GC: DMC-utvecklarna: Vi tänker inte ändra vår plan

Robot
GC: DMC-utvecklarna: Vi tänker inte ändra vår plan

Trots att fansen är i uppror över Devil May Cry-omstarten så vägrar Ninja Theory rucka på sin vision. De hävdar till och med att skeptikerna "i hemlighet vill tycka om det".

#capcom, #ninja-theory, #dmc-1


Medlem
GC: DMC-utvecklarna: Vi tänker inte ändra vår plan

usch, ogillar när spelföretaget säger till spelarna "nej, ni har fel om spelet, ni tycker visst om det"


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Fy fan!

VARFÖR! Varför en omstart??? DMC serien behöver ingen omstart! För fan!

Detta blir att totalt ignorera!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Skön och ödmjuk inställning! Lite som Apple, faktiskt "Ni vill ha detta. Ni kanske tror att ni vill ha något annat men nej, det vill ni inte. Vi bestämmer vad ni vill ha, sen får ni rätta er efter det"

Inaktiv

"den nydesignade emo-Dante." fick mig att skratta ;

Får se om "nya" DmC kommer bli en lika stor "flopp" som DA2.

Medlem

Slå mig inte när jag säger detta men: Jag tycker omstarten ser mer intressant ut än tidigare DMC spel. *hukar sig med händerna över huvudet*


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Har blivit väldigt besviken på Capcom senaste tiden. Super utgåvorna på deras fighting spel är som en käftsmäll till alla som har köpt de vanliga. Nya Resident Evil spelet som ska komma till Ps3/Xbox ser inte ens ut som resident evil längre. DMC som många har påpekat behöver verkligen inte en omstart, tror de verkligen att det kommer sälja mer nu?

Medlem

"It will feel like a proper Devil May Cry when you have the controller in your hand." Mer från källan.

Tycker det är värt att notera att det är två olika delar av Gamescom-talet som kläms ihop i en mening i nyhetsartikeln, och jag känner nog att sammanslagningen får Antoniades att låta kaxigare än vad källan pekar på.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Gears of wars skulle nog inte kännas som gears om de skulle ge mario en lancer assault riffle.

Medlem

Jag bryr mig inte så värst egentligen. Det kan bli bra, det kan bli dåligt. Visst är jag van vid den gamla kaxiga, pretty boy Dante, fast jag vet inget om denna nya heller för den delen mer än att han ser deppigare ut. Jag tänker inte dömma det än, bara det inte blir Nero så är jag glad... Ogillar Nero mer än denna.

Medlem

Ja dom kanske gjorde en förändring som MÅNGA inte gillar för fem öre. MEN om vi nu tänker på det possitiva så om man bortser från hur han ser ut så kanske dom lyckas göra ett bra spel. Vi får väll hoppas på bra gameplay =).

Medlem

Folk som anser att spelet kommer vara dåligt på grund av att han har ny hårfärg kan skjuta sig själva, dricka syra, slänga sig ut för ett stup, spelar ingen roll hur ni går till väga men något kommer ni på, hoppas jag.


signatur

Killzone 2 förhandsbokat! : DD

Medlem

"i hemlighet vill tycka om det" Men det var väl klart som fan att fansen VILL tycka om det, men dom gör inte det för att NT pajjar spelet. Är dom helt blåsta?


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

När jag läser DMC så tänker jag ej på denna spel serie utan på Delorean Motor Company.

Medlem

Nya Dante kmr sitta i ett hörn och fucka sina handleder -_O gife oldschool Dante!

Moderator | Testpilot

30 fps. Hejja.
Får se om det funkar, många spel blir helt enkelt.. Dubbelt så dåligt när det inte är minst 60 fps.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot

Sen hörde jag förut detta ska vara en yngre Dante därav han ser annorlunda ut. OM så är fallet varför är då folk arga för att han ser annorlunda ut? Klar som fan han gör det om han är i sina yngre år.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Han må va yngre, men han är totalt redone...så rip oldschool Dante!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Turfad:

Han må va yngre, men han är totalt redone...så rip oldschool Dante!

Ja han är yngre då ser han ut så här. När han blir äldre ser han ut som "han ska".
Man ser inte likadan ut helatiden.. Även Mario har ändrat utseende.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Turfad:

Han må va yngre, men han är totalt redone...så rip oldschool Dante!

Ja han är yngre då ser han ut så här. När han blir äldre ser han ut som "han ska".
Man ser inte likadan ut helatiden.. Även Mario har ändrat utseende.

Det finns redan ett spel med yngre Dante, nämligen DMC 3. Där ser han fortfarande ut som dante, inte "jag-är-emo-och-17-år" killen där.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Nilcrants:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Turfad:

Han må va yngre, men han är totalt redone...så rip oldschool Dante!

Ja han är yngre då ser han ut så här. När han blir äldre ser han ut som "han ska".
Man ser inte likadan ut helatiden.. Även Mario har ändrat utseende.

Det finns redan ett spel med yngre Dante, nämligen DMC 3. Där ser han fortfarande ut som dante, inte "jag-är-emo-och-17-år" killen där.

Men detta utspelar sig längre tillbaka. Därav "reboot".

Vi har redan en rad spel med "middle age dante".

Men vill ni som skulle köpt spelet dissa det pågrund av hans nya.. host*, GAMLA LOOK. Så go ahead, ni som missar ett troligen DMC spel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tycker att det är bra att spelmakarna står på sig och det är ju hoppingivande att de tror på sin vision! Samtidigt kan jag förstå att inbitna fans är mer tveksamma. Ska bli spännande att se vad det blir av det hela!

Medlem
Skrivet av NatsuX:

Folk som anser att spelet kommer vara dåligt på grund av att han har ny hårfärg kan skjuta sig själva, dricka syra, slänga sig ut för ett stup, spelar ingen roll hur ni går till väga men något kommer ni på, hoppas jag.

Uh-oh, tror vi har sett en emo här på forumet som blir rasande över att folk dissar hans stil(han tar åt sig via käftsmällarna som emo-Dante får ta emot). Du framstår verkligen som emo(tional) i ditt rasande känslomässiga inlägg om hur heeeela världen är emot dig etc etc.
Not impressed.

Och folk som önskar att andra dör förtjänar själva att dö

Medlem
Skrivet av Sethernis:
Skrivet av NatsuX:

Folk som anser att spelet kommer vara dåligt på grund av att han har ny hårfärg kan skjuta sig själva, dricka syra, slänga sig ut för ett stup, spelar ingen roll hur ni går till väga men något kommer ni på, hoppas jag.

Uh-oh, tror vi har sett en emo här på forumet som blir rasande över att folk dissar hans stil(han tar åt sig via käftsmällarna som emo-Dante får ta emot). Du framstår verkligen som emo(tional) i ditt rasande känslomässiga inlägg om hur heeeela världen är emot dig etc etc.
Not impressed.

Och folk som önskar att andra dör förtjänar själva att dö

Nej jag var fullt seriöst i mitt påstående att jag vill att folk ska ta självmord, satir eller liknande spelade inte alls in. Men kan du komma nu, på fullaste allvar att inte se hur enormt idiotiskt det är över att hata på ett spel bara och BARA för att dem har gjort om huvudkaraktären stil? Det är det absolut dummaste jag har hört i hela mitt liv.

Från vad som visas från tidigare gameplay trailers verkar det spela exakt som de äldre DmC spelen, folk som klagar är ju inget annat än patetiska fanboys som sitter och gråtrunkar över att han har ny hårfärg. Sen en annan sak jag inte riktigt fattar är delen där alla kallar honom emo, jag kanske har missat en trailer eller något, jag vet inte, men jag har då aldrig hört ungen grina över något.


signatur

Killzone 2 förhandsbokat! : DD

1
Skriv svar