GC: Dota 2-beta inom kort, släpp lite senare

Robot
GC: Dota 2-beta inom kort, släpp lite senare

Sugen på att prova Dota 2 efter att ha spanat in den massiva turneringen? Valve röjer när du kan vänta dig att få prova på, samt en ungefärlig släppram.

#dota-2, #valve


Inaktiv
GC: Dota 2-beta inom kort, släpp lite senare

Har skickat en intresseanmälan! Börjar tröttna mer och mer på LOL när jag ser Dota 2.

Medlem

hoppas man kommer med har varit med i LoL,HoN,BLC,relm of titans mm så man hoppas här ochså


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Själv gillar jag bara LoL mer efter det jag sett av DoTA2 än så länge.

Medlem
Skrivet av Sevenix:

Själv gillar jag bara LoL mer efter det jag sett av DoTA2 än så länge.

Tycker vi ska hålla diskutioner om diverse casual-spel utanför detta.

Medlem
Skrivet av Deragorn:
Skrivet av Sevenix:

Själv gillar jag bara LoL mer efter det jag sett av DoTA2 än så länge.

Tycker vi ska hålla diskutioner om diverse casual-spel utanför detta.

Attans, hoppas ingen mer skriver om casual spelet dota 2 då :S

Medlem
Skrivet av Kerrai:
Skrivet av Deragorn:
Skrivet av Sevenix:

Själv gillar jag bara LoL mer efter det jag sett av DoTA2 än så länge.

Tycker vi ska hålla diskutioner om diverse casual-spel utanför detta.

Attans, hoppas ingen mer skriver om casual spelet dota 2 då :S

Kom igen, bättre kan du.

Medlem
Skrivet av Kerrai:
Skrivet av Deragorn:
Skrivet av Sevenix:

Själv gillar jag bara LoL mer efter det jag sett av DoTA2 än så länge.

Tycker vi ska hålla diskutioner om diverse casual-spel utanför detta.

Attans, hoppas ingen mer skriver om casual spelet dota 2 då :S

Både du och jag förstår nog att DotA 2 kommer att vara ett större e-sportspel.

Medlem
Skrivet av Deragorn:
Skrivet av Sevenix:

Själv gillar jag bara LoL mer efter det jag sett av DoTA2 än så länge.

Tycker vi ska hålla diskutioner om diverse casual-spel utanför detta.

Vad är det som är så "casual" med LoL och gör att det inte får nämnas här? Det är det, för tillfället, största MOBA på marknaden (sett till spelarantal). Och det omsätter hästlängder mer än något annat MOBA. Och fram till den nuvarande Dota2-turneringen den som, vid enskilt tillfälle, haft den störta vinstpotten.

OT: Tycker dock att Dota2 ser riktigt intressant ut och kommer att testa det så fort det anländer på Steam.

Medlem

Ser fram emot att testa betan, även fast jag blev rätt besviken av det jag såg.
Väldigt förvånande hur dåliga/få detaljer var på champions, helt ofattbart, känns nästan oseriöst att Valve skulle gjort något sådant. Om de enda nyheterna som finns är uppdaterad grafik tycker man att de borde försökt lite bättre.
Det är första intrycket iaf, hoppas betan visar bättre sidor.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

intresse anmälan skickad


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av Hudda:

Försäljningssiffror och vinstpotter har inget att göra med hur pass "casual" spelet är. I detta fallet syftar nog folk på att spelet är en mer lättillgänglig version av DotA (ingen personlig åsikt).

Om du läser mitt inlägg så frågar jag honom vad det är som gör det så "casual" att det inte får nämnas här. Jag drog upp nuffror och vinst$$$ för att visa att det inte bara* är ett fredagskväll-MOBA.

EDIT_Han kanske menar den grafiska stilen, men så jäkla korkad hoppas jag att han inte är

EDIT2_* = lade till ordet "bara" för att överförtydliga

Medlem
Skrivet av Hudda:

Nä, det har förmodligen att göra med "denies" och mindre bestraffning när man dör. Samma gamla pajkastning liksom..

Så kan det förståss vara. Även om LoL har en annan form av deny (än att döda sina egna) som används frekvent.
Men i vilket fall som helst så tyckte jag att Dota2 såg kul ut och kommer att testa vid första chans.

Medlem

Jag undrar.... Nu när man kollat på de flesta matcher som spelats så tycker jag att det bara är nästan samma hjältar de använder, kan det vara så att de inte är klara med alla? Att man bara kommer kunna spela ett mindre antal hjältar under betan?


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Jag undrar.... Nu när man kollat på de flesta matcher som spelats så tycker jag att det bara är nästan samma hjältar de använder, kan det vara så att de inte är klara med alla? Att man bara kommer kunna spela ett mindre antal hjältar under betan?

Just nu finns det inte så många hjältar, därför ser man samma hela tiden. Men fler kommer att tillkomma allt eftersom.

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Apministern:

Jag undrar.... Nu när man kollat på de flesta matcher som spelats så tycker jag att det bara är nästan samma hjältar de använder, kan det vara så att de inte är klara med alla? Att man bara kommer kunna spela ett mindre antal hjältar under betan?

Just nu finns det inte så många hjältar, därför ser man samma hela tiden. Men fler kommer att tillkomma allt eftersom.

Hörde något nämnas av en kommentator att det finns 42 hjältar tillgängliga för tillfället. Att vi ser långitfrån alla för tillfället är att det likt andra e-sportspel går vågor i vad som är "bäst just nu". Samt att vissa setups helt enkelt är bättre än andra. Ett tips är ändå att jämföra de asiatiska lagen mot de europeiska, går att hitta en del skillnader!

Medlem

Ja där finns mångt fler än de vi sett hittills. Och som alltid så finns det vissa sammansättningar som fungerar bättre än andra, Och det är väl en stor anledning till att vi inte ser så stor variation. Och jag hade hört ca 25 karaktärer, så 42 var ju avsevärt fler

Medlem
Skrivet av Stromlaren:
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Apministern:

Jag undrar.... Nu när man kollat på de flesta matcher som spelats så tycker jag att det bara är nästan samma hjältar de använder, kan det vara så att de inte är klara med alla? Att man bara kommer kunna spela ett mindre antal hjältar under betan?

Just nu finns det inte så många hjältar, därför ser man samma hela tiden. Men fler kommer att tillkomma allt eftersom.

Hörde något nämnas av en kommentator att det finns 42 hjältar tillgängliga för tillfället. Att vi ser långitfrån alla för tillfället är att det likt andra e-sportspel går vågor i vad som är "bäst just nu". Samt att vissa setups helt enkelt är bättre än andra. Ett tips är ändå att jämföra de asiatiska lagen mot de europeiska, går att hitta en del skillnader!

Jo sant! Det som är tråkigt med CM mode (När man bannar och väljer hjältar i turer) Att oftast blir det samma hjältekombinationer.

Tack för infon!


signatur

Everybody needs help.

1
Skriv svar