GC: World of Warplanes visar upp sig

Robot
GC: World of Warplanes visar upp sig

Trött på World of Tanks och sugen på nåt mer högtflygande? Oroa dig inte, Wargaming har mer på gång!

#world-of-warplanes, #wargaming, #world-of-tanks, #gaijin-entertainment, #world-of-planes-1


Medlem
GC: World of Warplanes visar upp sig

World of tank är riktigt bra, kan tänka mig att denna kommer att knäcka! Awesome!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Inaktiv

Hoppas det inte är lika mycket grinding som i world of tanks...


signatur

"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"

Medlem

Var har ni nyheten om World Of Battleships?

Precis under filmen!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Precis under filmen!

haha tack, ibland är man lite blind (a)

Medlem

Jag kommer nog hålla mig undan detta då det kommer vara arkadflyg och ska man flyga vill jag ha en simulator.. World of battleships verkar dock rätt intressant!

Medlem

Håller mig borta från Wargaming ett bra tag nu. Har spelat WoT ett bra tag och det är rakt ut enformigt och tråkigt. Kan gissa att WoWP kommer vara likadant. Brist på variation och as mycket grindande.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Vad är nästa steg? World of Gott & Blandat? ;P

Medlem

Dax att införskaffa sig en onödigt dyr joystick med 100 olika knappar och funktioner

Medlem

Kan tänka mig att det här kan bli bättre balanserat än WoT iom att det faktiskt handlar om jaktflyg. Visst, det kommer vara skillnad på en I-16'a och en BF109 G-6, men det blir förhoppningsvis inte lika illa som en leichtraktor mot en knugstiger.
Sen lär det väl per automatik bli mindre enformigt pga att man snurrar runt i luften och har sig och inte bara på marken.

Medlem

Kan dem inte bara göra ett world av allt så blri det ju i princip ett nytt BF

Medlem

så ett till "fake" MMO där max 16 spelare e på samma server, med dålig grafik och värdelösa kontroller?
Vrf inte bara skaffa en Flight sim


signatur

Rwa?

Medlem

bara man får lite vettiga objectives kan de bli kul... typ eskortera bombplan etc


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Varför använder man termen MMO egentligen? Varför inte bara säga att det är ett MP-spel och ange antalet spelare?

Kanske en knasig fråga men jag är inte så insatt i MMO-världen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Varför använder man termen MMO egentligen? Varför inte bara säga att det är ett MP-spel och ange antalet spelare?

Kanske en knasig fråga men jag är inte så insatt i MMO-världen.

Jag håller faktiskt med dig där, att kalla ett spel med 15-30 spelare per match är väl knappast ett MMO. I sånt fall skulle man ju kunna kalla Counter Strike ett MMO..

Angående World of Warplanes tycker jag att det kan bli intressant. Dock har jag väldigt liten erfarenhet av flygspel bortsett från ett spel jag glömt namnet på där man flög runt små modellplan i inomhusmiljö

Medlem

Kan nog vara riktigt kul. Men jag tror World of Battleships kan bli bättre och mer underhållande i längden. Och det fina med World of Tanks är att det är free2play utan att man MÅSTE betala för att kunna spela med/mot de stora pojkarna. Hoppas att dessa följer samma spår.

Inaktiv

INGET flygspel än så länge har gått att kontrollera tillfredställande med w,a,s,d .. och skulle bil för jobbigt att köra runt med musen hela tiden för att styra ..och lyckas dom inte få till styrningen, vilket jag inte tror, så blir det här en flopp .. knappast någon som köper en flygspak för 2000 bara för ett f2p spel.
+ att det skulle utesluta alla vänsterhänta .. då alla sk. flygjoysticks är greppvänligt utformade för högerhänta, och med knapparna på fel sida. ..

Medlem
Skrivet av riktigninja:

knappast någon som köper en flygspak för 2000 bara för ett f2p spel.

Någon som kan förklara denna logiken för mig? För den gick långt över mitt förstånd.

Skrivet av riktigninja:

+ att det skulle utesluta alla vänsterhänta .. då alla sk. flygjoysticks är greppvänligt utformade för högerhänta, och med knapparna på fel sida. ..

Det finns faktiskt bra joysticks med omnigrepp. Polaren har t.o.m. en joystick just för vänsterhänta just p.g.a. han ÄR vänsterhänt.
Själv skulle jag helst använda Tac-2 om knapparna räckt till.

Medlem
Skrivet av Farris:

Var har ni nyheten om World Of Battleships?

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110816/world-of-battleshi...

Jag var inte så mycket för World of Tanks men det här ser jag fram emot. Hoppas verkligen att dom får till flygkänslan!

Medlem

Härligt, inga noobs som står och gömmer sig i en buske i egna basen, allt kommer vara i ständig rörelse. Tänkte köpa spak till 1943, men det blev ju inget till pc. Polarn har riktigt seriösa grejer i metall som ligger stabilt på bordet, undrar om han ska sälja?;)

1
Skriv svar