GC: Blizzard: "Vi menar allvar med konsol-Diablo 3"

Robot
GC: Blizzard: "Vi menar allvar med konsol-Diablo 3"

Blizzard siktar på att skapa det bästa möjliga konsol-teamet och menar att det är "ett drömjobb" att ta Diablo från pc till konsol.

#diablo-iii, #blizzard


Inaktiv
GC: Blizzard: "Vi menar allvar med konsol-Diablo 3"

Så börjar det.. PC versionen kommer ta stor skada av alla släppa det här på konsol. Sen snackar dom om att göra spelet svårare för oss hardcore.

Börjar likna en World of Warcraft kopia här.. punga ut spelet så att 10-åringar klarar av att få bästa gear.

Medlem

Diablo 3 har inget jag vill ha. Från det jag sett av gameplay så ser det inte mycket nytt ut förutom Grafiken, vilket jag inte är så hipp på. Älskade diablo 1 & 2, och de funkade då. Men det har gått över 10 år sedan diablo 2 kom, och jag har väl lite mer krav på ett spel än vad som erbjuds här. Nostalgi i all ära, men den får nog stanna i minnet.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Personligen har jag ännu inte tröttnat på D2 så jag ser fram emot en uppdatering av grafiken.
Har de hittat på nya finesser som är roliga blir det bara en bonus.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Så börjar det.. PC versionen kommer ta stor skada av alla släppa det här på konsol. Sen snackar dom om att göra spelet svårare för oss hardcore.

Börjar likna en World of Warcraft kopia här.. punga ut spelet så att 10-åringar klarar av att få bästa gear.

Varför skulle PC-versionen "ta skada" av ett enskilt konsolteam utvecklar/portar spelet till konsol? Är du dum?


signatur

War never changes.

Medlem

Ärligt talat tror jag inte det gör någon skillnad om Blizzard börjar utveckla för konsol eller inte. Diablo skulle dessutom säkert passa på konsol, *klick*, *klick* *död*.

Medlem

Det har arbetats för länge med Diablo III, nu känns det bara för gammalt och knappast nyskapande. Grafiken är ful och tillhör den barnsligt tecknade stilen som blizzard tyvärr kör på. Det är bara ett löjligt hack and slasch för kidsen så dom kan klä sina gubbar i allt fräsigare rustningar, häftigare svärd, kasta fräsigare fyrverkerier och få musen utsliten...

Medlem

Tråkigt att höra.

Medlem

gö klart till pc först, SEN kan ni börja med konsoll skiten


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv
Skrivet av zaphiren:
Skrivet av showerguy:

Så börjar det.. PC versionen kommer ta stor skada av alla släppa det här på konsol. Sen snackar dom om att göra spelet svårare för oss hardcore.

Börjar likna en World of Warcraft kopia här.. punga ut spelet så att 10-åringar klarar av att få bästa gear.

Varför skulle PC-versionen "ta skada" av ett enskilt konsolteam utvecklar/portar spelet till konsol? Är du dum?

Tänk efter nu.. tror du verkligen inte att blizzard redan har börjat jobba på det här för länge sedan?
Pc-spel ska vara PC och inge annat.

Medlem
Skrivet av zaphiren:

Varför skulle PC-versionen "ta skada" av ett enskilt konsolteam utvecklar/portar spelet till konsol? Är du dum?

Precis som alla dagens spel som portas så tas PC-versioner skada av det genom att fördumma spelet av någon jävla anledning. Då har jag svårt att se att Blizzard skulle göra så, men när ett bolag ägs av Activison så vet man aldrig.

Medlem
Skrivet av DeryckW:

Precis som alla dagens spel som portas så tas PC-versioner skada av det genom att fördumma spelet av någon jävla anledning. Då har jag svårt att se att Blizzard skulle göra så, men när ett bolag ägs av Activison så vet man aldrig.

Jag är 99.7% säker på att Activision inte äger Blizzard.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av DeryckW:

Precis som alla dagens spel som portas så tas PC-versioner skada av det genom att fördumma spelet av någon jävla anledning. Då har jag svårt att se att Blizzard skulle göra så, men när ett bolag ägs av Activison så vet man aldrig.

Jag är 99.7% säker på att Activision inte äger Blizzard.

Men du kan de dig fan på att de pressar Blizzard hela tiden. Förstår inte varför Blizzard gick ihop med Activision.

Medlem

ja alltså, D3 verkar ju inte lovande längre. jag var sugen för NÅGRA ÅR SEN! men nu har man ju tröttnat på det här.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Så börjar det.. PC versionen kommer ta stor skada av alla släppa det här på konsol. Sen snackar dom om att göra spelet svårare för oss hardcore.

Börjar likna en World of Warcraft kopia här.. punga ut spelet så att 10-åringar klarar av att få bästa gear.

Blizzard gör konsollspel för att dumifiera världen. I framtiden kommer vi ha en enda spelkonsoll med en enda kontroll som har en enda knapp som går att trycka på.

Töntigt.

Medlem
Skrivet av Gurant:
Skrivet av showerguy:

Så börjar det.. PC versionen kommer ta stor skada av alla släppa det här på konsol. Sen snackar dom om att göra spelet svårare för oss hardcore.

