Modern Warfare 3 stödjer dedikerade servrar

Medlem

Man kan inte begära för mycket...

Medlem

Wohoo! Spelet stödjer något som varit en självklarhet för PC-spel de senaste 15 åren.
Kommer det en nyhet om att "Modern Warfare 3 stödjer mus och tangentbord!" härnäst?

Medlem
Skrivet av Forcie:

Wohoo! Spelet stödjer något som varit en självklarhet för alla spel de senaste 15 åren.
Kommer det en nyhet om att "Modern Warfare 3 stödjer mus och tangentbord!" härnäst?

Inte helt ovanligt att utvecklare säger att deras PC-versioner har "specialdesignade kontroller för PC!!!!" haha, sorgligt men sant.

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Grottmongo:
Skrivet av Javas:
Skrivet av rewoX:

Jaha? men det blir ändå samma "fake dedicated" som black ops hade, ... fortfarande inget köp från min sida,
Kanske ska vänta 1 år eller 2, Ifall det är rea givetvis.

Vadå BO hade fake dedicated? Explain milordship

En gång i tiden kunde vem som helst slänga upp en server hemma och spela på denna med sina vänner. Om man inte hade bra bandbredd och utrustning kunde man hyra en server av olika företag och man skötte administrationen över internet.

Med Black ops fick man dedikerade servers men endast sådana som tillhandahölls av företag.och vidare rör det sig om en enda aktör som har rättigheter till detta. Gameservers.com om jag inte misstar mig.

Så verkar ju alla moderna multiplayerspel fungera, BF3 kommer funka så, Bad Company 2 funkade väl så? Allt med anledningen "hindra piratkopiering"

Gameservers har sina närmaste servers i Danmark och kunde det ha legat ett par innaför vårt rikes gränser kanske några millisekunder hade kunnat kapas bort på pingen. Sen har vi ju det här med att det inte finns någon konkurrens. Priser för slutkund och service blir därefter.

Själv är jag kluven till detta med dedikerade servers och detta p2p som fanns i Mw2. Jag har alltid varit ett fan av dedikerade servers. Det är bra ping och hjälper lite mot fuskare som blir bannade. men då återstår ju bara det att alla dedikerade servers har skitnödiga regler som "no running, knife only, grenade=ban" etc. Med P2P kunde man iaf spela precis så som man ville och de som gnällde fick quitta istället.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

"Modern Warfare 3 stödjer dedikerade servrar".. ROFL!!
Dagens spelindustri är styrd av sådana jävla klåpare.. För tio år sedan så var det INGEN speltidning eller sajt som brydde sig om att skriva om ett spel stödde dedikerade servrar eller inte, alla visste att det bara var så.
Tyvärr är det vi spelare själva som tillåtit att företagen kunnat bli så jävla slappa och lata att de inte orkar bry sig om att koda nätspelande på samma sätt som då, då vi köper all skit de släpper.
Konsolgenerationen borde börja ställa hårdare krav, det handlar inte om att ha bästa grafiken i ett spel, jag hoppas folk börjar inse det snart. Snygg grafik ska vara ett plus i kanten, men i grund och botten bör ett spel bestå av spelkänsla och helst lite originalitet.
Visst, Modern Warfare 3 lär se snyggt ut, och det kanske har dedikerade servrar (men hur väl kommer de funka? hur bra utbyggd kommer spelarnas serverlistor att vara?), men i grund och botten kommer det ändå bara att vara ännu ett FPS i mängden utan att tillföra något nytt som inte gjorts förut.
Just my input :/

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Konsolgenerationen borde börja ställa hårdare krav, det handlar inte om att ha bästa grafiken i ett spel, jag hoppas folk börjar inse det snart. Snygg grafik ska vara ett plus i kanten, men i grund och botten bör ett spel bestå av spelkänsla och helst lite originalitet.
Visst, Modern Warfare 3 lär se snyggt ut, och det kanske har dedikerade servrar (men hur väl kommer de funka? hur bra utbyggd kommer spelarnas serverlistor att vara?), men i grund och botten kommer det ändå bara att vara ännu ett FPS i mängden utan att tillföra något nytt som inte gjorts förut.

