9 av 10 spelar inte klart

Robot
9 av 10 spelar inte klart

Hör du till den slöa massan eller går du alltid i spelmål? Sjung ut!

#activision, #red-dead-redemption


Medlem
9 av 10 spelar inte klart

Det är väldigt sällan jag lirar igenom spel. Jag spelar oftast spelen för dess multiplayerläge och finner inget riktigt nöje i singleplayer. Undantag togs för Portal 2 och Duke Nukem Forever som jag kände mig både manad och tvingad till att spela igenom eftersom jag aldrig spelar klart.

Medlem

Klart man spelar iklart spel, men vissa spel som DA2 är bara tråkiga. Och då spelar jag inte klart det.

Medlem

jag spelar en bra bit in i spelet, sen så orkar jag inte.
men sen kommer jag ju alltid tillbaka, då är oftast bara problemet att man har rensat datorn eller liknande.


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Moderator | Testpilot

Jag spelar då ut det spel jag äger.

Oftast går det inte så fort dock... Dragon age Origins t ex tog mig över ett år, hittade inte tid att spela efter sådan lång tid.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Rollspel m.m. är som ett nyinköpt knippe bananer. Den är dunder och go i början & man har all lust i världen att göra slut på den. Men så händer något och man får göra en paus i en vecka eller två, då är bananerna bruna. När man kommer tillbaka till spelet så känner man sig helt lost. Vart är jag på väg? Behöver jag byta ut min gear? Vag gjorde jag sist? Hur sjutton fungerade combatsystemet nu igen? Vid den här tidpunkten brukar jag lägga ner och spela hjärndött FPS som TF2.

Medlem

Det hänger helt ihop med om spelet är bra eller inte. Jag tycker att med åren så har kvaliteten sjunkit i spel och det har gjort att man inte känner för att spela ut ett spel. Önskar att fler kunde göra spel som CD Projekt som engagerar och inte bara massa ytliga spel bara för att tjäna pengar.

MFZ
Medlem

tyvärr är dom flesta spelen inte tillräckligt bra för att man ens ska känna att det är värt att lägga ner tid på dom.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Moderator | Testpilot
Skrivet av hansis:

Det hänger helt ihop med om spelet är bra eller inte. Jag tycker att med åren så har kvaliteten sjunkit i spel och det har gjort att man inte känner för att spela ut ett spel. Önskar att fler kunde göra spel som CD Projekt som engagerar och inte bara massa ytliga spel bara för att tjäna pengar.

Håller med, suget är inte lika stort efter man har spelat en bit in alltid.

Därav jag gillar multiplayer spel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Statement:

Rollspel m.m. är som ett nyinköpt knippe bananer. Den är dunder och go i början & man har all lust i världen att göra slut på den. Men så händer något och man får göra en paus i en vecka eller två, då är bananerna bruna. När man kommer tillbaka till spelet så känner man sig helt lost. Vart är jag på väg? Behöver jag byta ut min gear? Vag gjorde jag sist? Hur sjutton fungerade combatsystemet nu igen? Vid den här tidpunkten brukar jag lägga ner och spela hjärndött FPS som TF2.

Det var den bästa analogin jag har läst!

Medlem

Sålänge ett spel fortfarande presenterar nyheter ända in till slutet så spelar jag absolut klart. Grejen är ju att ett spel oftast presenterar nya saker 50% av hur långt det är. Sen har du dina "verktyg" och det enda som byts ut är fiender och områden. Då brukar jag ruttna. Jag har insett att jag behöver veta att det finns mer godis än "bara story" och dylikt för att kunna fortsätta spela (detta gäller väldigt sällan rollspel där storyn för mig är en ganska central del)

Medlem
Skrivet av Statement:

Rollspel m.m. är som ett nyinköpt knippe bananer. Den är dunder och go i början & man har all lust i världen att göra slut på den. Men så händer något och man får göra en paus i en vecka eller två, då är bananerna bruna. När man kommer tillbaka till spelet så känner man sig helt lost. Vart är jag på väg? Behöver jag byta ut min gear? Vag gjorde jag sist? Hur sjutton fungerade combatsystemet nu igen? Vid den här tidpunkten brukar jag lägga ner och spela hjärndött FPS som TF2.

Exakt samma för mig...
Nästa grej är ju att det finns så otroligt mycket spel. Jag har säkert 20 st rea/begagnat-inköpta ps3/x360-spel på hög...

Så när man väl är tillbaks efter sin vecka/veckor och får tid, så är det mer lockande att bara plocka nästa spel.

Ofta är även problemet att spelen blir för enformiga.
Just red dead redemption spelade jag aldrig klart. Tillslut blev det för mycket samma "rid en sjukt lång sträcka, döda lite folk, spring tillbaks"...

Tycker det är extremt få spel som har en såpass bra story och variation att man hålls kvar..
Heavy rain var nog det senaste jag spelade klart.

Medlem

De har rätt om Red Dead R. i all fall.

Medlem
Skrivet av whoo:
Skrivet av Statement:

Rollspel m.m. är som ett nyinköpt knippe bananer. Den är dunder och go i början & man har all lust i världen att göra slut på den. Men så händer något och man får göra en paus i en vecka eller två, då är bananerna bruna. När man kommer tillbaka till spelet så känner man sig helt lost. Vart är jag på väg? Behöver jag byta ut min gear? Vag gjorde jag sist? Hur sjutton fungerade combatsystemet nu igen? Vid den här tidpunkten brukar jag lägga ner och spela hjärndött FPS som TF2.

Exakt samma för mig...
Nästa grej är ju att det finns så otroligt mycket spel. Jag har säkert 20 st rea/begagnat-inköpta ps3/x360-spel på hög...

Så när man väl är tillbaks efter sin vecka/veckor och får tid, så är det mer lockande att bara plocka nästa spel.

Ofta är även problemet att spelen blir för enformiga.
Just red dead redemption spelade jag aldrig klart. Tillslut blev det för mycket samma "rid en sjukt lång sträcka, döda lite folk, spring tillbaks"...

Tycker det är extremt få spel som har en såpass bra story och variation att man hålls kvar..
Heavy rain var nog det senaste jag spelade klart.

Variation är nog ordet jag letar efter också :). Orkade nästan inte spela klart assassins creed 2 Tex. Men det hade en hyffsat intressant story som fick mig att hänga kvar. Actionmomenten etc hade redan börjat gå på rutin och bli tråkiga. Samma med overlord 2 där sista timmarna med spelet känns som en transportsträcka mot en astråkig slutboss och eftertexter.

Medlem

Köper många spel på exempelvis Steams reor och sedan tar det en stund att spela igenom alla, och oftast hinner jag inte. Mass Effect 1 & 2 spelade jag dock igenom ca25 gånger.

Medlem

Jag spelar klart de flesta spelen. Förutom de tråkigaste så klart.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Köper många spel på exempelvis Steams reor och sedan tar det en stund att spela igenom alla, och oftast hinner jag inte. Mass Effect 1 & 2 spelade jag dock igenom ca25 gånger.

vänta.. 25?! gånger! Galning

Medlem

Jag brukar ta fruktansvärt lång tid på mig att varva spel. Vissa spel kan man slö-spela och där en liten paus på en dag eller två kan hjälpa en att ta det lugnt och fint när man väl spelar det igen. T.ex plattformsspel ala SMB. Andra spel måste man köra igenom för att komma ihåg vart allt låg, hänga med i storyn, komma ihåg olika quest och sådant i RPG spel gör det jobbigt att komma tillbaka efter en lång tid. Finns det pilar på kartan funkar det med längre uppehåll men om man måste leta vart man ska eller om man måste springa runt och leta eller läsa walktroughs för att hitta, ja då tröttnar i vart fall jag fort efter ett uppehåll

Flakmonkey

För några år sedan spelade jag igenom väldigt få spel men nu får jag i princip imte börja på något nytt förrän jag klarat det jag påbörjat. Riktigt nöjd med att ha satt upp den regeln för mig själv, får ut betydligt mer av spelandet nu än när jag hattade mellan en massa olika spel utan att sätta mig in i dem ordentligt... Men det är ju inga förvånande siffror, fast jag har svårt att se att spelen "var bättre förr" utan tror snarare att det beror på att vi ändras som människor. Kraven är helt andra nu och det som fängslade en när man var mindre gör inte det idag. Stor nostalgifaktor tror jag

