GC: Counter-Strike: GO spelbart mellan formaten är målet

Robot
GC: Counter-Strike: GO spelbart mellan formaten är målet

Herr Gabe Newell röjer i en videointervju från mässan att Valve vill att det i nya Counter-Strike ska gå att mötas de olika formaten emellan.

#counter-strike-global-offensive, #portal-2, #valve, #microsoft, #nintendo, #dota-2


Medlem
GC: Counter-Strike: GO spelbart mellan formaten är målet

känns som att dom med dator "mus" kommer ha mera övertag än konsolerna

Medlem

http://kotaku.com/5593259/rumor-microsoft-killed-plans-for-pc...

"Problems quickly arose in testing, however, when Microsoft found that even the best console gamers simply couldn't compete with the accuracy a mouse and keyboard afforded a PC player. "The console players got destroyed every time", Sood says. "So much so that it would be embarrassing to the XBOX team in general had Microsoft launched this initiative."

Jag brukar tänka att Valve vet vad de gör. Tyvärr kan jag inte tänka mig att det här kommer sluta väl, om de inför det.

Medlem

Men nej för i helvete! Börjar tro på flopp för det här spelet, vill ha cs med rekyl som det ska vara!

Avstängd

Jag tror nog de fokuserar mer på xbox vs ps3 och inte pc mot konsoler...

Medlem

Som PC-spelare stör detta inte mig det minsta.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Det kommer inte gå. Punkt.

Medlem

Jag hoppas det även innefattar PC vs konsol och inte bara internt mellan konsoler. Kan bli kul att få stressa av sig lite grann med att spela mot folk som känns som bottar på extremely-easy-timid-mode

Medlem

Shit va orättvisst för er konsoll-användare!

Medlem

Vadå, är ni rädda eller?:) Hade vart kul och se vilken den bästa spelkonsollen är (inkl PC)

Medlem
Skrivet av Boomer:

Som PC-spelare stör detta inte mig det minsta.

Skulle det inte störa dig om halva laget var inkompetent?

Medlem

Känns mer som att det bara kommer gälla ps3 vs pc. Microsoft verkar inte gilla det här med cross plattform gameplay.

Medlem
Skrivet av kivi:

Känns mer som att det bara kommer gälla ps3 vs pc. Microsoft verkar inte gilla det här med cross plattform gameplay.

För de som enbart spelar pracc(uppsatta lag med specifika regler för att skapa en riktigt match) med teams man känner, nej det spelar då inte roll

Medlem

Kicka some console ass? Shit just got interesting.

... Nåja, jag tänker fortsätta drömma om att det någon gång, i en framtid bortom horisonten, kanske - nej förhoppningvis, blir sant.

Medlem

Konsolspelarna kommer ju få spö iaf.

Medlem
Skrivet av Insomniac:
Skrivet av Boomer:

Som PC-spelare stör detta inte mig det minsta.

Skulle det inte störa dig om halva laget var inkompetent?

Så, det skulle bli som det redan är?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av wingman92:

känns som att dom med dator "mus" kommer ha mera övertag än konsolerna

Enligt majoriteten av konsollspelarna så ska ju FPS-spel utövas på konsol. Upp till bevis nu då med andra ord.

Medlem
Skrivet av DeryckW:
Skrivet av wingman92:

känns som att dom med dator "mus" kommer ha mera övertag än konsolerna

Enligt majoriteten av konsollspelarna så ska ju FPS-spel utövas på konsol. Upp till bevis nu då med andra ord.

Haha. Ska sannerligen bli kul att spöa lite konsolspelare.

Medlem
Skrivet av DeryckW:

Enligt majoriteten av konsollspelarna så ska ju FPS-spel utövas på konsol. Upp till bevis nu då med andra ord.

QFT !!


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Med tanke på att nästan alla fps spel på konsoll använder en och en annan typ av aimbot eller som ni skulle kalla det, Aim assist.
hur fuskigt skulle det inte vara om konsollspelarna fick ha det?
eller. så skiter dom i det . och gör konsollspelarna extremt irriterade, så dom slutar att spela, och köper PC versionen istället :3


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av DeryckW:
Skrivet av wingman92:

känns som att dom med dator "mus" kommer ha mera övertag än konsolerna

Enligt majoriteten av konsollspelarna så ska ju FPS-spel utövas på konsol. Upp till bevis nu då med andra ord.

Det säger bara dom som inte har råd/lust med en dator... Precisionen bakom mus och tangentbord går inte att uppnå med dem kontroller som konsollerna har i dagsläget.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Även om jag skulle vilja se PC mot konsol för att slippa en massa kommentarer från konsolspelare som tror de är guds gåva till FPS genren så kommer alla tycka detta är dåligt. PC-spelarna vill inte ha handkontrollspelare på sitt lag, konsolspelarna kommer att tycka att alla PC-spelare har aim bot eller fuskar på något sätt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Även om jag skulle vilja se PC mot konsol för att slippa en massa kommentarer från konsolspelare som tror de är guds gåva till FPS genren så kommer alla tycka detta är dåligt. PC-spelarna vill inte ha handkontrollspelare på sitt lag, konsolspelarna kommer att tycka att alla PC-spelare har aim bot eller fuskar på något sätt.

Så sant så.

Medlem

Har någon ens tänkt tanken att det troligen kommer finnas saker som filter och matchmaking?
Bra konsollspelare kommer ju kunna spöa dåliga pc-spelar t.ex. Och jag skulle gissa att man kan välja bort spelare från andra plattformar också.

Är det fortfarande ett problem då?

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Har någon ens tänkt tanken att det troligen kommer finnas saker som filter och matchmaking?
Bra konsollspelare kommer ju kunna spöa dåliga pc-spelar t.ex. Och jag skulle gissa att man kan välja bort spelare från andra plattformar också.

Är det fortfarande ett problem då?

Skillnaden i hastighet på hur spelare rör sig, hur man själv rör sig, hur man siktar, tittar och utnyttjar banan skapar två helt olika spelstilar i samma spelmiljö.

Jag skulle aldrig vilja spela mot en konsollspelare om jag satt vid en pc och jag skulle aldrig vilja spela mot en pc spelare om jag satt vid en konsoll.

Att hitboxen generellt dessutom är flera gånger större för att fps på konsoll ska bli roligt säger ju sitt också.. Därmed inte sagt att det suger att spela fps på konsoll... men defintivt en hel annan värld än mus och tangentbord och de hör helt enkelt inte ihop..

Min personliga preferens faller på pc, dessutom snyggare, mer flyt och om man kunde få sätta upp egna servrar istället för att hyra... normal nätverkslatens..

Medlem

Spelstilarna må vara olika. Men OM alternativet finns förstår jag inte vad nackdelen skulle vara.

Medlem

Det blir nog ingen hit, senast det gjorde i Shadowrun blev PC spelarna sura då de inte fick steka konsoln00bs.
Det var så illa att PC spelarna gick in på forumet och krävde att få aim assist och liknande för att de skulle ha en chans, skit bakom ratten ^^
Vill man spela på "lika villkor" är PC gaming över huvud taget dött, olika hårdvara/mjukvara = olika förutsättning.

Ska det spelas med kontroll då, som typ OnLive? Hur ställer sig Steam till det?
Men just ja, de flesta PC spelare kan ju inte lira med handkontroll, mus + tangentbord då. Som kompensation får konsolspelarna aim assist och PC spelarna gråter då deras skills inte är så bra som de tror.
Konsol är ju en guldgruva för de som vill spela på samma nivå och testa sina skills, alla har samma hårdvara och samma kontroll med samma inställningar (aim assist kan man stänga av, kids). Å andra sidan är det väl för krävande, får an inte kompensera sitt dåliga aim med en snabbare mus blir det ju hjärtesorg ^^

Medlem

Haha sikket skämt, 1.6 remains king och Source för den delen också.
Competitive my ass.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Spelstilarna må vara olika. Men OM alternativet finns förstår jag inte vad nackdelen skulle vara.

Men om alternativet inte kan väljas bort så kommer det troligen dra ner hela spelet i skiten...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av DeryckW:
Skrivet av wingman92:

känns som att dom med dator "mus" kommer ha mera övertag än konsolerna

Enligt majoriteten av konsollspelarna så ska ju FPS-spel utövas på konsol. Upp till bevis nu då med andra ord.

Därför majoriteten har en konsol och inte en gaming-PC. Fortfarande så att en konsolspelare inte skulle ha någon större chans mot en PC-spelare just på grund av kontrollerna.


signatur

| i7 i3770 3.5GHz | Corsair 8GB CL7 | Asus P8P77-V Pro | GTX 670 2GB | Corsair Vertex 4 SSD | Samsung 275T+ 27" 5ms | G19 | G3 | PC-360 |

12
Skriv svar