Medlem
YLOD

Damen och jag satt och kollade på film, och PANG så slocknade gamle trogne ps3'an, :'(
Och den gula lampan dök upp!
Min trogne vapendragare har dött.

Kan någon tala om för mig varför man får YLOD?

R.I.P!

Medlem

samma sak som med RROD?
Överhettning och brända kretsar?
(Du måste rengöra din PS3 ibland.)


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

samma sak som med RROD?
Överhettning och brända kretsar?
(Du måste rengöra din PS3 ibland.)

Jag som tycker jag rengjort, fast å andra sidan så var den ju gammal.

Inaktiv

R.I.P aldrig roligt när sånt händer..

Medlem
Skrivet av DraxXus:
Skrivet av Annanaz:

samma sak som med RROD?
Överhettning och brända kretsar?
(Du måste rengöra din PS3 ibland.)

Jag som tycker jag rengjort, fast å andra sidan så var den ju gammal.

http://www.youtube.com/watch?v=RcATu8ZjXZ0


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Inget jag vågar ge mig på, HAHA, inte riktigt den händiga typen plus att då måste man köpa varmlufts picka och det kostar och ja.. Större risk å sabba den, så det får bli en ny.. Framförallt med större disk, 40gigarn räckte inte långt.
Men tack för tipset iaf.

Medlem
Skrivet av DraxXus:

Inget jag vågar ge mig på, HAHA, inte riktigt den händiga typen plus att då måste man köpa varmlufts picka och det kostar och ja.. Större risk å sabba den, så det får bli en ny.. Framförallt med större disk, 40gigarn räckte inte långt.
Men tack för tipset iaf.

Jag fixade min 60GB 2 gånger med den metoden.

http://www.webhallen.com/hardvara/127197-seagate_constellatio... ? Den ska platsa i en laptop eller PS3.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Njae, 1600 är inget jag vill ge för en HD till ett ps3 just nu, Håller på att fixa med nytt boende nu så där går ju ett antal 100 laxar.

Medlem
Skrivet av ohem:
Skrivet av DraxXus:
Skrivet av Annanaz:

samma sak som med RROD?
Överhettning och brända kretsar?
(Du måste rengöra din PS3 ibland.)

Jag som tycker jag rengjort, fast å andra sidan så var den ju gammal.

http://www.youtube.com/watch?v=RcATu8ZjXZ0

Jösses vilket pillrande för att komma åt moderkortet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

PS3an hemma hos mig fick YLOD för ett tag sedan också, lånade en värme pistol, köpte kylpasta för 50 kr, sen spenderade 3 timmar på att skruva isär, fixa och göra rent, på med ny kylpasta och skruvade ihop den, funkar än så länge

Medlem

haha galenskap. Hade jag skruvat isär min så hade jag ALDRIG fått ihop den igen.

Medlem

Ungefär så här såg det ut vid ett tillfälle

[ia=29115]

Medlem

metoden i filmen där är helt vansinnig, ingen kontroll alls på vad det är för temperaturer eller tider... ett mirakel att det går väl

http://community.us.playstation.com/thread/3397343?start=0&ts...

^ Den där guiden är snäppet seriösare

Medlem
Medlem

Som jag sa, helt random om de där guiderna där man viftar med värmepistolen fungerar...de flesta har tur men det är inte direkt vetenskapligt upplagt

Medlem

Jag försökte enligt konstens alla regler fixa min 40GB som fick YLOD. Köpte varmluftspicka och körde med folie för att inte hetta upp omkringliggande komponenter. Det blev inget vettigt resultat tyvärr.. Sitter nu med en mycket tystare, svalare, energisnålare och mer slimmad variant. Saknar den gamla looken bara. Och trök att behöva punga ut 2500:- efter bara 3 år.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem
Skrivet av LupX:

Jag försökte enligt konstens alla regler fixa min 40GB som fick YLOD. Köpte varmluftspicka och körde med folie för att inte hetta upp omkringliggande komponenter. Det blev inget vettigt resultat tyvärr.. Sitter nu med en mycket tystare, svalare, energisnålare och mer slimmad variant. Saknar den gamla looken bara. Och trök att behöva punga ut 2500:- efter bara 3 år.

Synd, jag fick själv RLOD (typ samma problem som YLOD) relativt nyligen och gjorde likadant som tidigare, du har nog haft fett med otur.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

i början av sommaren fick jag YLOD på min 40 gig fat ps3 som jag köpte för typ 3,5 år sedan. vart att beställa en slim på 320 gig. Jag vet inte om det är de gamla modellerna som lättare fallerar eller om det är jag som har varit slarvig att hålla rent i min gamla ps3a och att den gått varm.

Det positiva är att den nya ps3an är ialla fall tyst, min gamla lät riktigt högt.

Medlem

Ja, dels otur, men också så är det trist att det förekommer pga bristande kvalité på lödmaterialet. Jag har förstått det som att det inte längre får innehålla bly vilket leder till att lödtennet lättare tenderar att spricka och lossna vid hög värme.

Jag hade min konsol ståendes fritt med goda möjligheter till ventilation, någorlunda skyddad från damm. Den innehöll inte särskilt mycket damm när jag plockade isär den. Så det är verkligen otur och trist att det kan ske även under optimala förhållanden.

Jag tycker inte heller att det ska vara nödvändigt att behöva bryta garantiförseglingen för att kunna rensa konsolen från damm.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

1
Skriv svar