GC: Stämningsfull rulle från Anno 2070

Robot
GC: Stämningsfull rulle från Anno 2070

Den andra Gamescom-teasern bjuder på mer av vad som fick den första att glänsa.

#anno-2070


Medlem
GC: Stämningsfull rulle från Anno 2070

Underbart. <3

Moderator | Testpilot

FIlmen funkar då inte för mig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ser riktigt småmysigt ut, dock lite smått orolig över att det bara blir Greenpeace-propaganda över alltihop, berättaren och upplägget pekar nästan lite löjligt subtilt åt det hållet.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Undervattens städer? Fuck yeah!

Medlem
Medlem

Riktigt snyggt, hoppas det inte kostar skjortan

Medlem

Ser riktigt snyggt ut, gillade 1404 men tröttnade efter en liten stund, hoppas på att 2070 kan bli bättre

Medlem
Skrivet av mrpeters:

Ser riktigt snyggt ut, gillade 1404 men tröttnade efter en liten stund, hoppas på att 2070 kan bli bättre

Håller med, 1404 var roligt i början tills staden blev stor, efter det blev det för mycket micromanagement. Hoppas detta har bättre lösningar på det problemet.

Medlem
Skrivet av Hudda:

Självklart köp, har gått från klarhet till klarhet. Anno 1404 var fantastiskt och jag gillar att de försöker sig på lite nytt med framtidsscenario och undervattenstäder osv.

jag håller med

Pansarknekt

Jag har aldrig lirat något Anno-lir förut men det här riktigt intressant ut.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Ser riktigt småmysigt ut, dock lite smått orolig över att det bara blir Greenpeace-propaganda över alltihop, berättaren och upplägget pekar nästan lite löjligt subtilt åt det hållet.

Tycker det verkar som om det vore tvärtom. De säger att man kan välja mellan ekonomisk utveckling och ekologisk hållbarhet och att dessa då inte går att uppnå samtidigt. Valet är ju ganska enkelt för en frisk person(tips: Pengar är najs).

Men hursomhelst blir det köp. Annospelen är alltid grymma och jag förväntar mig detsamma från det här.

Medlem

Ja, med tanke på hur kul 1404 är så lär detta vara bra också.

Till er som inte spelat 1404. Köp det! Det snyggt och mysigt. Ett bra PC-spel där man kan få moderna grafikkort att svettas om man vill. Man kan säkert hitta det jättebilligt. Mycket underhållning för få kronor. Då har ni underhållning tills 2070-spelet släpps.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Baserat på vad som tidigare visats av spelet kändes det i princip som ytterligare ett anno som var exakt samma sak som de tidigare, men att utforska under vattnet verkar förbaskat intressant!
Har ju hittils köpt både 1602, 1503 (tyvärr), 1701 och 1404, så jag ser ingen anledning öht varför man inte skulle köra vidare och investera i 2070 också.

Om de inte får för sig att ubisofta till det och förstöra det med sin hemska drm. Ge mig steamworks och inget annat, eller någon form av lättviktsdrm så att jag kan spela när jag vill och inte bara när jag sitter med internet..

Medlem
Skrivet av B-strm:
Skrivet av PeTTs0n:

Ser riktigt småmysigt ut, dock lite smått orolig över att det bara blir Greenpeace-propaganda över alltihop, berättaren och upplägget pekar nästan lite löjligt subtilt åt det hållet.

Tycker det verkar som om det vore tvärtom. De säger att man kan välja mellan ekonomisk utveckling och ekologisk hållbarhet och att dessa då inte går att uppnå samtidigt. Valet är ju ganska enkelt för en frisk person(tips: Pengar är najs).

Men hursomhelst blir det köp. Annospelen är alltid grymma och jag förväntar mig detsamma från det här.

Jag vet inte jag, det låter väldigt mycket på berättarrösten i trailern som att miljötänk och teknologi/utveckling inte går att kombinera i spelet. Tråkigt om de skulle göra det så svart och vitt, den optimala lösningen vore ju att kombinera de två så mycket som möjligt.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av B-strm:
Skrivet av PeTTs0n:

Ser riktigt småmysigt ut, dock lite smått orolig över att det bara blir Greenpeace-propaganda över alltihop, berättaren och upplägget pekar nästan lite löjligt subtilt åt det hållet.

Tycker det verkar som om det vore tvärtom. De säger att man kan välja mellan ekonomisk utveckling och ekologisk hållbarhet och att dessa då inte går att uppnå samtidigt. Valet är ju ganska enkelt för en frisk person(tips: Pengar är najs).

Men hursomhelst blir det köp. Annospelen är alltid grymma och jag förväntar mig detsamma från det här.

Jag vet inte jag, det låter väldigt mycket på berättarrösten i trailern som att miljötänk och teknologi/utveckling inte går att kombinera i spelet. Tråkigt om de skulle göra det så svart och vitt, den optimala lösningen vore ju att kombinera de två så mycket som möjligt.

Nu ska vi inte vara såna, tänk på att de som utvecklar anno-spelen är tyskar och att de själva även gör trailers för spelen och att engelska nere i Tyskland är ungefär som mandarin i Sverige. Vissa kan det, men de flesta har bara väldigt mediokra kunskaper om det

Medlem

Jag tror nog att man kan våldföra sig på naturen, precis som i de tidigare spelen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar