GC: Gearbox ogillar att återanvända

Robot
GC: Gearbox ogillar att återanvända

Gearbox: Att slänga in gammalt material i en uppföljare och sätta en tvåa på boxen är en björntjänst mot spelarna.

#gearbox, #borderlands-2, #duke-nukem-forever


Moderator | Testpilot
GC: Gearbox ogillar att återanvända

Wonderful.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Så här det ska vara..

Medlem

TBH Förstår jag inte varför dom inte kan slänga in dom gamla klasserna i Borderlands 2 samt utöka med dom andra?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

TBH Förstår jag inte varför dom inte kan slänga in dom gamla klasserna i Borderlands 2 samt utöka med dom andra?

+1

Medlem

Jasså..

Lite kul då machinegun ljudet i DNF är från Brothers in Arms m.m

Medlem

Bra!
Vill vädligt gärna ha nya saker för Borderlands 2

Moderator | Testpilot
Skrivet av zauii89:

Jasså..

Lite kul då machinegun ljudet i DNF är från Brothers in Arms m.m

Dom gjorde ju knappt något på det spelet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vet någon ifall Borderlands 2 var spelbart under Gamescom? SKulle väldigt gärna vilja se lite gameplay nämligen...

Medlem

Låter som rent skitsnack, om nu skit kan vara rent.

Medlem

Intressant koppling till DNF.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det är väl ändå värt att påpeka det som även skrivs i artikeln.. de "tog över" utvecklngen av DNF. Borderlands är ju deras eget. Vi vet ju inte om Gearbox trots allt "räddade" DNF från att bli.. sämre än vad det blev. Jag tycker det ska bli intressant att se hur Borderlands 2 blir, ettan var trots allt riktigt kul!

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av zauii89:

Jasså..

Lite kul då machinegun ljudet i DNF är från Brothers in Arms m.m

Dom gjorde ju knappt något på det spelet.

Skrivet av Vippe:

Det är väl ändå värt att påpeka det som även skrivs i artikeln.. de "tog över" utvecklngen av DNF. Borderlands är ju deras eget. Vi vet ju inte om Gearbox trots allt "räddade" DNF från att bli.. sämre än vad det blev. Jag tycker det ska bli intressant att se hur Borderlands 2 blir, ettan var trots allt riktigt kul!

Visst tog de bara över DNF, men istället för att göra ljuden som fattades använde de ett av sina egna spels ljud. Det är alltså inte den förra utvecklaren som har gjort det.

Gillar också borderlands, hoppas att tvåan blir ännu bättre

Medlem
Medlem

Age of Empires 2, Red Alert 2, Half-Life 2, Starcraft 2, Battlefield 2, The Witcher 2, FEAR 2, Shogun 2, Portal 2, Team Fortress 2

kan fortsätta...

Medlem

Helt rätt, en uppföljare värd namnet i denna tid av återanvända spel utan potential.
Go Gearbox, utan tvekan en av de bästa utvecklarna där ute!

Medlem
Skrivet av forsba:

Vet någon ifall Borderlands 2 var spelbart under Gamescom? SKulle väldigt gärna vilja se lite gameplay nämligen...

http://www.youtube.com/watch?v=_qq80-QuzPM


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av NTeC:

Age of Empires 2, Red Alert 2, Half-Life 2, Starcraft 2, Battlefield 2, The Witcher 2, FEAR 2, Shogun 2, Portal 2, Team Fortress 2

kan fortsätta...

Vad är din poäng? Av dom tio spel du listar så skulle jag anse att sju eller åtta av dom är klara förbättringar från sina föregångare utifrån hur varmt mottagna, kända och populära dom var på sina storhetstider... Undantagen skulle väl vara FEAR och AoE där originalen nog var bäst, och möjligen portal där folk inte verkar kunna bestämmas sig för om ettan eller tvåan är "bäst".

Personligen så är jag helt för uppföljare, så länge dom görs rätt. Det ska vara mer av samma som originalet, fast mer finputsat och justerat, till exempel SC-serien eller battlefield-serien.

Jag tycker inte att en uppföljare vara så pass ändrat så att det blir som ett helt nytt spel fast det placerat i samma värld som föregångaren, till exempel dragon age 2 eller HoMM 4 och 5 (och 6an också av att döma av demot). Jag tror t.ex. att alla gamla HoMM 2 och 3-fans skulle vilja se ett HoMM-spel som följer reglerna och mekaniken från HoMM 2 eller 3, fast med upphottad grafik, förbättrad spelkänsla, lite fler nya faktioner/enheter/skills och kanske någon helt ny spelmekanik brevid den existerande som gör saker intressant, etc...

Det ska bli intressant hur Borderlands 2 blir. Borderlands tycker jag var ett skapligt spel som var lite småkul ett tag, men det kändes inte som att spelet hade blivit tillräckligt finputsat/balanserat utöver den första zonen man var i. Efter det så blev det ju så lätt att det blev nästan omöjligt att förlora hur kasst man än spelade, speciellt om man spelade i coop, vilket gjorde det ganska tråkigt tyckte jag som vill ha lite utmaning. Det andra varvet var ju till och med lättare än det första pga av alla galet bra vapen man hade då...

Medlem

Vänta lite här, jag vill minnas ett Gearbox spel vid namn Brothers in Arms: Earned in Blood. Det var precis samma spel som 1an fast med nya banor, mer en expansion än en uppföljare till fullpris.

Gearbox borde inte klaga på andra när dom själva gjort samma grej


signatur

Game long and prosper

1
Skriv svar