Call of Duty: Modern Warfare 3

Robot
Call of Duty: Modern Warfare 3

Vi testat co-op-läget i Call of Duty: Modern Warfare 3 och överlever ett anfall på Paris gator, trots tysk assistans.

#treyarch, #call-of-duty-world-at-war, #call-of-duty-black-ops, #call-of-duty-modern-warfare-3, #infinity-ward, #sledgehammer-games, #quake-iii-arena, #battlefield-3, #dice


Medlem
Call of Duty: Modern Warfare 3

Trodde jag inte, att CoD skulle slå BF i co-op; att spelupplevelsen är bättre osv. Kanske ska titta närmare på på detta


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Medlem

Bra skriven artikel. Ser fram emot när FZ får testa det på PC, samt insikt i hur dedikerade servrar fungerar i denna titel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Trodde jag inte, att CoD skulle slå BF i co-op; att spelupplevelsen är bättre osv. Kanske ska titta närmare på på detta

Närstrid har väl inte varit BF's styrka direkt, medans närstrid varit MW enda styrka.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Medlem

Jag föredrar nog det här upplägget över BF3:s i det här fallet. Allt eftersom jag får mindre tid över till spel, desto mer fokus blir det på att få en "snabb fix". Just nu är det dock HoN som gäller för det.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

När det gäller storspel lyssnar jag knapp på spelsidor/tidningar längre... -__- Jag letar efter information om hur spelet spelas istället för hur det är. Men när varannat verb följs av grandiosa adjektiv känner jag att det blir lite... väl... ja. Detta gäller självklart även Battlefield 3.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Ett fantastiskt spel

Medlem

kommer att skaffa Mw 3, lira kampanjen sen ge det till Myrorna, Main while IM Gekking Bf3 !

Moderator | Testpilot

Måste säga jag spelar gärna Cod över BF any day. Aldrig gillat att ha fordon i ett skjutspel, enda gången jag gillat det är på Halo och det är också det enda FPS spelet jag gillat till konsoll.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Call of Duty serien dog när de lämnade WW2

Moderator | Testpilot
Skrivet av Lolflakes:

Call of Duty serien dog när de lämnade WW2

Alltså gillar du world at war?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Lolflakes:

Call of Duty serien dog när de lämnade WW2

Alltså gillar du world at war?

Nä inte direkt, men det var ju inte samma utvecklare som de första spelen heller

Medlem

Detta tar verkligen emot att säga..haha..men jag tyckte Survival såg kanonkul ut
Jag har samtliga cod (utom 3:an då...spelar inte på konsol) så denna blir också ett köp. Dock blir det dyrt med alla spel som släpps eftersom jag köper 2 exemplar av varje (min sambo vill också ha)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ankh:

Detta tar verkligen emot att säga..haha..men jag tyckte Survival såg kanonkul ut
Jag har samtliga cod (utom 3:an då...spelar inte på konsol) så denna blir också ett köp. Dock blir det dyrt med alla spel som släpps eftersom jag köper 2 exemplar av varje (min sambo vill också ha)

Och han/hon kan inte köpa något själv utan du måste göra det?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Lolflakes:

Call of Duty serien dog när de lämnade WW2

Alltså gillar du world at war?

Nä inte direkt, men det var ju inte samma utvecklare som de första spelen heller

True that, men det är ju iprincip 4an fast ww2.

Skulle säga mina favoriter är 2an och 5an. Gillade 2an bara allmänt som dem byggde vidare från första sedan att 5an var som 4an fast ww2.

Like ww 2 more!!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Ankh:

Detta tar verkligen emot att säga..haha..men jag tyckte Survival såg kanonkul ut
Jag har samtliga cod (utom 3:an då...spelar inte på konsol) så denna blir också ett köp. Dock blir det dyrt med alla spel som släpps eftersom jag köper 2 exemplar av varje (min sambo vill också ha)

Och han/hon kan inte köpa något själv utan du måste göra det?

Varför skulle hon göra det? Vi bor ihopa och handlar allt tillsammans. Gör du inget för din partner?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Jag har samma uppfattning som Sundelius angående de bägge spelens vapenkänsla.
Battlefield har alltid känts ganska svag på detta. Vapnen känns som om de avfyrar knallpulver och träffbilden (hitboxen) är mycket mystik och verkar ha mer med något slags tärningskast att göra än bestämda kulbanor baserade på rekyl enligt mönster och skottföljd, något man blir bekväm med efter tag i spel som COD och till slut kan man höfta in skott där de ska träffa.

Vidare har BF mindre CQB än COD och jag hoppas att det blir mer inomhusstrider i BF3 nu för jag är så trött på öppna 2D-strider som enbart är kul för fordonsfolk. Jag har alltid gillat soldat till fots mer.

Jag kommer nog köpa bägge spel. Ser fram emot att kunna campa <3 så alla ragequittar :3


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Aldrig riktigt förstått allt hat mot WaW. Det enda jag kan komma på i efterhand som var riktigt irriterande var hundarna, i övrigt var det riktigt roligt. Lite långsammare tempo en MW, mer teamwork och rekyl på vapnen gjorde det fantastiskt.

MW3 är i mina ögon en identisk fortsättning på ett vinnande koncept, men fick vi inte nog av det redan för två år sen?

Medlem

Hmm, ser bara EXAKT likadant ut som alla andra jävla cod. Fan ta Activision, giriga fan!

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Ankh:

Detta tar verkligen emot att säga..haha..men jag tyckte Survival såg kanonkul ut
Jag har samtliga cod (utom 3:an då...spelar inte på konsol) så denna blir också ett köp. Dock blir det dyrt med alla spel som släpps eftersom jag köper 2 exemplar av varje (min sambo vill också ha)

Och han/hon kan inte köpa något själv utan du måste göra det?

Varför skulle hon göra det? Vi bor ihopa och handlar allt tillsammans. Gör du inget för din partner?

Gör du allt för din partner?

Gillar inte fordon heller i BF, roligare med MtM, därför tycker jag också CoD är lite roligare om man vill hoppa in i pangpangande...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag kommer aldrig att köpa MW 3 det kommer att ha månadsavgift så förmin del så blir det red orchestra 2 eller BF 3

Medlem

wait what. träffkänslan bättre i cod?


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Ankh:

Detta tar verkligen emot att säga..haha..men jag tyckte Survival såg kanonkul ut
Jag har samtliga cod (utom 3:an då...spelar inte på konsol) så denna blir också ett köp. Dock blir det dyrt med alla spel som släpps eftersom jag köper 2 exemplar av varje (min sambo vill också ha)

Jag vet hur du känner dig men man är lyckligt lottad att sambon tycker om spel hon med!


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem
Skrivet av ZZaiBoT2011:

Jag kommer aldrig att köpa MW 3 det kommer att ha månadsavgift så förmin del så blir det red orchestra 2 eller BF 3

?!?! Spelet kommer inte ha en månads kostnad, därimot kommer en extra funktion som tex leaderboards, matchmaking och sånt onödigt krafs kosta.

Läser du alldrig hela artikeln?


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ankh:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Ankh:

Detta tar verkligen emot att säga..haha..men jag tyckte Survival såg kanonkul ut
Jag har samtliga cod (utom 3:an då...spelar inte på konsol) så denna blir också ett köp. Dock blir det dyrt med alla spel som släpps eftersom jag köper 2 exemplar av varje (min sambo vill också ha)

Och han/hon kan inte köpa något själv utan du måste göra det?

Varför skulle hon göra det? Vi bor ihopa och handlar allt tillsammans. Gör du inget för din partner?

Så ni har bestämt i förväg du ska stå för spelen? Antar det annars handlar ni ju inte "tillsammans".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Marwin88:
Skrivet av ZZaiBoT2011:

Jag kommer aldrig att köpa MW 3 det kommer att ha månadsavgift så förmin del så blir det red orchestra 2 eller BF 3

?!?! Spelet kommer inte ha en månads kostnad, därimot kommer en extra funktion som tex leaderboards, matchmaking och sånt onödigt krafs kosta.

Läser du alldrig hela artikeln?

Läser du aldrig artikeln heller? Inte ens det du nämnde kommer att kosta.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Marwin88:
Skrivet av ZZaiBoT2011:

Jag kommer aldrig att köpa MW 3 det kommer att ha månadsavgift så förmin del så blir det red orchestra 2 eller BF 3

?!?! Spelet kommer inte ha en månads kostnad, därimot kommer en extra funktion som tex leaderboards, matchmaking och sånt onödigt krafs kosta.

Läser du alldrig hela artikeln?

Läser du aldrig artikeln heller? Inte ens det du nämnde kommer att kosta.

Jo jag läste de men jag uppfatta som att de va de som skulle kosta, ber om ursäkt för detta misstag.

Jag har dyslexi så har lite svårt att uppfatta meningarna, sorry igen....


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

123
Skriv svar