Inaktiv

Intressant fråga, själv så händer det ganska sällan något jag stört mig på de senaste månaderna och jag har tagit bättring! Dvs börjat avsluta mina spel istället för att köpa nytt hela tiden. Under sommartävlingen var det Deadspace2 och igår natt Assassins Creed II. Tycker det är synd att inte spela igenom ett spel som man faktiskt gillar pga att något nytt kommer.
Är helt insatt på att klara fler spel, och det har börjat ganska bra

Medlem

Vad roddan96 sa, gäller för mig också ^^

Medlem

Tycker som de flesta här. Brist på variation, man har sett allt i spelet efter halva sträckan, storyn inte tillräckligt gripade, förvirring efter långa pauser, för många spel som kommer ut och tävlar om ens uppmärksamhet. Allt detta bidrar till att jag inte orkat köra färdigt många spel. Ibland brukar jag bara gå in på youtube och kolla på slutcinematicen för att få reda på hur det slutade.

Medlem

Vet inte vad jag ska svara på den här frågan faktiskt. Jag äger just nu en 13-14 Xbox spel som jag inte klarat, några jag inte ens hunnit med att Spela trots att de köptes för flera år sedan. Spel på Steam som ej är avklarade också. Men jag håller sakta men säkert jobbar mig igenom alla och troligtvis kommer klara majoriten. Men just nu är statistiken att antalet klarade av de jag äger troligtvis närmare 20% än något annat.

Red Dead R lär jag nog aldrig klara, samma sak med GTA jag blir uttråkad på allt ridande och bilåkande.

Får man räkna bort "time-sink" spel som Total War och dess kloner, de är roliga att spela men jag pallar aldrig med late game. Det blir så enformigt och tar sådan tid med alla strider.


signatur

Dragon Age 2000-talets spel!

Medlem

Beror på spelet..

Inaktiv

Brukar lyckligtvis inte köpa (i mina ögon) skitspel så jag tar mig igenom dom allra flesta. RDR och DA2 är två undantag dock.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Gillar inte svarena, jag spelar klart spel om jag tycker dom är bra, annars spelar jag inte klart

Medlem

Spelar igenom alla spel, det enda spelet som jag har och inte klarat av är faktiskt Red Dead Redemption. Det var alldeles för tråkigt för att jag skulle orka spela klart det.

Jag tycker oftast spel är för långa 6-8timmar är en bra längd på spel, när dom börjar närma sig 20 timmar + så blir det så himla drygt. DNF kändes ju som om det var 50timmar liksom.

Testpilot

Om jag inte lirar klart ett spel beror det på att spelet från början har satt upp hinder för mitt nöje som jobbigt kontrollsystem att lära sig eller allmänt jobbigt interface att lära sig.

Kan ta exempel:
Dead Space: Jag vet detta är ett bra spel men efter 4e gången som jag gett spelet en chans i 30-60 minuter och hatat varje minut då kontrollsystemet bara är jobbigt och motarbetar spelaren så har jag nu gett upp.

Duke Nukem forever: Efter spelat nån timme eller så tröttnade man helt sonika på det hjärndöda skjutandet med vågor av fiender och reflexpangande , nostalgipangande var inte så roligt som jag trodde.

Assassins Creed: För mycket kontroller att lära sig som inte kändes logiska på dator , har nog med konsollarvet att göra , efter bara några minuter insåg man att man inte orkade sätta sig in i detta.

Magicka: Rätt så kul att börja men det blev soppigt och rörigt med att hålla koll på alla spells , intressant koncept dock.

Medlem

Tråkiga spel lägger jag på hyllan direkt, och det beror oftast på enformigt och tråkigt gameplay med ett inslag av buggar.

Inaktiv

mass effect 2 lyckades behålla mitt intresse till slutet .. trots att det va långt... cod 4/5 singleplayer spelade jag klart också .. multiplayer i cod blir tråkigt efter spelet har varit ute några veckor .. då springer alla i samma banor, och gör förutsägbara saker. men är väl så med alla fps-spel

Skriv svar