Börjar likna en World of Warcraft kopia här.. punga ut spelet så att 10-åringar klarar av att få bästa gear.

Blizzard gör konsollspel för att dumifiera världen. I framtiden kommer vi ha en enda spelkonsoll med en enda kontroll som har en enda knapp som går att trycka på.

Töntigt.

"Press A to kill everything on the screen"

Det sorgliga är att det troligtvis kommer hända.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av DeryckW:

Precis som alla dagens spel som portas så tas PC-versioner skada av det genom att fördumma spelet av någon jävla anledning. Då har jag svårt att se att Blizzard skulle göra så, men när ett bolag ägs av Activison så vet man aldrig.

Jag är 99.7% säker på att Activision inte äger Blizzard.

Men du kan de dig fan på att de pressar Blizzard hela tiden. Förstår inte varför Blizzard gick ihop med Activision.

$$$

Oui.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av DeryckW:

Precis som alla dagens spel som portas så tas PC-versioner skada av det genom att fördumma spelet av någon jävla anledning. Då har jag svårt att se att Blizzard skulle göra så, men när ett bolag ägs av Activison så vet man aldrig.

Jag är 99.7% säker på att Activision inte äger Blizzard.

Men du kan de dig fan på att de pressar Blizzard hela tiden. Förstår inte varför Blizzard gick ihop med Activision.

$$$

Oui.

Oui, £££

Medlem

Kopierinsmaskinen Blizzard kan ta och hålla sig borta från konsolerna så man slipper dem där åtminstone

Medlem

Tror att dom nämnt någonstans att dom prioriterar PC versionen.

Medlem

men orka släppa det till konsol, vore ju bättre om de bara kunde släppa det till pc asap. sen kan de ju börja konvertera det. Med tanke på deras tempo så släpps det väl till ps3 och 360 2014 eller nåt

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av DeryckW:

Precis som alla dagens spel som portas så tas PC-versioner skada av det genom att fördumma spelet av någon jävla anledning. Då har jag svårt att se att Blizzard skulle göra så, men när ett bolag ägs av Activison så vet man aldrig.

Jag är 99.7% säker på att Activision inte äger Blizzard.

Men du kan de dig fan på att de pressar Blizzard hela tiden. Förstår inte varför Blizzard gick ihop med Activision.

$$$

Oui.

Oui, £££

Oui?

€€€

Medlem

Personligen så funkar denna spelstil perfekt på konsol, finns egentligen ingen nackdel att lira med gamepad.

Sedan spelets grafik är redan föråldrad som den är.

Medlem

fan så gutt, ett par kalla öl och Diablo framför 50/t plasman


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av zaphiren:
Skrivet av showerguy:

Så börjar det.. PC versionen kommer ta stor skada av alla släppa det här på konsol. Sen snackar dom om att göra spelet svårare för oss hardcore.

Börjar likna en World of Warcraft kopia här.. punga ut spelet så att 10-åringar klarar av att få bästa gear.

Varför skulle PC-versionen "ta skada" av ett enskilt konsolteam utvecklar/portar spelet till konsol? Är du dum?

Har du spelat Dragon Age II? Om nej, gör det inte

Många konsolspelare tyckte att ettan var "klumpigt" designat och tvåan blev bättre för dem designmässigt. Samtidigt togs många funktioner bort från PCn, förmodligen för att de inte gick att göra tillräckligt bra för konsolerna.

De kommer nog handla på samma sätt, om det inte går i alla versioner skippas det. Sedan har ju alla Blizzard spel, hittills, fått ett expansionspack. Det gör det svårare för konsolspelare...

Jag måste nog skaffa ett nytt favoritföretag... Bioware dog när DA2 släpptes, Blizzard dog när... er... de var varit döende länge och snart dör dem... Ensemble Studios är döda... Det finns ju snart inga kvar?


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

För er som tycker att det är galenskap att porta diablo till konsol har jag bara en länk : http://sv.wikipedia.org/wiki/Diablo

För er som inte orkar klicka : "Format Windows, Macintosh, Playstation"

MFC
Medlem

Jag menar allvar med att jag inte ska köpa D3


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Hahaha åh har inte läst komentarerna än men det ska bli kul att scrolla ner och skratta åt alla PC fanboys som inte tål att spel släpps på något annat än just PC. <3


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Hahaha åh har inte läst komentarerna än men det ska bli kul att scrolla ner och skratta åt alla PC fanboys som inte tål att spel släpps på något annat än just PC. <3

Ett av dagens bästa inlägg
Sen är det väl kul att dessa s.k. "PC gamers" inte ens är gamla nog för att veta att originalet portades till konsol och ingen led av det. Men dagens ungdom, är väl "hardcore gaming" med Sims och WoW, kanske hattbyte i TF2 som man ska skylla på...

Medlem

BRA!!! va glad jag blir!!!!

Har inte ork eller råd att uppgradera min gamla pc för att spela detta spelett som jag gärna vill spela. och om jag gjorde det skulle jag inte orka spela hundratals timmar ihopvikt framför ett skrivbord

Nu blev det presis som jag ville, kan sitta i min sköna soffa och hack & slacha mig igenom spelett om och om igen utan att få mus arm eler mus ben eller mus kropp =P Good Work Blizzard!!

123
Skriv svar