The Big Six, vecka #3

Redaktör
Ponny
The Big Six, vecka #3

Vikt (kg)
101.9 – 102.5 (+ 0.6) (totalt + 0.3)

Och... det här ett sådant inlägg man drar sig för att skriva. Jag har lyckats undvika det i fem dagar. Men. Nu. Svart på vitt. Jag trodde att det skulle lossna ordentligt den här veckan, men Wii Fit-brädan ljuger inte. Ett drygt halvkilo har jag lastat på. Hurra...?

Efter tre veckor summerar jag trots allt den första träningsperioden såhär: fantastiskt fin träning. Jag har avverkat 15 timmar och sprungit alternativt power-walkat 117 km. Den biten är jag vansinnigt nöjd med. Det är bara att bygga vidare härifrån.

Däremot är det såklart trist att vikten står stilla. Plus 0,3 kg på tre veckor är ingen dramatiskt förändring – åt något håll. Men istället för att stoppa huvudet i sanden (läs: godispåsen) får jag kanske vara en smula hårdare mot mig. Och jag får komma ihåg; målsättningen ska inte börja förverkligas förrän om sju månader. Då går Premiärmilen av stapeln och då vill jag "persa". Men det är naturligtvis här och nu jag ger mig verktygen.

Förresten märker kanske uppmärksamma personer två förändringar. Ett, inget midjemått. Två, "The Big 5" har blivit "The Big Six". Den första förändringen beror på att måttbandet inte är särskilt bra. Okej, det är kanske ingen tumstock men ger ingen rättvis bedömning.

Den andra förändringen har att göra med ett sjätte mål. Springcross är ett 12 km långt terränglopp som jag sprang i hällregn förra året med en tid på, om jag minns rätt, strax över 70 minuter. Springer man under 60 minuter får man en guldmedalj. En sådan vill jag ha. Punkt.

Och nästa vecka lovar jag att "outa" diverse misslyckanden med en gång. Det blir inte lättare för att man drar ut på det.

[ia=29039; large]
Vi kör stenhårt på Final Fantasy-tema.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
The Big Six, vecka #3

Har själv gått ner 10 kg på ca. 3 månader. 1 kg i veckan ungefär. Det är inte alls svårt om man verkligen anstränger sig. Det är viktigt att du äter i små mängder 5-6 gånger per dag (du ska inte bli proppmätt). Tänk på hur mycket kalorier du får i dig. Motionera minst 4 gånger i veckan (stenhårt) och drick mycket vatten under tiden. Kombinera gärna motion med styrketräning så förbränner du ännu mer kalorier.

Lycka till!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

När jag började träna igen efter jag slutat med elitidrott och istället började äta skräpmat som gav 10 kg övervikt, gick jag ner dessa på 4 veckor igen, om man får skryta lite då.
Min plan var att gå ner dessa 10 kg på 10 veckor, men träning + rätt mat + grym grudkondition = 10 kg på 4 veckor. och tappade 10 cm i midjemått också.

Min kost bestod av mycket kött som bland annat kyckling och salader med mycket olika starka grönsaker, som rädisor, rödlök mm. Sen drack jag sojaprotein från hälsokostbutiken.

Det värsta var att avstå coca cola, då jag hade/har ett cola beroende bortom detta universum.
Det tog 2-3 dagar av ren tortyr innan jag inte kände att jag behövde cola mer. Drack förvisso en 50 cl cola / vecka som belöning för bra arbete.

Innan jag börjadde träna igen, hade jag haft ett träningsuppehåll på 1.5 år.

Medlem

10 kg på 4 veckor - imponerande


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

10 kg på 4 veckor - imponerande

Japp, har en grym grundkondition + att jag går runt 5-8 km / dag i ca 7-8 km/h, vilket är hyfsat fort.

Redaktör
Ponny

Inspirerande, vill jag lova! 1 kg i veckan är ju inte omöjligt - och om det då blir 2,5 per vecka är det ju ren bonus. Och hemligheten är ju inte värre än att - just do it!


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar