GC: Blizzard: "Vi menar allvar med konsol-Diablo 3"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av Odin:
Skrivet av neonille:

Kommer aldrig förstå mig på alla PC freaks.
När jag vill njuta av ett spel så vill jag sitta bakåtlutad i en bekväm soffa med en skål godis framför mig och fet hemmabio.
Eller varför inte ligga i sängen och lira?

Jag vill inte sitta framför ett datorbord i en stel ställning i 6 timmar och sen gå därifrån med ryggskott.
Även om man kopplar in datorn till tv´n så är det inte speciellt smidigt med tangentbord och mus direkt...

mm för att du är för ung och dum för att fatta detta.

exakt håller med där. alla som inte spelade Moonstone q1, WC1-2 och dom andra gamla kungarna bör ej få uttala sig om spelet.

du var väl knappat byxmynning när moonstone kom till A500?

det har du rätt i men jag spelade det och njöt av det. och har förövrigt kvar det. och det funkar.

Medlem
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av Odin:
Skrivet av neonille:

Kommer aldrig förstå mig på alla PC freaks.
När jag vill njuta av ett spel så vill jag sitta bakåtlutad i en bekväm soffa med en skål godis framför mig och fet hemmabio.
Eller varför inte ligga i sängen och lira?

Jag vill inte sitta framför ett datorbord i en stel ställning i 6 timmar och sen gå därifrån med ryggskott.
Även om man kopplar in datorn till tv´n så är det inte speciellt smidigt med tangentbord och mus direkt...

mm för att du är för ung och dum för att fatta detta.

exakt håller med där. alla som inte spelade Moonstone q1, WC1-2 och dom andra gamla kungarna bör ej få uttala sig om spelet.

du var väl knappat byxmynning när moonstone kom till A500?

det har du rätt i men jag spelade det och njöt av det. och har förövrigt kvar det. och det funkar.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

men anser ändå att spel ska liras på PC, mer känsla att få slå sig ner vid datorn.

Medlem

Men vilket gnäll!

Varför kan inte ett spel portat till konsol även vara bra till pcn? I D3 fall så lär det komma först till pc och senare till konsol.
Blizzard har ju inte dragit ihop teamet till portningen, medans pc versionen (förhoppningsvis) är på väg in i beta stadie.

Och ska vi snacka ålder så är jag en gammal gubbjävel jämnfört med många här. Jag spelar idag helst på konsol. Men är det något spel jag ser fram emot på pc så är det Diablo 3, men kommer köpa det till konsol också. Enbart för att jag är ett gammalt fan av Blizzards produkter.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Så länge kameran inte beter sig som en cp skadad person (som den ibland gjorde i dungeon siege 3) på tjack så blir det nog ganska intressant.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

fan så gutt, ett par kalla öl och Diablo framför 50/t plasman

AGREE! Även på min 60"... Det är väl bara "barnen" som sitter framför datorn och spelar nu för tiden och gnäller på allt:-)


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Inaktiv
Skrivet av Manqs:
Skrivet av neonille:

Kommer aldrig förstå mig på alla PC freaks.
När jag vill njuta av ett spel så vill jag sitta bakåtlutad i en bekväm soffa med en skål godis framför mig och fet hemmabio.
Eller varför inte ligga i sängen och lira?

Jag vill inte sitta framför ett datorbord i en stel ställning i 6 timmar och sen gå därifrån med ryggskott.
Även om man kopplar in datorn till tv´n så är det inte speciellt smidigt med tangentbord och mus direkt...

Kommer aldrig förstå mig på allt folk som snackar skit...

Du vet att en ergonomisk stol är bättre för ryggen än en soffa och att att sitta bakåtlutad sliter på kroppen och dessutom gör så att du får mindre energi än att sitta rakt? True story.
Förmodligen ditt halvliggande som gör att du får ont i ryggen till att börja med när du sitter i en stol.

Dessutom finns det trådlösa tangentbord och möss om man vill ligga i sängen. Eller varför inte en speldosa? Det fria valet är grymt fint. Och en godisskål kan du ha bredvid dig på skrivbordet. Och surroundsytem och annat lullull funkar till datorer med...

Inse att det hela handlar om preferenser och inte vad som faktiskt är bäst.

Diablo 3 med Gamepad till PC?? Jo eller hur....

Konsoll kommer alltid vara smidigare oavsett vad du säger.
Inga instalationer, ska du använda gamepad slipper du spendera en halvtimmer på att ställa in den så fort du ska testa ett nytt spel.

Du slipper spendera ytterligare en halvtimme på att ställa in grafikinställningarna så att det ser någorlunda snyggt ut och flyter på. (nej jag har inte råd med en ny dator varje år)

Medlem
Skrivet av neonille:
Skrivet av Manqs:
Skrivet av neonille:

Kommer aldrig förstå mig på alla PC freaks.
När jag vill njuta av ett spel så vill jag sitta bakåtlutad i en bekväm soffa med en skål godis framför mig och fet hemmabio.
Eller varför inte ligga i sängen och lira?

Jag vill inte sitta framför ett datorbord i en stel ställning i 6 timmar och sen gå därifrån med ryggskott.
Även om man kopplar in datorn till tv´n så är det inte speciellt smidigt med tangentbord och mus direkt...

Kommer aldrig förstå mig på allt folk som snackar skit...

Du vet att en ergonomisk stol är bättre för ryggen än en soffa och att att sitta bakåtlutad sliter på kroppen och dessutom gör så att du får mindre energi än att sitta rakt? True story.
Förmodligen ditt halvliggande som gör att du får ont i ryggen till att börja med när du sitter i en stol.

Dessutom finns det trådlösa tangentbord och möss om man vill ligga i sängen. Eller varför inte en speldosa? Det fria valet är grymt fint. Och en godisskål kan du ha bredvid dig på skrivbordet. Och surroundsytem och annat lullull funkar till datorer med...

Inse att det hela handlar om preferenser och inte vad som faktiskt är bäst.

Diablo 3 med Gamepad till PC?? Jo eller hur....

Konsoll kommer alltid vara smidigare oavsett vad du säger.
Inga instalationer, ska du använda gamepad slipper du spendera en halvtimmer på att ställa in den så fort du ska testa ett nytt spel.

Du slipper spendera ytterligare en halvtimme på att ställa in grafikinställningarna så att det ser någorlunda snyggt ut och flyter på. (nej jag har inte råd med en ny dator varje år)

Fast ne..

Medlem
Skrivet av neonille:
Skrivet av Manqs:
Skrivet av neonille:

Kommer aldrig förstå mig på alla PC freaks.
När jag vill njuta av ett spel så vill jag sitta bakåtlutad i en bekväm soffa med en skål godis framför mig och fet hemmabio.
Eller varför inte ligga i sängen och lira?

Jag vill inte sitta framför ett datorbord i en stel ställning i 6 timmar och sen gå därifrån med ryggskott.
Även om man kopplar in datorn till tv´n så är det inte speciellt smidigt med tangentbord och mus direkt...

Kommer aldrig förstå mig på allt folk som snackar skit...

Du vet att en ergonomisk stol är bättre för ryggen än en soffa och att att sitta bakåtlutad sliter på kroppen och dessutom gör så att du får mindre energi än att sitta rakt? True story.
Förmodligen ditt halvliggande som gör att du får ont i ryggen till att börja med när du sitter i en stol.

Dessutom finns det trådlösa tangentbord och möss om man vill ligga i sängen. Eller varför inte en speldosa? Det fria valet är grymt fint. Och en godisskål kan du ha bredvid dig på skrivbordet. Och surroundsytem och annat lullull funkar till datorer med...

Inse att det hela handlar om preferenser och inte vad som faktiskt är bäst.

Diablo 3 med Gamepad till PC?? Jo eller hur....

Konsoll kommer alltid vara smidigare oavsett vad du säger.
Inga instalationer, ska du använda gamepad slipper du spendera en halvtimmer på att ställa in den så fort du ska testa ett nytt spel.

Du slipper spendera ytterligare en halvtimme på att ställa in grafikinställningarna så att det ser någorlunda snyggt ut och flyter på. (nej jag har inte råd med en ny dator varje år)

Okej. Jag ger mig. Du kan tydligen både se in i framtiden och ignorera repliker som motbevisade dig genom att ta upp helt andra premisser. Du kan ju tro att du har rätt och att det inte handlar om vad folk gillar som faktiskt avgör vilket som är bäst. Högmod går före fall...

Medlem
Skrivet av neonille:

Kommer aldrig förstå mig på alla PC freaks.
När jag vill njuta av ett spel så vill jag sitta bakåtlutad i en bekväm soffa med en skål godis framför mig och fet hemmabio.
Eller varför inte ligga i sängen och lira?

Jag vill inte sitta framför ett datorbord i en stel ställning i 6 timmar och sen gå därifrån med ryggskott.
Även om man kopplar in datorn till tv´n så är det inte speciellt smidigt med tangentbord och mus direkt...

och tillägg:

Efter hel dag med surrande dator är det en helig stund att omslutas av tystnaden av en knappt märkbar konsoll.

Rejäl 40+ skärm för en sann spelupplevelse.

Men jag är stor anhängare att alla spel ges ut på alla plattformar så spelarna själv kan välja vad det spelar på - inte utgivare som försöker styra folk som fårskockar.

Medlem

det handlar nog mest om att alla jävla spel som konverteras till konsoll blir förenklade intill absurdum och får en spelmekanik som är direkt frånstötande.. av denna anledning avbokade jag min bokning av Skyrim i samma stund som jag såg att det utvecklades som multiplatform.. och blizzard kommer knappast ha en separat spelmekanik för PC och ps3.. det kommer vara vad som funkar på den med sämst prestanda.. dvs konsollen.. och så var vi där igen.. "press A to get all loot from this area and move to act 2!"


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem
Skrivet av shaitan:

det handlar nog mest om att alla jävla spel som konverteras till konsoll blir förenklade intill absurdum och får en spelmekanik som är direkt frånstötande.. av denna anledning avbokade jag min bokning av Skyrim i samma stund som jag såg att det utvecklades som multiplatform.. och blizzard kommer knappast ha en separat spelmekanik för PC och ps3.. det kommer vara vad som funkar på den med sämst prestanda.. dvs konsollen.. och så var vi där igen.. "press A to get all loot from this area and move to act 2!"

Ja det ligger nått i det! Men än dock är det värt att slippa PC om man har möjlighet!

Har haft det ganska skoj med Dragon Age .. Fallout 3 ... Risen och X antal spel...

Så jag är väl dum i huvet som inte fattar att alla spel ska vara krångligare.. eller inte tillräckligt intelligent kanske... Men skoj har JAG var så säkert!


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Jösses, så mycket fåniga argument i den här tråden :/ Folk som grinar över att dom inte tänker köpa D3 för att det släpps till konsoll, eller osm någon sa "jag har redan tröttnat på det". Herrgud, jag joppas verkligen att ni håller er borta! Var man inte mer intresserad av spelet än så så bör man absolut inte köpa det.

Sen undrar jag lite över kommentarerna om att det skulle bli så enkelt...klick=win bara för att det skulle släppas på konsoll. Innebär det då att alla konsollspel är lätta och klick=win? Jag spelar nästan uteslutande på PC, eftersom jag trivs bäst med det, trots att jag också har både Wii och PS3. Är det något spel som jag skulle kunna tänka mig att spela på både PC och PS3 så är det D3 dock.

Som vanligt så har jag fullt förtroende för Blizzard, och kommer inte tveka en sekund till att köpa spelet. Ifall jag mot all förmodan inte skulle gilla det så mycket som jag misstänker att jag kommer göra så har det itne kostat mig mer än vad, 400 kr? Med tanke på spel jag köpt tidigare som inte varit värda pengarna så är jag inte så orolig kan man säga.

123
Skriv svar