Lista avslöjar BF3:s vapen, banor och fordon

Robot
Lista avslöjar BF3:s vapen, banor och fordon

Omfattande dokument ger kalla hårda fakta om Battlefield 3.

#ea, #battlefield-3, #dice


Medlem
Lista avslöjar BF3:s vapen, banor och fordon

Öh, den är inte läckt. DICE har även bekräftat att den listan stämmer.

Inaktiv

Vad har det med saken att göra? Den kan ju fortfarande vara läckt.


signatur

You must construct additional pylons.

Redaktör

Var har det bekräftats?


signatur
Medlem

Teh old... blev länkad till dessa dokument (i originalutförande och inte copypastade så allt blir en gröt som här på FZ) i en kommentarstråd på en av era nyheter för säkert tre dagar sen.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Var har det bekräftats?

http://twitter.com/#!/Demize99/status/103518278181326848

Kan se ifall jag kan hitta fler sånt, men utvecklarna har aldrig förnekat listan och pratar helt öppet om alla grejer som står där.

Medlem
Medlem
Skrivet av zlax:

Ska väl vara från en pressrelease från EA: http://planetbattlefield.gamespy.com/fullstory.php?id=165281

Där ja, kom inte ihåg vad sidan hette där jag först såg det.
Tycker dock nio banar är väldigt lite.

Medlem

När dem sa att spelet skulle ha nästan 10 gånger mer saker än BC2 så skojade ju dem inte
Om listan stämmer då

Redaktör

Tack Zackebacke och Zlax, nyheten uppdaterad.


signatur
Medlem
Skrivet av Jackson97:

När dem sa att spelet skulle ha nästan 10 gånger mer saker än BC2 så skojade ju dem inte
Om listan stämmer då

Vilket den gör. Däremot så är den inte helt up-to-date. T ex så har vapnet "M16A4" bytt namn till "M16A3". Finns säkert något mer smått som har ändrats.

Skrivet av Tompa:

Tack Zackebacke och Zlax, nyheten uppdaterad.

Ville inte verka otrevlig, ursäkta om det uppfattades så.

Medlem

Trevligt! Verkar som om man kommer att få ganska mycket för pengarna! Frågan är bara hur lång tid det kommer att ta att levla och låsa upp allt

Medlem

Vad är det där med BF2 Veteran? Måste man hålla kolla på sitt gamla konto också?

Medlem

FZ goes Aftonhoran? "Lista avslöjar banor", 2 stycken som vi redan vet om? Ni kanske borde ändra titeln på artikeln.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Tack Zackebacke och Zlax, nyheten uppdaterad.

Märker nu att jag verkade lite otrevlig. Får be om ursäkt då det inte var meningen!

Medlem

Nice men tråkigt att det verkar vara ganska få vapen samt nästan exakt samma som i BC2 ><

Medlem

Whoa! Detta har jag väntat på, tack som helvete..

Medlem

Helt överlycklig över att Javelin och 60 mm Mortar är med!!! XD


signatur

cags

Medlem

9 kartor? Det var riktigt snålt, DICE. Men jag antar att ni sparar flera kartor för att kunna sälja dyra DLC senare.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Najsigt:)! Hoppas att det kommer ett expansionspaket som det gjorde med BC2. Annars om det inte kommer några DLC/expansioner alls inhållande nya banor blir det nog lite tråkigt efter 3 år, om det nu vill säga bara är 9 banor vilket inte är helt omöjligt.

Vad fan!? Inga Camaros?!!?

Medlem

9 kartor + de som är med i Back to Karkand-expansionen finns tillgängliga från start alltså.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

9 kartor? Det var riktigt snålt, DICE. Men jag antar att ni sparar flera kartor för att kunna sälja dyra DLC senare.

Tänk på att alla banor är så j*vla stora så det inte är sant. om man skulle dela upp yterna på banorna in till cod banor skulle det bli minst 40 st cod banor skulle jag tippa på. Men som sagt om 3 år och det hinte kommit någon expansion eller dlc med banor i så kan det komma att bli lite tråkigt.

