Pc-versionen av From Dust får fansen att rasa
DRM, kraschar och en lång lista med andra tekniska problem plågar pc-släppet av From Dust.
Enda jag egentligen har tänkt på/märkt är att det är låst till 30 fps >_> Vet att det finns en patch som fixar den delen, men då går fysiken i fel hastighet istället.
Edit: Och dessa förbannade filmer som inte går att hoppa över Ubi och EA är tammejfasiken helt rabiata när dom får möjligheten att lägga in såna
Ubisoft gör helt enkelt allt fel.
De släpper dåligt gjorda PC portar , dessutom försenade med buggar och sen med kopieringsskydd som STRAFFAR betalande & lagliga användare.
Sen har de mage att i efterhand säga att allt är piratkopierarnas fel + att deras skydd är BRA ? - för vem är sådant bra?
De som piratat spelet skrattar ju då spelen finns ute utan fördröjning och utan krav på uppkoppling samma dag som det släpps.
Ångrar faktiskt att jag gav dem en chans och köpte Splinter Cell spelen då det var Rea på Steam.
Ja man kan tjafsa hur mycket som helst om det är rätt eller fel med kopierings skydd!
Fanns inte pirat marknaden så skulle ju inte detta finnas heller så är det ju!
Sen är det naturligtvis synd att det drabbar fel folk.
Tur att man inte orkar med PC branschen längre....
Den som har flest prylar när han dör vinner!
Dem får gärna släppa en jävla stor patch som fixar till alla problemen så man kan spela utan att få hjärnblödning
- grafikinställningar tack
- kunna trycka bort cutscenes
- ta bort dem värsta buggarna
- ta bort drm eller så man slipper vara online hela tiden i alla fall . bara behöva regga sig en gång
- bättre kontroller
Min Dator Går På StjärnKraft !
Precis sådant här dravel tvingar oss konsumenter till ett vägval: antagligen ger man upp och skaffar en ny hobby eller så finner man andra vägar för få spelet (icke legalt kanske?). Och vad är detta med 30fps? 1995 och Playstation 1? Ren galenskap!
Det är så mycket korkade beslut i branschen numera jag aldrig sett maken till (har varit gamer sedan 1992). Idag är det ju mer underhållande att diska och tvätta än försöka få igång ett spel utan stor irritation.
Nä, när man slår bort handen som föder en då förtjänar man all olycka som drabbar en. Tack och hej Ubisoft?
Impeccable timing. Like clockwork! Trouble comes. You come. Save the day. Clockwork!
Ja man kan tjafsa hur mycket som helst om det är rätt eller fel med kopierings skydd!
Fanns inte pirat marknaden så skulle ju inte detta finnas heller så är det ju!
Sen är det naturligtvis synd att det drabbar fel folk.
Tur att man inte orkar med PC branschen längre....
vad är "pirat marknaden" ? är det en marknad full av pirater eller hur menar du?
Det är ju bevisat om och om igen att drm gör mer skada än nytta vad gäller försäljningen.
Jag förhandsköpte detta på Steam, jag tänkte att hur jävla svårt kan det vara att göra en bra portning, det finns ju typ inget man kan fucka upp. Men tji fick jag.. fyfan vilken dålig portning. Och det är så jävla synd, för spelet i sig är asroligt (kan bero på att jag är svag för fysiksimulationer) men alla problem förstör helhetsintrycket.
Det som borde fixas imo:
Ta bort 30fps-cap
Lägg till AA
FIXA MUSJÄVELN.
Skippa cutscenes.
Jag vill gärna kunna röra musen samtidigt som jag flyttar omkring kameran. Här märks det att kontrollerna bara är en direkt avspegling från konsol.
Ja man kan tjafsa hur mycket som helst om det är rätt eller fel med kopierings skydd!
Fanns inte pirat marknaden så skulle ju inte detta finnas heller så är det ju!
Sen är det naturligtvis synd att det drabbar fel folk.
Tur att man inte orkar med PC branschen längre....
vad är "pirat marknaden" ? är det en marknad full av pirater eller hur menar du?
Det är ju bevisat om och om igen att drm gör mer skada än nytta vad gäller försäljningen.
Det är ju alltid intressant med dessa förträngningsmekanismer folk har - plus att man själv är geni och allvetare och utgivare är bara idioter hela bunten?
Om det vore bevisat skulle man inte försöka med alla dessa kopieringsskydd.
