Använda enbart dosan när man sätter på xbox 360

Der
Medlem
Använda enbart dosan när man sätter på xbox 360

Hallå.
Har en lite undran ang xbox360, kan man på nåt sätt stänga av "på knappen" på konsollen ?
Och bara använda dosa när man sätter på / stänger av. Har rätt klåfingriga barn, som tycker den stor silver knappen är rolig att trycka på
Borde kanske ställa undan med bättre, men tycker den står rätt bra
Tacksam för svar
Richard

Medlem

Tror inte att det går, nej. Men dubbelkolla gärna i inställningarna för jag är inte hundra.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Njae det är tveksamt.
Tror inte Parental Controls innehåller något sådant
Vänd på xboxen, fast då kanske dom rycker i kablarna

Medlem

Eller så kan man bara dra ur strömkabeln.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Öppnar du upp lådan vilket är väldigt enkelt kan du ta bort en liten "pin" som gör att när knappen trycks in så startar den inte då inte "pin'en" trycker på knappen.. Lät lite skumt haha..

MEN.. Öppnar du din krysslåda så har du heller ej garanti kvar.. Dock hade jag öppnat min och dom sade inte ett knysst.. Fick RRoD 5ggr och alla ggr öppnade jag den och fick en ny, dock har jag ett par polare som ej fått det. Mao gör det på egen risk..

Medlem

Om det är en gammal xbox 360 inte slim så borde du kunna göra nån sådan variant under front panelen utan att påverka garanti, däremot om det är en slim blir det svårare. kanske tejpa en kartong bit över touch knappen så den inte går att komma åt.

Lycka till,

MFZ
Medlem

mmm, har överhettat både 360, ps3 pga klåfingriga ungar.. wii'et med sin röda lysande powerknapp är oxo poppis.
jag brukar märka att det är på när man går förbi tvbänken och man hör ett karaktäristiskt brummande. ;D


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Psykolog Ivan Pavlovs klassiska betingning kanske är något att anamma här?

Röra pappas hylla - Ajjabajja!

1
Skriv svar