Det är ju helt enkelt för att det nya tillflöde av spelare som den senaste konsolgenerationen skapat till stor del består av helt historielösa individer som inte har några andra spel att jämföra med för de känner inte till dem. Eftersom dessa utgör den stora majoriteten av spelkonsumenter kan företagen också rycka bort fördelar för konsumenten som setts som självklara under lång tid.
Och jo, grafik är allt för dem. Grafik och marknadsföring är det som är grundkriterierna för att spel skall sälja bra idag. Originalitet och överlägsen spelmekanik har inte en chans. Spelindustrin har förstörts på nästan samma vis som filmindustrin.

Så man kan ju glömma att få nån slags hjälp mot skiten av den nya generationen spelare, då de bara tacksamt kommer sitta och bli matade med skit och dessutom glatt betala för det för de vet inte bättre.

Medlem
Skrivet av BoZo:

Hurra! Nu är vi tillbaka till Quake 1 igen!

Inte riktigt, vem som helst lär inte kunna hosta server utan man måste förmodligen hyra det av godkända aktörer.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Är väl en bra nyhet för alla scriptkids! typ ha möjlighet att starta servrar utan punkbuster etc.
Så länge småbarnen inte är inne o saboterar på bf3 servarna är jag nöjd.

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av BoZo:

Hurra! Nu är vi tillbaka till Quake 1 igen!

Inte riktigt, vem som helst lär inte kunna hosta server utan man måste förmodligen hyra det av godkända aktörer.

Om du hade läst nyheten innan du börjat trolla hade du fått reda på att man själv kan starta och styra sina servers "Du kan favorisera eller administrera din egen (server) för att styra över setup, regler och bans"

Medlem
Skrivet av Samurai237:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av BoZo:

Hurra! Nu är vi tillbaka till Quake 1 igen!

Inte riktigt, vem som helst lär inte kunna hosta server utan man måste förmodligen hyra det av godkända aktörer.

Om du hade läst nyheten innan du börjat trolla hade du fått reda på att man själv kan starta och styra sina servers "Du kan favorisera eller administrera din egen (server) för att styra över setup, regler och bans"

Förvisso, men det kunde man med Black Ops också, och det var precis det som Wardancer menade.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv

OJDÅ! Vi köper kanske skiten då


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Får väll ta och säga grattis till alla Cod fans


signatur

Rwa?

Medlem

skoj för PC ägarna

Medlem

Nu blev spelet genast mycket intressantare.

Men prio på BF3. Kan ju inte dra mig ur BF3 nu när jag var en av bara tusentals spelare som fick spela Alphan!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

dedikerat public (hemma server) = ev. köp
dedikerad hyr-server = inget köp

Medlem

Väntar nog tills alteriw har ordnat med spelet först innan jag spelar det;) http://alteriw.net/viewtopic.php?f=3&t=24

Medlem

Ja det är lite sorgligt när det är en nyhet att ett spel stödjer dedikerade servrar. :/

Hur som helst, bra att de tagit sitt förnuft tillfånga.

Förresten, kan man ändra FOV till dräglig PC-defacto-standard så att man slipper känslan av att titta genom en toarulle.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Grottmongo:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Grottmongo:
Skrivet av Javas:
Skrivet av rewoX:

Jaha? men det blir ändå samma "fake dedicated" som black ops hade, ... fortfarande inget köp från min sida,
Kanske ska vänta 1 år eller 2, Ifall det är rea givetvis.

Vadå BO hade fake dedicated? Explain milordship

En gång i tiden kunde vem som helst slänga upp en server hemma och spela på denna med sina vänner. Om man inte hade bra bandbredd och utrustning kunde man hyra en server av olika företag och man skötte administrationen över internet.

Med Black ops fick man dedikerade servers men endast sådana som tillhandahölls av företag.och vidare rör det sig om en enda aktör som har rättigheter till detta. Gameservers.com om jag inte misstar mig.

Så verkar ju alla moderna multiplayerspel fungera, BF3 kommer funka så, Bad Company 2 funkade väl så? Allt med anledningen "hindra piratkopiering"

Gameservers har sina närmaste servers i Danmark och kunde det ha legat ett par innaför vårt rikes gränser kanske några millisekunder hade kunnat kapas bort på pingen. Sen har vi ju det här med att det inte finns någon konkurrens. Priser för slutkund och service blir därefter.

