GC: Inget World of Starcraft på gång

Robot
GC: Inget World of Starcraft på gång

Blizzard säger att de har alldeles för mycket annat just nu, men tilllägger att ingenting är omöjligt.

#blizzard, #starcraft


Moderator | Testpilot
GC: Inget World of Starcraft på gång

I don't mind. Aldirg gillat Wow för mycket måste jag säga. Mest för jag redan har många "Fantasy" världar jag brinner för redan.

Gällande Sci-Fi är det långt ifrån lika många, skulle detta ske och bli bra.. Självfallet!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

15 år senare, blizzard släpper starcraft mmo

Medlem

Uj, uj... Då är det måååååånga år kvar innan release om de inte ens påbörjat det


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Blizzard är faktiskt duktiga på skapa spel!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Hellre ett World of Starcraft än ett World of Diablo.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Med tanke hur väl vi känner till Blizzard och deras krav på kvalitet och dylikt kommer ett eventuellt "World of Starcraft" inte se dagens ljus på minst 7-10 år. Fact.


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem

Behåll Starcraft i RTS-genren, där den hör hemma.

Medlem

jo med diablo och det nya starcraft expansionet så har de väll händerna upptagna

Medlem

Tänk er Gears of War blandat med Starcraft, där har man ett givet köp, om något.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Har för mig att det var en modare som höll på med World of Starcraft eller la han ner projektet efter hans film försvann?


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Skulle vilja dom gör ett nytt försök att göra ett spel som liknar SC:Ghost såg fram emot det spelet när det begav sig ^^

Medlem

Tack fan för det! Låt starcraft vara starcraft och ingen jävla idiot farm.

Medlem

Inga fler MMO, det räcker nu!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av MMHT:

Tack fan för det! Låt starcraft vara starcraft och ingen jävla idiot farm.

Du vet om att alla MMO inte är RPG inriktade? =P

Hoppas dom gör ett FPS-MMO av Starcraft som Planetside, balansera klasserna (enheterna) på ett bra sätt så kan man se slagfällt med massvis av spelare som spelar allt från zerglings till Thor eller en Voidray =D

Det hade varit episkt ^^

Medlem

Ja kanske men vem hade velat spela zergling ärligt talat. ett skott från thor och *splaff* död.

Inaktiv

Som sagt kommer man balansera med abbilities, Zerglingen är liten och är kanske svår att träffa means Thor är stor och ett lätt mål från långt avstånd från tex Hydras Allt handlar om att balansera enheterna ^^

Personligen skulle jag tycka det var roligt och spela en speedling och zippa runt på slagfältet och ta ut svaga marines ^^

Medlem

Dom gjorde ju om Warcraft serien till ett MMO så att dom inte skulle ha 2 st RTS spel och dom har Project Titan under utveckling så jag tvivlar på det.

Medlem

Starcraft hade nog kunnat fungera fint som något MMOFPS men jag skulle nog inte vara så intresserad av ett MMORPG i den världen. Då skulle nog Diablo-världen vara mer passande för min smak i en sån genre

Inaktiv

Förstör inte Starcraft RTS nu!

Inaktiv

MMO nej tack men ett bra action-RPG i Starcrafts universum á la Mass Effect hade varit mumsfillinamnam

Medlem

Warhammer 40k: Dark Millenium är redan under utveckling...

Medlem
Skrivet av Serkish:

Blizzard är faktiskt duktiga på skapa spel!

Word

Skrivet av MMHT:

Tack fan för det! Låt starcraft vara starcraft och ingen jävla idiot farm.

Phu, vad glad jag är att inte du är världens ende spelutvecklare o_O

Skrivet av Cedric:

Starcraft hade nog kunnat fungera fint som något MMOFPS men jag skulle nog inte vara så intresserad av ett MMORPG i den världen. Då skulle nog Diablo-världen vara mer passande för min smak i en sån genre

Håller med, även Warcraft hade karaktärer som kändes givna för en MMORPG miljö. Zerg känns inte spelbara som ras helt enkelt...finns inget individuellt med derar hive-mind tänkande imo. Jag menar, hur fan ska man geara upp en Hydra? Epic slemkörtlar? :/

Skrivet av showerguy:

Förstör inte Starcraft RTS nu!

Hmm, tycker du att Warcraft förstördes bara för att World of Warcraft släpptes? Det ena utesluter väl inte det andra?

Skulle Blizzard en dag släppa ett WoS (eller ännu hellre, WoD) så skulle jag inte tveka att köpa det en sekund

Inaktiv

starcraft mmo kanske blivit kul .. men dom hade väl lagt till en massa trollkarlar och skit som stampar i marken och sprider chockvågor .. som förstör alla andra mmo-spel

Medlem

Inte så länge WoW lever, de vill ju inte konkurrera med sig själva *-*
Sen tror jag de kreative/bra utvecklarna på Blizzard antingen stuckit eller gått i pension, deras senare släpp saknar helt den kvalité och känsla som brukade förknippas med Blizzard. Numera är det återanvänt material och rejält fördummat gameplay för casuals...

Medlem
Skrivet av HodriX:

Tänk er Gears of War blandat med Starcraft, där har man ett givet köp, om något.

Space Marine?

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Serkish:

Blizzard är faktiskt duktiga på skapa spel!

Skulle Blizzard en dag släppa ett WoS (eller ännu hellre, WoD) så skulle jag inte tveka att köpa det en sekund

Om du menar World of Darkness så utvecklar ju islänningarna ett mmo av det


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Serkish:

Blizzard är faktiskt duktiga på skapa spel!

Skulle Blizzard en dag släppa ett WoS (eller ännu hellre, WoD) så skulle jag inte tveka att köpa det en sekund

Om du menar World of Darkness så utvecklar ju islänningarna ett mmo av det

Tänkte mer på World of Diablo ^^

1
Skriv svar