Medlem
ArmA3

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ytterst intetsägande bilder...


signatur

Imperator

Medlem

Jag gillade denna kommentar:

"Inching through the tall bamboo, the APC stalks its prey. Commonly it will consume the soldier whole, only to later regurgitate it. This wonderous beast can store between 4 and 12 soldiers in specially adapted "seats" within the chassis of the vehicle itself."


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Den här var läcker:


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Längtar verkligen efter Arma 3, sitter och lirar Arma 2 väldigt mycket.. Kan vara riktigt jäkla skoj ibland!


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Det här var min favorit Flyger för det mesta i Arma 2 när jag lirar online. Inget slår känslan att glida in med en Warthog och slå ut fiendens stridsvagnar så att ens lagkamrater nere på marken kan utföra sitt uppdrag

Medlem

Sjäv så flyger jag bara i SP. Föredrar nästan alltid markstrider, men jag tyckte den där bilden var fin.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Godnoken:

Längtar verkligen efter Arma 3, sitter och lirar Arma 2 väldigt mycket.. Kan vara riktigt jäkla skoj ibland!

Har mest spelat SP senaste vändan med ArmA2. Sätter upp en dedikerad server med warfare på en annan dator. Kopplar upp mig och krigar. Tiden bara flyger iväg ibland. Lite skrämmande.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Oh... my... goodness!
När detta kommer ut är det läge att ta ledigt ett år.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Hoppas de optimerar detta bättre än ArmA 2.

Medlem

Om du hoppas att de kommer att kunna köras på annat än prestandamonster till hårdvara tror jag du hoppas förgäves. Om du hoppas på färre rena buggar, tja, man kan ju hoppas.

Men det är svårt att hitta något mer krävande spel än ArmA-serien. Skruvar man upp inställningarna på Operation Flashpoint (2001) så sänker man vilken ny dator som helst.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Om du hoppas att de kommer att kunna köras på annat än prestandamonster till hårdvara tror jag du hoppas förgäves. Om du hoppas på färre rena buggar, tja, man kan ju hoppas.

Men det är svårt att hitta något mer krävande spel än ArmA-serien. Skruvar man upp inställningarna på Operation Flashpoint (2001) så sänker man vilken ny dator som helst.

Det jag menar är att ArmA 2 både flyter och ser sämre ut än Operation Arrowhead. ^^

Sen alla de klumpiga menyerna och fula animationerna gör det inte mycket bättre. Försöker att ha kul med ArmA, men det låter mig inte!

Medlem
Skrivet av Zackebacke:
Skrivet av Tybalt:

Om du hoppas att de kommer att kunna köras på annat än prestandamonster till hårdvara tror jag du hoppas förgäves. Om du hoppas på färre rena buggar, tja, man kan ju hoppas.

Men det är svårt att hitta något mer krävande spel än ArmA-serien. Skruvar man upp inställningarna på Operation Flashpoint (2001) så sänker man vilken ny dator som helst.

Det jag menar är att ArmA 2 både flyter och ser sämre ut än Operation Arrowhead. ^^

Sen alla de klumpiga menyerna och fula animationerna gör det inte mycket bättre. Försöker att ha kul med ArmA, men det låter mig inte!

Ah ok. Det är klart, i Arrowhead strider man i en öken. Själv är jag inte lika förtjust i öken, samt att jag inte har några som helst prestandaproblem idag med ArmA2. (förutom om man skalar upp antal AI, men det är svårt att komma runt). Min gamla dator trivdes bättre med ökenmiljön, så jag förstår dig.

Menyerna (som jag finner smidiga och väldigt snabba eftersom man inte behöver använda mus) och animationer... tja, det är en smaksak. Om du inte kan ha roligt pga dessa så tycker jag det är tråkigt för dig.

Oavsett så lär ArmA3 kräva ett monster till dator för att se bra ut och flyta bra.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Hur ska man spela ArmA? Online har jag hört ska vara det självklara valet, men hur går man tillväga? Ska man bara hoppa in i en bra server och försöka lära sig? För randoms online är inte särskilt samarbetsvänliga eller hjälpsamma, har jag märkt.

Medlem
Skrivet av Zackebacke:

Hur ska man spela ArmA? Online har jag hört ska vara det självklara valet, men hur går man tillväga? Ska man bara hoppa in i en bra server och försöka lära sig? För randoms online är inte särskilt samarbetsvänliga eller hjälpsamma, har jag märkt.

Man spelar det man tycker är roligt. Jag postade ett exempel ovan i tråden hur jag spelat den senaste tiden. Warfare på en egen dedikerad server. Lägger säkert mer tid på att skapa scenarion än att spela dem.

Spelar man online rekommenderar jag att du lär dig grunderna i spelet innan du går in på en server. Jag vet att folk tröttnar på att förklara grundläggande saker (speciellt då man kan ta reda på en hel del själv). Det finns drösvis med material på nätet för hur olika game-modes fungerar. Säkert youtubat material också för den som inte har tålamodet att läsa.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ser att de släppt en bunt bilder på steam från GC.

Angående önskemål: Jag önskar att de finslipar post-effekterna. De var på tok för kraftfulla i ArmA2 vilket resulterade i att jag stängt av dem. Jag skulle gärna vilja ha vissa effekter men då aktiveras även blur och motion-blur. Något som gör mig åksjuk eller åtminstone ger mig huvudvärk efter ett tag. Så fler valmöjligheter vilka effekter man vill ha aktiverade är önskemålet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Ish
Medlem

SP och ArmA 2? Är du inte riktigt klok?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Är du dum i huvudet?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Winning.


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Här är del 2:
http://www.youtube.com/watch?v=k8ogpWuemN0&annotation_id=anno...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar