Stiltje på speltoppen

Robot
Stiltje på speltoppen

Försäljningslitan avslöjar att alla köper samma gamla spel under sommarmånaderna.

#the-sims-3, #crysis-2, #world-of-warcraft


Medlem
Stiltje på speltoppen

Hmm pc'n är ju död :/


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Inaktiv

Hade inte deus ex och hommvi osv blivit en smula försenade så hade det nog sett annorlunda ut

Medlem

I höst kommer nog listan bli rensad av spel

Medlem
Skrivet av Hymer:

Hmm pc'n är ju död :/

I många andra länder där det säljs otroligt större mängder konsolspel än PC-spel ja. I Sverige brukar väl PC-spel oftast toppa?

Medlem
Skrivet av Hymer:

Hmm pc'n är ju död :/

Haha titta igen, plats 1-7 är alla pc. och av 20 titlar så är 10 sålda till pc. Skulle snarare säga att pc är lika stort som alla konsoler tillsammans.

Medlem

PC är ju sannerligen död som spelplattform som många konsolfreaks försöker intala sig själva. Om det nu inte vore för att exempelvis det bäst säljande pc-spelet har sålt bättre än hela topp 10 till PS3 tillsammans.

Medlem
Skrivet av Jojia:
Skrivet av Hymer:

Hmm pc'n är ju död :/

Haha titta igen, plats 1-7 är alla pc.

Någon ser inte ironi i sin mest uppenbara form.

Medlem
Skrivet av White Moose:
Skrivet av Jojia:
Skrivet av Hymer:

Hmm pc'n är ju död :/

Haha titta igen, plats 1-7 är alla pc.

Någon ser inte ironi i sin mest uppenbara form.

haha ja hur kan man missa det? Sen att det nästan bara är casual bös är ju en annan femma.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:
Skrivet av White Moose:
Skrivet av Jojia:
Skrivet av Hymer:

Hmm pc'n är ju död :/

Haha titta igen, plats 1-7 är alla pc.

Någon ser inte ironi i sin mest uppenbara form.

haha ja hur kan man missa det? Sen att det nästan bara är casual bös är ju en annan femma.

Det är alltid roligt när folk försöker vara ironiska på nätet. Det är inte så lätt att alltid se det i text, det är så många puckon i världen som skulle ha kunnat kläckt ur sig något sådant. Vem bryr sig vad som säljs, det är väl några titlar som många köper som alltid säljer, sedan kommer någon stor release och tar över i några månader. Men nu var det ett tag sedan något stort släpptes.

afr
Medlem

PC försäljning online räknas väl inte med i dessa siffrorna?
Vilka är samma som "antipirat" branschen har till grund för sina undersökningar?

Så om vi utgår från att 50% av det som säljs i butik skulle gå över till att säljas online. Så ser det ut som att försäljningen har minskat med 50% vilket måste vara alla piraters fel! Trots att det säljs lika mycket som tidigare....

Medlem

Är the Sims verkligen så populärt? Hade jag ingen aning om : )

Medlem

Visar bara att gamers inte köper spel i butik län gre, iaf inte konsolspelare ^^
Svensk gaming = PC gaming = The Sims 3 XD

Inaktiv

Köper alla mina PC-spel online.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Visar bara att gamers inte köper spel i butik län gre, iaf inte konsolspelare ^^
Svensk gaming = PC gaming = The Sims 3 XD

Öh? Jag kan lova dig att nästan alla PC-spelare köper sina spel online. Och vänta tills Bf3 kommer, då ska du få se.

Skrivet av Hymer:

Hmm pc'n är ju död :/

Bara sims i toppen. Ja, PC'n är död.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Hymer:

Hmm pc'n är ju död :/

Bara sims i toppen. Ja, PC'n är död.

De flesta spel släpps nästa månad.

AW8
Medlem
Skrivet av Hymer:

Hmm pc'n är ju död :/

Haha, skulle precis säga samma sak.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Sims? Lego? Fifa?

vilken jävla skräp lista. Kan knappast stämma.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Sims? Lego? Fifa?

vilken jävla skräp lista. Kan knappast stämma.

Troligtvis stämmer den, det är alla casualspelare som köper nu. (Och deras föräldrar såklart)

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av raefzm88:

Sims? Lego? Fifa?

vilken jävla skräp lista. Kan knappast stämma.

Troligtvis stämmer den, det är alla casualspelare som köper nu. (Och deras föräldrar såklart)

Mja, de har ju knappast tagit med någon digital återförsäljare. Bara steam själva skule ändra hela listan.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av raefzm88:

Sims? Lego? Fifa?

vilken jävla skräp lista. Kan knappast stämma.

Troligtvis stämmer den, det är alla casualspelare som köper nu. (Och deras föräldrar såklart)

Mja, de har ju knappast tagit med någon digital återförsäljare. Bara steam själva skule ändra hela listan.

Javisst. Digitala siffror är aldrig med, detta är endast retail.

Medlem

precis. pcn är DÖD, ingen vill spela pc längre heter det, men ändå toppas listorna av just pc spel, verkar som spelindustrins sk strateger har huggit i STEN!

Bra jobbat

Det företaget som först förstår detta och dessutom producerar spel exklusivt för pc kommer även att ha en framtida bestående skara fans, dem andra som h*rar runt mot alla plattformar, förlorar förtroendet och tillika sin skara genuina fans.

PC är störst, PC är och kommer förbli den mest avancerade samt mest välspelade plattformen EVER!

Jag kan hålla med om att 360 och Ps3 är smidigt att lira när man vill koppla av, men seriöst gameande gör man på en dator!

Sen vill jag ha spel på en skiva och box, inte någon digital nedladdad, (Steam) bkvalla release!

Jag har köpt HL2 via steam, BF2 + DLC via EAs tjänst `= aldrig mer!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av 7an:

precis. pcn är DÖD, ingen vill spela pc längre heter det, men ändå toppas listorna av just pc spel, verkar som spelindustrins sk strateger har huggit i STEN!

Bra jobbat

Det företaget som först förstår detta och dessutom producerar spel exklusivt för pc kommer även att ha en framtida bestående skara fans, dem andra som h*rar runt mot alla plattformar, förlorar förtroendet och tillika sin skara genuina fans.

PC är störst, PC är och kommer förbli den mest avancerade samt mest välspelade plattformen EVER!

Jag kan hålla med om att 360 och Ps3 är smidigt att lira när man vill koppla av, men seriöst gameande gör man på en dator!

Sen vill jag ha spel på en skiva och box, inte någon digital nedladdad, (Steam) bkvalla release!

Jag har köpt HL2 via steam, BF2 + DLC via EAs tjänst `= aldrig mer!

Bra sagt. Håller med dig på det mesta.

1
Skriv svar