Medlem
Skrivet av Mockasin:

9 kartor + de som är med i Back to Karkand-expansionen finns tillgängliga från start alltså.

Nej, Back to Karkand kommer efter launch.

Skrivet av laxan96:
Skrivet av StrongBad:

9 kartor? Det var riktigt snålt, DICE. Men jag antar att ni sparar flera kartor för att kunna sälja dyra DLC senare.

Tänk på att alla banor är så j*vla stora så det inte är sant. om man skulle dela upp yterna på banorna in till cod banor skulle det bli minst 40 st cod banor skulle jag tippa på. Men som sagt om 3 år och det hinte kommit någon expansion eller dlc med banor i så kan det komma att bli lite tråkigt.

Tänk även på att en bana i Conquest och samma bana i Rush spelas extremt olika och ofta är det till och med helt andra sektioner av banan som används. Titta på Laguna Presa i BFBC2 t ex.

Skrivet av Mockasin:

9 kartor + de som är med i Back to Karkand-expansionen finns tillgängliga från start alltså.

Nej, Back to Karkand kommer efter launch.

Skrivet av StrongBad:

9 kartor? Det var riktigt snålt, DICE. Men jag antar att ni sparar flera kartor för att kunna sälja dyra DLC senare.

Ja, för det är så DICE brukar göra.

Du blandar inte ihop dem med Activision nu eller?

Medlem
Skrivet av Zackebacke:
Skrivet av StrongBad:

9 kartor? Det var riktigt snålt, DICE. Men jag antar att ni sparar flera kartor för att kunna sälja dyra DLC senare.

Ja, för det är så DICE brukar göra.

Du blandar inte ihop dem med Activision nu eller?

DICE är utvecklare, Activision är utgivare. Men jag antar att du medvetet gjorde en felaktig jämförelse för att det låter negativt att skriva EA istället för DICE?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Redaktör
Skrivet av Zackebacke:
Skrivet av Tompa:

Tack Zackebacke och Zlax, nyheten uppdaterad.

Märker nu att jag verkade lite otrevlig. Får be om ursäkt då det inte var meningen!

Ingen fara alls!

Skrivet av NaxoS:

FZ goes Aftonhoran? "Lista avslöjar banor", 2 stycken som vi redan vet om? Ni kanske borde ändra titeln på artikeln.

Du har ju ändrat rubriken, min innehåller mer info.

Sen tycker jag personligen att man kan säga att man tycker en rubrik är dålig utan att nämna Aftonbladet, de är inte ensamma om den förmågan och de får redan all uppmärksamhet de behöver.


signatur
Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Zackebacke:
Skrivet av StrongBad:

9 kartor? Det var riktigt snålt, DICE. Men jag antar att ni sparar flera kartor för att kunna sälja dyra DLC senare.

Ja, för det är så DICE brukar göra.

Du blandar inte ihop dem med Activision nu eller?

DICE är utvecklare, Activision är utgivare. Men jag antar att du medvetet gjorde en felaktig jämförelse för att det låter negativt att skriva EA istället för DICE?

Nej, jag skrev så för att du själv skrev "DICE".
Har inte sån koll på EAs andra spel, men DICE har aldrig släppt map pack som kostar pengar. Och oavsett ifall EA brukar göra det så verkar det som att DICE har egen vilja i det.

Vet att det blev lite konstigt, men du fattar vad jag menar. IW/Treyarch brukar släppa dyra map packs till sina spel, men frågan är hur mycket IW/Treyarch kan påverka det. DICE verkar kunna bestämma rätt mycket.

Medlem

Det var ganska knepigt att skjuta ner flygplan i bf2, det blev bättre i den senaste patchen dock. Kul att det kommit lite bärbara aa-vapen.

Inaktiv
dmn
Medlem
Skrivet av Zackebacke:

Har inte sån koll på EAs andra spel, men DICE har aldrig släppt map pack som kostar pengar.

Armored Fury och Euro Force till Battlefield 2 knackar på dörren och säger "tjena! vi kostade runt en hundring styck när vi släpptes 2006!". Förvisso också med ett par "nya" fordon.

123
Skriv svar