SAAB-ostrof

Medlem
SAAB-ostrof

Alla känner säkert till att det krisar i kassan för biltillverkaren i Trollhättan. Styrelsen tror sig dock ha kommit på en ypperlig lösning - genom att höja sin lön med ca. 533%. Jag är mållös och slår mig själv för pannan med handflatan. Ordföranden för styrelsen, Hans Hugenholtz går från 147.150 riksdaler till 931.500 diton. Grattis Hans! Anledningen sägs vara dels att arbetsbördan har ökat (med 533%?), men också att de två nyaste medlemmarna i styrelsen fick mer från början, och skillnaderna nu skulle utjämnas.

Källa

I kontrast till det, så går det bra för Volvo PV, som ökade sin försäljning med 26%.

#blogg

Medlem
SAAB-ostrof

Ja det är verkligen en snurrig värld vi lever i. Man lider verkligen med de anställda på SAAB. Men för mig är det märkliga hur VOLVO kan göra affärer så mycket bättre.

Medlem

Ja, men det är nog svårt att göra det sämre än SAAB i alla fall. Vet inte riktigt hur Volvo lyckas, men det gör dom.

Medlem

De tänker kanske att det är bäst att plocka ut så mycket pengar som möjligt innan skeppet sjunker.

Medlem

Lite så jag resonerade också.

Medlem

Jo men va F*N är moralen när de anställda inte får sina löner och företags toppen höjer sina löner med över 500%.

Medlem

Ring och fråga

1
Skriv svar