Själv är jag kluven till detta med dedikerade servers och detta p2p som fanns i Mw2. Jag har alltid varit ett fan av dedikerade servers. Det är bra ping och hjälper lite mot fuskare som blir bannade. men då återstår ju bara det att alla dedikerade servers har skitnödiga regler som "no running, knife only, grenade=ban" etc. Med P2P kunde man iaf spela precis så som man ville och de som gnällde fick quitta istället.

Vet inte riktigt vad du tkr men när jag körde på P2P serverna så lagga jag rätt rejält oftast (dock inte alltid) samt att vissa vapen är sjukt obalanserade i mw2.

T.ex. Dual Glock 18, skjuter så fort att datorn laggar när jag siktar mot en vägg inom 5m
Noobtube as always <.<
Dual wield pre-nerf de där dubbel shotgunsen, 1882 eller vad de nu hette.

Själv tkr jag det är jävligt skönt att hitta servers med "No *vapen, stun nade, vapen* etc, slipper man de tråkiga jävlarna som inte kan spela fair.

Och att säga att Noobtubes är fair game eftersom alla kan ha dem är som att säga att man kan ha ett vapen som kallar in nukes så alla dör på mappen, men det är ju balanserat eftersom alla kan använda det (menar inte 25-kill streaken).

Medlem

BULLSHIT! D:
I believe when I see it hahahah XD


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Alusion:

steam är inte bra. men måste ha det när man lira bo så.

Vad är det som är så dåligt med steam då?
Tycker att steam fungerar helt utmärkt, har sällan problem med det och jag kommer enkelt in i kompisars game sessions.

Felet med black ops var att man tvingades gå in i spelets egna menyer medans i MW2 kunde jag från desktop klicka på en vän i min steam-lista och joina, hoppas detta blir fallet i MW3 också.

Blir en grym spelhöst, BF3,MW3 och Minecraft 1.8!

Medlem

Jag bryr mig inte om MW 3 det kommer att ha månadsavgift iaf

Medlem

Just announced at Gamescom, Modern Warfare 3 on PC will support dedicated servers. Host them where you want, control settings and standard matchmaking, just like MW1. Follow @fourzerotwo on Twitter for updates/info.

Från deras Facebook page.


signatur

Life is pain, Learn to enjoy it.

Skrivet av Javas:
Skrivet av rewoX:

Jaha? men det blir ändå samma "fake dedicated" som black ops hade, ... fortfarande inget köp från min sida,
Kanske ska vänta 1 år eller 2, Ifall det är rea givetvis.

Vadå BO hade fake dedicated? Explain milordship

Dom må följa den officiella definitionen för en dedikerad server, men tills dess att dom skeppar spelet med servermjukvaran så att man kan sätta upp en egen server på en burk hemma eller på lan-partyt, så kan dom hålla kjeften.

Skrivet av ForrestFox:

Tyvärr är det vi spelare själva som tillåtit att företagen kunnat bli så jävla slappa och lata att de inte orkar bry sig om att koda nätspelande på samma sätt som då, då vi köper all skit de släpper.

Nu är du nog ute och cycklar, MW3 bygger på den gamla Quake3-motorn som hade utmärkt funktionalitet för nätspelande. Mer troligt är att det är byråkrati och piraträdsla i görningen.

Inaktiv
Skrivet av henke74:

dedikerat public (hemma server) = ev. köp
dedikerad hyr-server = inget köp

What he said...


signatur

äldre än dig!

Medlem
Skrivet av ZZaiBoT2011:

Jag bryr mig inte om MW 3 det kommer att ha månadsavgift iaf

Troll. Ljug inte.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Javas:
Skrivet av rewoX:

Jaha? men det blir ändå samma "fake dedicated" som black ops hade, ... fortfarande inget köp från min sida,
Kanske ska vänta 1 år eller 2, Ifall det är rea givetvis.

Vadå BO hade fake dedicated? Explain milordship

Dom må följa den officiella definitionen för en dedikerad server, men tills dess att dom skeppar spelet med servermjukvaran så att man kan sätta upp en egen server på en burk hemma eller på lan-partyt, så kan dom hålla kjeften.

Om du hade läst på lite så hade du sett att det är exakt så det kommer vara i MW3. De har bekräftat från officiellt håll att man kommer kunna köra sin dedikerade server från vilket ställe man vill, precis som i MW1. Så vem är det nu som kan hålla kjeften?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Forcie:
Skrivet av ForrestFox:

Konsolgenerationen borde börja ställa hårdare krav, det handlar inte om att ha bästa grafiken i ett spel, jag hoppas folk börjar inse det snart. Snygg grafik ska vara ett plus i kanten, men i grund och botten bör ett spel bestå av spelkänsla och helst lite originalitet.
Visst, Modern Warfare 3 lär se snyggt ut, och det kanske har dedikerade servrar (men hur väl kommer de funka? hur bra utbyggd kommer spelarnas serverlistor att vara?), men i grund och botten kommer det ändå bara att vara ännu ett FPS i mängden utan att tillföra något nytt som inte gjorts förut.

Det är ju helt enkelt för att det nya tillflöde av spelare som den senaste konsolgenerationen skapat till stor del består av helt historielösa individer som inte har några andra spel att jämföra med för de känner inte till dem. Eftersom dessa utgör den stora majoriteten av spelkonsumenter kan företagen också rycka bort fördelar för konsumenten som setts som självklara under lång tid.
Och jo, grafik är allt för dem. Grafik och marknadsföring är det som är grundkriterierna för att spel skall sälja bra idag. Originalitet och överlägsen spelmekanik har inte en chans. Spelindustrin har förstörts på nästan samma vis som filmindustrin.

Så man kan ju glömma att få nån slags hjälp mot skiten av den nya generationen spelare, då de bara tacksamt kommer sitta och bli matade med skit och dessutom glatt betala för det för de vet inte bättre.

Precis, det var ju inte alls så att de spel som erbjuder dedikerade servrar på konsol säljer bra? Att de till och med kan sälja bättr epå konsol än på PC?
Som Homefront, dedikerade servrar och prone, sålde riktigt bra på konsol jämfört med PC (var väl för svårt för WoW-spelarna). Gears 3 som är...konsolexklusivt har också dedikerade servrar, surpise!
Det är inte alls så att spel som ex. Halo-serien ensamt kunde hålla en hel konsol levande, och erbjud nytt inovativt och roligt gameplay, till och med en begränsad map-editor?
Nä, tacka vet jag Pc där storsäljarna WoW och Sims sätter nivån, där spel säljer på namn och inte innehåll. ska vi kolla Diablo 3, Sc2 eller varför inte BF3?
Förenklat och fördummat gameplay för att alla ska kunna delta, "snäll" grafisk stil då det ska gå hem hos barnfamiljerna, regenererande HP på soldater och fordon så att alla ska ha en chans (värre än CoD), inga moddar heller, det är ju bara skit, inga riktiga klasser utan mer "rpg lite" där alla kan leka rambo, patetiskt!
Jag skäms för alla spelare som köper sådan dynga oavsett plattform, som bara köper på namn och inte innehåll. Men å andra sidan blir det inte jag som gråter när en liljeholmens går upp och jag inser att det spel jag spenderat surt förvärvade slantar på bara är ytterligare en löjlig CoD-klon eller WoW-ripp.

Medlem

@Grumbledock

Samtliga spel du räknar upp är sådana som jag avfärdar som totalt ointressanta. I synnerhet moderna slask-FPS som Homefront. Det är ju att folk köper skräpet som är problemet, så jag fattar inte riktigt vad du vill säga?
Är inte ett dugg intresserad av MW3 förresten, det enda jag reagerade på är att dedikerade servrar nu ses som en extraordinär feature istället för ett minimumkrav för att ens få sålt sitt spel.

Haloserien? Ja, jag minns när Bungie utannonserade ett PC-spel runt millenieskiftet med det namnet, och det kom bilder där man visade att man i coop kunde åka runt i fordon tillsammans med vänner och utforska stora episka miljöer som var ganska maffiga för den tiden. Sedan kom Microsoft och gödslade med pengar och oj, helt plötsligt blev det en Xbox-exklusiv railshooter som inte hade mycket att göra med det först uppvisade spelet alls. Inte imponerande. Nytt och innovativt? Vad, att man har quick grenades eller kunde vända sig lite snabbare med handkontroll än i Goldeneye? Knappast något att hurra över. Operation Flashpoint kom det året vilket var tillräckligt för att jag inte ens skulle titta åt sådant urvattnat tjafs som Halo.

Medlem

"Pics or it didn't happen!"


signatur

I am a Psychonaut, a sailor of the soul.

12
Skriv svar