hur många spel med 'Scrolls' i namnet fanns inte innan Bethesda ens existerade? Nä om de skulle få rätt i ett sådant mål skulle de antagligen kunna använda det som prejudikat i kommande fall och det vore helt vansinigt att de skulle ha ensamrätt på ett enstaka ord.
Sen lever ju både Notch och Bethesda på just spel, lovar att varenda anställd på Bethesda skulle kalla sig 'gamers' i kampanjsyfte så för det första borde de ta speland seriöst och för de andra borde de inte vara främmande för att spela. Det här kan vara ett ganska genialiskt drag om Bethesda värderar sin trovärdighet och sitt anseende.

Inaktiv
Skrivet av Blazing_Angel:

Är riktigt bra på Q3 pm:a om du vill ta privatlektioner, (kompispris bara för dig notch!) :>

Tror nog att han hellre hade tagit lektioner av fox, tox, spartie eller något annat pro från Q3 än någon randomsnubbe som tror att han är riktigt bra och som kallar sig för "Blazing_Angel" på FZ. No offence


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Hur många spel med 'Scrolls' i namnet fanns inte innan Bethesda ens existerade? Nä om de skulle få rätt i ett sådant mål skulle de antagligen kunna använda det som prejudikat i kommande fall och det vore helt vansinigt att de skulle ha ensamrätt på ett enstaka ord.
Sen lever ju både Notch och Bethesda på just spel, lovar att varenda anställd på Bethesda skulle kalla sig 'gamers' i kampanjsyfte så för det första borde de ta spelande seriöst och för de andra borde de inte vara främmande för att spela.
Det här kan vara en ganska smart grej om Bethesda värderar sin trovärdighet och sitt anseende.

Medlem

@amphix

-Det var menat som ett skämt från min sida (Är riktigt dassig på Q3)

Medlem

Vet inte riktigt vad jag ska tycka :). Jag tycker det finns en viss rätt i stämmningen, "elder of scrolls", sen ett annat populärt framgångsrikt företag gör ett spel som heter "Scrolls". Men men, jag tycker hela spel branshen är ett skämt :). Notch ftw.

123
Skriv svar