Robot
Tropico 4

Vi testar livet som landsfader med cigarr i mungipan och flexibel moral. Bär de varma vindarna spelupplevelsen hela vägen?


Medlem
Tropico 4

Vad jag saknar i den här recensionen är ett ställningstagande från recensenten huruvida detta verkligen är värt att betala fullpris för som ett helt nytt spel. De flesta uttalanden jag hört om det här spelet gör gällande att detta är Tropico 3 med lite omflyttat GUI och några nya byggnader/edicts, och på sin höjd motsvarar en expansion till trean. Samma motor, samma grafik, samma interface, samma gameplay. Jämförelser med Tropico 3 saknas helt i recensionen, vilket gör att jag inte riktigt kan ta den seriöst. Även fast jag gillar spelserien.

Medlem

Bara o ta hem demot en snabbis så får ni ju se själva.

Min åsikt är att det är värt pengarna. Det är ett sjukt kul spel och även om det inte är så mycket nytt så lär det vara mer nyheter än det är i FIFA/NHL serierna varje år iaf.

Medlem

Hade det varit speltorka hade jag nog köpt detta spelet

Medlem

Bra recension.

Inaktiv

Använder det Steamworks?

Medlem
Skrivet av Introx:

Bara o ta hem demot en snabbis så får ni ju se själva.

Min åsikt är att det är värt pengarna. Det är ett sjukt kul spel och även om det inte är så mycket nytt så lär det vara mer nyheter än det är i FIFA/NHL serierna varje år iaf.

Det man får använda i demoversionen är väldigt snarlikt Tropico 3 så det hade varit intressant att få höra recensentens tankar kring det då han har haft tillgång till fullversionen. Testade demot själv och visst hade jag kul men det hade jag när jag drog igång trean en stund efteråt. Kommer det på rea på steam om ett halvår så blir det ett köp dock.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Forcie:

Vad jag saknar i den här recensionen är ett ställningstagande från recensenten huruvida detta verkligen är värt att betala fullpris för som ett helt nytt spel. De flesta uttalanden jag hört om det här spelet gör gällande att detta är Tropico 3 med lite omflyttat GUI och några nya byggnader/edicts, och på sin höjd motsvarar en expansion till trean. Samma motor, samma grafik, samma interface, samma gameplay. Jämförelser med Tropico 3 saknas helt i recensionen, vilket gör att jag inte riktigt kan ta den seriöst. Även fast jag gillar spelserien.

Detta saknas verkligen! När jag såg på trailern så är det som att se trean, med några expansioner till och lite bättre grafik. Sen när man får se att prislappen är på ca 400spänn så skakade jag bara på huvudet Att överhuvud ta ett så högt pris, när jag hittade Deus Ex: Human Revolution för under 300 :\


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Yes, billigt "Deux Ex" går att hitta här:

http://tiny.cc/yl2m3

- ink. frakt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

4 i poäng men den enda beskrivs som enformig kampanj i ett spel alla spelar i sandbox. Lite lat att inte kunna skriva mer utförligt om dess brister som sätter stopp för en 5´a i betyg.

Förresten vad är det med vuxna karlar som gör sin karaktär som kvinna i spel? Lustigt..

Inaktiv

Trean var roligt, lite för mycket bilköer när man kommit långt in i spelet.. Hoppas de löser fyran på ett bättre sätt. Innehållet ser inte ut att ha uppdaterats nämnvärt men det ska bli kul att testa!

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Yes, billigt "Deux Ex" går att hitta här:

http://tiny.cc/yl2m3

- ink. frakt.

Vafan pratar du om? Håll dig till ämnet!

Skrivet av totte1015:
Skrivet av walter_iego:

Yes, billigt "Deux Ex" går att hitta här:

http://tiny.cc/yl2m3

- ink. frakt.

Vafan pratar du om? Håll dig till ämnet!

Haha

Om du orkar lyfta ögonen och läsa vad "Hurin" skrev:

"Att överhuvud ta ett så högt pris, när jag hittade Deus Ex: Human Revolution för under 300..."

- och med tanke på att folk på FZ alltid vill veta var man hittar de billigaste spelen, är det en mycket bra länk; men du har kanske pengar i överflöd, grattis i sådana fall


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Så vad är nytt från förra spelet? Artikeln beskrev allt som finns i föregångaren.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Misstänker att recensenten aldrig spelat Tropic 3. Vilket är tråkigt då jag förväntade mig någon form av information om vad som skiljer T4 mot T3.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Yes, billigt "Deux Ex" går att hitta här:

http://tiny.cc/yl2m3

- ink. frakt.

Nja, needs garlic. En femtilapp billigare än billigast på Prisjakt, men omdömena lämnar besk eftersmak...

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=1591&affiliator_c...


signatur

// P

Skrivet av eublepharis:
Skrivet av walter_iego:

Yes, billigt "Deux Ex" går att hitta här:

http://tiny.cc/yl2m3

- ink. frakt.

Nja, needs garlic. En femtilapp billigare än billigast på Prisjakt, men omdömena lämnar besk eftersmak...

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=1591&affiliator_c...

Hmm, trista omdömen, men för mig har det alltid funkat jättebra, men så många människor kan ju inte ha fel. Bäst nog då att köpa Deus Ex, eller Tropico 4 där man vet att servicen är bäst.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av eublepharis:
Skrivet av walter_iego:

Yes, billigt "Deux Ex" går att hitta här:

http://tiny.cc/yl2m3

- ink. frakt.

Nja, needs garlic. En femtilapp billigare än billigast på Prisjakt, men omdömena lämnar besk eftersmak...

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=1591&affiliator_c...

Hmm, trista omdömen, men för mig har det alltid funkat jättebra, men så många människor kan ju inte ha fel. Bäst nog då att köpa Deus Ex, eller Tropico 4 där man vet att servicen är bäst.

Spelbutiken.se har fungerat för mig Det är bara om det är väldigt många som har förbeställt ett spel, som det kan dröja lite till!


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

Nu får jag kanske skämmas lite, men jag har faktiskt inte spelat trean... Jag gillade tvåan, och det här är en markant förbättring över det, är nog det enda jag kan säga.

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

Nu får jag kanske skämmas lite, men jag har faktiskt inte spelat trean... Jag gillade tvåan, och det här är en markant förbättring över det, är nog det enda jag kan säga.

Ja, lite skämmigt är det allt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

Nu får jag kanske skämmas lite, men jag har faktiskt inte spelat trean... Jag gillade tvåan, och det här är en markant förbättring över det, är nog det enda jag kan säga.

Nu har jag testat fyran och mycket riktigt är det Tropico 3 med ett fåtal nya byggnader.

När ni väljer recensent till ett spel är det bra om ni väljer någon med bra koll på serien och genren. Annars blir recensionen i princip meningslös att läsa för alla andra än de som inte vet något om spelet alls. Då kan man lika gärna läsa Aftonbladets spelrecensioner. Nu är ju du gammal i gamet så det är ju egentligen något du är fullt medveten om

Megadelux

Tycker det är trist att folk bara gnäller. Han har skrivit så gott han kunnat och kanske inte haft tillgång till 3:an eller motsvarande.

Inaktiv
Skrivet av renod:

Tycker det är trist att folk bara gnäller. Han har skrivit så gott han kunnat och kanske inte haft tillgång till 3:an eller motsvarande.

Kritiken är inte riktad mot personen som utförde recensionen, mera riktad mot fz.se som sätter personalen på att utföra denna recension utan att ha en förebild i spelserien.

Medlem

Nylund for P.


signatur

// P

Redaktör
Skrivet av Plastankan:

Kritiken är inte riktad mot personen som utförde recensionen, mera riktad mot fz.se som sätter personalen på att utföra denna recension utan att ha en förebild i spelserien.

Vi vet, erfarenhet av serier är alltid bra för skribenter. Men bra skribenter växer inte på träd och det finns inte alltid folk som lirat föregångaren. Med erfarenhet från tvåan var Mats den lämpligaste att ta sig an fyran.


signatur
Megadelux

Bra där Tompa, på dom bara ! Jag gillade Mats rescension. OKEJ jag har inte spelat något i serien alls så..

Inaktiv

Riktigt underhållande spel! men det påminner som sagt väldigt mycket om 3:an.


signatur

War never changes.

Medlem

Jag lirade aldrig 3an så för mig va det här spelet riktigt nice

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Plastankan:

Kritiken är inte riktad mot personen som utförde recensionen, mera riktad mot fz.se som sätter personalen på att utföra denna recension utan att ha en förebild i spelserien.

Vi vet, erfarenhet av serier är alltid bra för skribenter. Men bra skribenter växer inte på träd och det finns inte alltid folk som lirat föregångaren. Med erfarenhet från tvåan var Mats den lämpligaste att ta sig an fyran.

Lämpligaste? Var ni tvugna att recensera spelet? Jag tycker bara att detta inte blev en relevant recension med tanke på bakgrunden av skribenten.. Visst kan jag förstå att detta inte är ett 'mainstream' spel som t.ex. Diablo3. Vi får hoppas Diablo3 baseras på Diablo2 LOD och inte en skribent som hastigt testade ettan!
Ledsen att sågen är framme, ni gör ett gott jobb annars!

Redaktör

Plastankan: låter vi bli att recensera fyran utesluter vi alla som inte kört trean, och det är i min mening ännu sämre. Och helt irrelevant är ju inte recensionen för er som kört den närmaste föregångaren.


signatur
12
Skriv svar