Så ser nya Star Trek ut

Robot
Så ser nya Star Trek ut

Star Trek: Infinite Space är free-to-play, spelas i din web-browser och musiken har skrivits av den smått legendariska Chris Hülsbeck. Kan det vara något? Döm själva.

#star-trek-infinite-space


Medlem
Så ser nya Star Trek ut

måste säga att från det lilla man fick se så tycker jag iaf att det ser ganska tråkigt ut

Medlem
Skrivet av rubbiten:

måste säga att från det lilla man fick se så tycker jag iaf att det ser ganska tråkigt ut

Jo håller med. Och även om Star Trek Online har lång väg kvar att gå för att bli ett "äkta" Star Trek MMO, så är spelet som helhet långt bättre än det jag sett/läst om Star Trek: Infinite Space. Sen att det körs i browser, gör det ju knappast bättre heller.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Allt är tamefan MMO och free to play nuförtiden.
Sicken utveckling.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Inte att glömma att Hülsbeck gjorde musiken till Monkey Island 1 också!

Att det ska vara så svårt att göra ett bra Star Trek spel, kan inte nån kontakta Bioware.

Har nog störst förväntningar på detta:
http://www.stexcalibur.com/


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Har följt det rätt länge hoppas det blir bra


signatur

// Bacon <3

Medlem

Kanske kan vara något att spela medans man väntar på att någon uppladdning ska bli klar. Men mer än så ser det inte ut att hålla för. Åandra sidan så fick man väl knappt se något alls. Så vem vet, det kanske blir riktigt bra. Och vad är det för fel på free-2-play och MMO? Är väl bara bra att spelen blir mer lättillgängliga och själv har jag inget mot att spelen blir mer sociala.

Medlem
Skrivet av NordicStormtrooper:

Att det ska vara så svårt att göra ett bra Star Trek spel, kan inte nån kontakta Bioware.

Har nog störst förväntningar på detta:
http://www.stexcalibur.com/

Jo det projektet följer jag regelbundet. Fan-skapat projekt, med ett dedikerat team av trogna Star Trek-fans. Dock verkar det bli framförallt ett singelplayer-spel, men vad jag hört få finns det eventuellt planer på multiplayer (LAN), och ett så kallat Skirmish-läge mot datorstyrda motståndare.

Man skulle ju hoppas att professionella företag vore lika dedikerade att göra bra Star Trek spel.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

har det gjorts någt bra star trek spel?

Medlem
Skrivet av najtrows:

har det gjorts någt bra star trek spel?

Jodå. Star Trek Bridge Commander var ett riktigt bra spel, spelas/moddas än idag. Spelet släpptes 2002. Innan dess var det väl nåt enstaka Starfleet Command spel, samt gamla Klingon Academy-spelet.

Sedan Star Trek Legacy släpptes (av Bethesda) och floppade, så har det i princip bara gått utför för allt som heter Star Trek spel. STO (Star Trek Online) har väl en möjlighet att bli ett riktigt bra spel, men dom är inte riktigt framme vid målet ännu. STO är dock mycket bättre spel idag än det var när det släpptes 1,5 år sen.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Wow, det var länge sedan man hörde något nytt från Chris Hülsbeck

Men lyssnade på musik från Turrican så sent som igår, fortfarande riktigt bra grejer!

Medlem
Skrivet av najtrows:

har det gjorts någt bra star trek spel?

Klingon Academy tycker jag än idag är ett av de bästa rymdspelen, tillsammans med Independence War 2.

Star Trek: 25th Anniversary var för sin tid ett riktigt bra peka och klicka-äventyr med både pussel och rymdstrider.

Star Trek: Elite Force var för sin tid ett hyggligt bra FPS.

Men det finns ju helt klart fler dåliga Star Trek-spel än vad det finns bra sådana.

Medlem

Kör själv Star Trek Online, fastnat för pvpen i det spelet. pve och allt annat är riktigt tråkigt dock (och jag är ett stort trek-fan!)

men aja, mer svenskar är alltid kul, lägg till @thamupp om ni vill spela nån gång.

Välkommen till 90-talet, inget imponerande. Ingen lägger längre lång tid på spelutveckling...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Jodå. Star Trek Bridge Commander var ett riktigt bra spel, spelas/moddas än idag. Spelet släpptes 2002. Innan dess var det väl nåt enstaka Starfleet Command spel, samt gamla Klingon Academy-spelet.

Sedan Star Trek Legacy släpptes (av Bethesda) och floppade, så har det i princip bara gått utför för allt som heter Star Trek spel. STO (Star Trek Online) har väl en möjlighet att bli ett riktigt bra spel, men dom är inte riktigt framme vid målet ännu. STO är dock mycket bättre spel idag än det var när det släpptes 1,5 år sen.

Skrivet av Wartex:

Klingon Academy tycker jag än idag är ett av de bästa rymdspelen, tillsammans med Independence War 2.

Star Trek: 25th Anniversary var för sin tid ett riktigt bra peka och klicka-äventyr med både pussel och rymdstrider.

Star Trek: Elite Force var för sin tid ett hyggligt bra FPS.

Men det finns ju helt klart fler dåliga Star Trek-spel än vad det finns bra sådana.

I will try them out!

Medlem

Är det som vanligt? Free to play, pay to enjoy?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar