Skyrim använder sig av Steamworks

Robot
Skyrim använder sig av Steamworks

Från Microsofts nätverk till Valves. Snacka med Steam-polarna samtidigt som du dräper drakar och annat ogudaktigt.

#the-elder-scrolls-v-skyrim, #bethesda


Medlem
Skyrim använder sig av Steamworks

Härligt.

Medlem

Vad tycker folk är dåligt med steam egentligen?

Medlem

Hurra! Skönt att höra.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Är PC den nya dumburken eller?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

hoppas man inte måste använda sig av steam bara för att få spela det.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av morfin91:

hoppas man inte måste använda sig av steam bara för att få spela det.

Inget fel med det, bara smidigt.

Medlem

Underbart bästa nyhetn idag kanske!

Medlem

Hellre Steam än nån annan liknande tjänst.

Skrivet av morfin91:

hoppas man inte måste använda sig av steam bara för att få spela det.

Jo, det måste man.

Medlem

Som sagt i tidigare tråd: Som steam användare stör detta inte mig, men jag tycker fortfarande inte att det är ok. Precis som jag aldrig vill använda origin (bf3 etc.) så finns det dem som aldrig vill använda sig utav steam.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Som sagt i tidigare tråd: Som steam användare stör detta inte mig, men jag tycker fortfarande inte att det är ok. Precis som jag aldrig vill använda origin (bf3 etc.) så finns det dem som aldrig vill använda sig utav steam.

SÅ du kommer inte spela BF3 eller vad då??????? "Hakan hänger i backen"

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Som sagt i tidigare tråd: Som steam användare stör detta inte mig, men jag tycker fortfarande inte att det är ok. Precis som jag aldrig vill använda origin (bf3 etc.) så finns det dem som aldrig vill använda sig utav steam.

Nog för att man kan tycka bättre om vissa tjänster än andra, och tycka att det är praktiskt att samla alla spel på ett ställe, men i slutändan är det ju ändå spelen man vill åt. Därför tycker att det är lite konstigt att säga att man "aldrig vill använda" andra tjänster, om det nu krävs för att spela vissa spel.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Som sagt i tidigare tråd: Som steam användare stör detta inte mig, men jag tycker fortfarande inte att det är ok. Precis som jag aldrig vill använda origin (bf3 etc.) så finns det dem som aldrig vill använda sig utav steam.

Nog för att man kan tycka bättre om vissa tjänster än andra, och tycka att det är praktiskt att samla alla spel på ett ställe, men i slutändan är det ju ändå spelen man vill åt. Därför tycker att det är lite konstigt att säga att man "aldrig vill använda" andra tjänster, om det nu krävs för att spela vissa spel.

Medlem

Innan folk skriver mer skit om Steam
Please.. tell me, varför tycker ni att det är dåligt?
buhuuu drm?
är nog det vänligaste drm skyddet.
och bästa.

Ge mig ett par anledningar.
minst 3 per användare.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
AW8
Medlem

Så mycket bättre än GFWL.


signatur

PC gamer 'til I die.

Inaktiv

Happ... Verkar ju dock vara någon tävling mellan EA och Valve nu om vem som kan roffa åt sig flest exklusiva titlar för just deras gamerfacebook.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Ge mig ett par anledningar.
minst 3 per användare.

Personligen använder jag Steam, men du kan väl inte på allvar mena att du tycker det är utan problem?

Off the top of my head
1) Spelet tappar allt andrahandsvärde då du knyter det till ditt konto. Du kan alltså ej sälja det begagnat när du ledsnat.
2) Huruvida spelet kommer gå att installera och spela om 10, 20, 30 år beror på tjänstens (Steams och Valves) fortlevnad.
3) För att installera och spela spelet krävs att du är uppkopplad. Vill man installera och spela spelet i sommarstugan där uppkoppling saknas är man således körd.

Medlem
Skrivet av asker:
Skrivet av Godofcheese:

Ge mig ett par anledningar.
minst 3 per användare.

Personligen använder jag Steam, men du kan väl inte på allvar mena att du tycker det är utan problem?

Off the top of my head
1) Spelet tappar allt andrahandsvärde då du knyter det till ditt konto. Du kan alltså ej sälja det begagnat när du ledsnat.
2) Huruvida spelet kommer gå att installera och spela om 10, 20, 30 år beror på tjänstens (Steams och Valves) fortlevnad.
3) För att installera och spela spelet krävs att du är uppkopplad. Vill man installera och spela spelet i sommarstugan där uppkoppling saknas är man således körd.

Såklart finns det risker med att Steam kanske försvinner, men, hur stor är den chansen? inte så stor, för dom är ju så stora för tillfället.. men... kanske försvinner om dom hittar något bättre "valve alltså" ... i bästa fall sparar dom all konto info och så man kan aktivera det på det nya programmet

och du behöver inte Internet anslutning hela tiden.
Första ´gången. sen finns det Offline mode, som är ganska härligt att använda på lan med sina på polare. ^^


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av asker:
Skrivet av Godofcheese:

Ge mig ett par anledningar.
minst 3 per användare.

Personligen använder jag Steam, men du kan väl inte på allvar mena att du tycker det är utan problem?

Off the top of my head
1) Spelet tappar allt andrahandsvärde då du knyter det till ditt konto. Du kan alltså ej sälja det begagnat när du ledsnat.
2) Huruvida spelet kommer gå att installera och spela om 10, 20, 30 år beror på tjänstens (Steams och Valves) fortlevnad.
3) För att installera och spela spelet krävs att du är uppkopplad. Vill man installera och spela spelet i sommarstugan där uppkoppling saknas är man således körd.

Såklart finns det risker med att Steam kanske försvinner, men, hur stor är den chansen? inte så stor, för dom är ju så stora för tillfället.. men... kanske försvinner om dom hittar något bättre "valve alltså" ... i bästa fall sparar dom all konto info och så man kan aktivera det på det nya programmet

och du behöver inte Internet anslutning hela tiden.
Första ´gången. sen finns det Offline mode, som är ganska härligt att använda på lan med sina på polare. ^^

Gillar steam och är nöjd med nyheten. Dock så är en stor nackdel med steam att man inte kan använda offline mode om man inte har internet. Det har inte jag kunnat i alla fall. Det har bara stått att internet saknas.

Medlem
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av asker:
Skrivet av Godofcheese:

Ge mig ett par anledningar.
minst 3 per användare.

Personligen använder jag Steam, men du kan väl inte på allvar mena att du tycker det är utan problem?

Off the top of my head
1) Spelet tappar allt andrahandsvärde då du knyter det till ditt konto. Du kan alltså ej sälja det begagnat när du ledsnat.
2) Huruvida spelet kommer gå att installera och spela om 10, 20, 30 år beror på tjänstens (Steams och Valves) fortlevnad.
3) För att installera och spela spelet krävs att du är uppkopplad. Vill man installera och spela spelet i sommarstugan där uppkoppling saknas är man således körd.

Såklart finns det risker med att Steam kanske försvinner, men, hur stor är den chansen? inte så stor, för dom är ju så stora för tillfället.. men... kanske försvinner om dom hittar något bättre "valve alltså" ... i bästa fall sparar dom all konto info och så man kan aktivera det på det nya programmet

och du behöver inte Internet anslutning hela tiden.
Första ´gången. sen finns det Offline mode, som är ganska härligt att använda på lan med sina på polare. ^^

Gillar steam och är nöjd med nyheten. Dock så är en stor nackdel med steam att man inte kan använda offline mode om man inte har internet. Det har inte jag kunnat i alla fall. Det har bara stått att internet saknas.

Du måste gå in i Offline mode allafall en gång när du har internet, sen kan du gå in i offline som du vill, funkar iaf för mig ^^


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Offline mode ska funka. Dock så hänger det mer på spelet i sig i många fall.

Många gånger behöver spelet i sig en uppkoppling medans andra spel inte behöver det.

*rycker på axlarna*

Steam har alltid funkat tipp-topp för mig, och jag föredrar det verkligen mer än GFWL.

Nåja, Skyrim blir nog ett jävligt bra spel oavsett vart det säljs/körs via


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

buhuuu drm?
är nog det vänligaste drm skyddet.

Skulle inte kalla ett DRM där man är tvungen att aktivera spelet online för att spela det (även om det är ett singleplayer spel) speciellt vänligt.

Steamworks är inte bättre än SecuROM. Samma jävelskap, bara att Steambutiken sedan ger mervärde åt DRMet.

Medlem

Då jag gillar Steam och använder det hela jäkla tiden så är detta väldigt bra
Dock så hoppas jag på att det inte skapar några problem med spelet...
Ett gigantiskt plus är även automatisk nerladdning av patcher vilket gör det ännu enklare att få bort de 500 buggar vi kommer få

Medlem

njae är en hyffsat stor skillnad på securom o dess kloner jämfört med steam..

securom etc när det begavs sig krävde skiva instoppad i dvd/cd rom spelaren i datorn, det nötte på hårdvara och det nötte på skivan och om skivan pajade så var det ett mög och få en ny.

Steam är endast mjukvara.

Steam kommer finnas kvar så länge valve tycker det är vinstgivande, och vinstgivande kommer det vara så länge inte någon annan tjänst kan erbjuda nått som är brutalt mycket bättre.

I framtiden möjligtvis streamade spel, men det är nog ett ett tag kvar dit med fullgod prestanda för moderna spel.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

njae är en hyffsat stor skillnad på securom o dess kloner jämfört med steam..

securom etc när det begavs sig krävde skiva instoppad i dvd/cd rom spelaren i datorn, det nötte på hårdvara och det nötte på skivan och om skivan pajade så var det ett mög och få en ny.

Steam är endast mjukvara.

Steam kommer finnas kvar så länge valve tycker det är vinstgivande, och vinstgivande kommer det vara så länge inte någon annan tjänst kan erbjuda nått som är brutalt mycket bättre.

I framtiden möjligtvis streamade spel, men det är nog ett ett tag kvar dit med fullgod prestanda för moderna spel.

Vi har ju OnLive som streamar spel till konsoler

*rättelse*
Funkar till PC, Mac och smartphones också ^^

Medlem
Medlem

Jag hoppas att man inte bli påtvingad att ha Steam till Skyrim, stör mig på att vissa spel krävs att man ska installera Steam eller nån annan liknande tjänst. Låt spelaren själv bestämma om de vill det eller inte.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av mrpeters:

Då jag gillar Steam och använder det hela jäkla tiden så är detta väldigt bra
Dock så hoppas jag på att det inte skapar några problem med spelet...
Ett gigantiskt plus är även automatisk nerladdning av patcher vilket gör det ännu enklare att få bort de 500 buggar vi kommer få

500 buggar, tänk om det bara kommer vara så få

Gillar det här, en väldig massa gånger bättre än games for Windows live..

Medlem
12
Skriv svar