Det som händer i verkligheten är väl att man struntar i de plattformar som inte ger skäliga täckningsbidrag till investeringen man gjort i spelet.
Det är busenkla principer som gäller - lönar sig - lönar sig inte.
Ja man kan tjafsa hur mycket som helst om det är rätt eller fel med kopierings skydd!
Fanns inte pirat marknaden så skulle ju inte detta finnas heller så är det ju!
Sen är det naturligtvis synd att det drabbar fel folk.
Tur att man inte orkar med PC branschen längre....
vad är "pirat marknaden" ? är det en marknad full av pirater eller hur menar du?
Det är ju bevisat om och om igen att drm gör mer skada än nytta vad gäller försäljningen.
Det är ju alltid intressant med dessa förträngningsmekanismer folk har - plus att man själv är geni och allvetare och utgivare är bara idioter hela bunten?
Om det vore bevisat skulle man inte försöka med alla dessa kopieringsskydd.
Det som händer i verkligheten är väl att man struntar i de plattformar som inte ger skäliga täckningsbidrag till investeringen man gjort i spelet.
Det är busenkla principer som gäller - lönar sig - lönar sig inte.
Vad är det för "bevis" undrar jag?
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
Ja man kan tjafsa hur mycket som helst om det är rätt eller fel med kopierings skydd!
Fanns inte pirat marknaden så skulle ju inte detta finnas heller så är det ju!
Sen är det naturligtvis synd att det drabbar fel folk.
Tur att man inte orkar med PC branschen längre....
vad är "pirat marknaden" ? är det en marknad full av pirater eller hur menar du?
Det är ju bevisat om och om igen att drm gör mer skada än nytta vad gäller försäljningen.
Det är ju alltid intressant med dessa förträngningsmekanismer folk har - plus att man själv är geni och allvetare och utgivare är bara idioter hela bunten?
Om det vore bevisat skulle man inte försöka med alla dessa kopieringsskydd.
Det som händer i verkligheten är väl att man struntar i de plattformar som inte ger skäliga täckningsbidrag till investeringen man gjort i spelet.
Det är busenkla principer som gäller - lönar sig - lönar sig inte.
De där "busenkla" principerna du talar om är knappast den enda avgörande faktorn för vilket kopieringsskydd som ett visst spel får. Konservativa åsikter, idealism, rädsla för att pröva något nytt och paranoid hållning mot piratkopiering är en handfull förklarande faktorer som jag spontant tänker på då man ska försöka förstå kopieringsskydd.
Jag har inte sett några försäljningssiffror för de Ubisoft-spel till PC som kört med always-online-DRM men jag har väldigt svårt att tänka mig att de sålt bra. Jag tror helt enkelt Ubisoft kör på det här spåret därför att de inflytelserika viljorna mestadels består av äldre män som inte själva spelar datorspel och därför saknar förståelse för den PR-katastrof de skapat.
De kan liga gärna skita i DRM helt.
Piratkopierare hittar alltid en väg, vilket DRm det än är.
Och då känar de på att göra det bra för betalande kunder, så färre känner behov av piratkopiering.
ja inte tog det många dagar innan det fanns en scen-relle av From Dust ute på torrentsidorna.
Jag har inte sett några försäljningssiffror för de Ubisoft-spel till PC som kört med always-online-DRM men jag har väldigt svårt att tänka mig att de sålt bra. Jag tror helt enkelt Ubisoft kör på det här spåret därför att de inflytelserika viljorna mestadels består av äldre män som inte själva spelar datorspel och därför saknar förståelse för den PR-katastrof de skapat.
Jag tror att det är en försvinnande liten skara gamers som whinar i forum som bojkottar spel för att de har DRM. Många köper nog spelet och biter ihop, alternativt köper spelet, blir sura över att det inte fungerar och lägger det åt sidan.
Jag har inte sett några försäljningssiffror för de Ubisoft-spel till PC som kört med always-online-DRM men jag har väldigt svårt att tänka mig att de sålt bra. Jag tror helt enkelt Ubisoft kör på det här spåret därför att de inflytelserika viljorna mestadels består av äldre män som inte själva spelar datorspel och därför saknar förståelse för den PR-katastrof de skapat.
Men det är kanske sista halmstrået de provar innan de lägger ned utgivning på PC helt. Om försäljning till PC klart understiger det för konsoll och nedladdningsstatistik samtidigt visar 10 ggr högre siffror för PC-titlarna - det är inte konstigt att investerare och utgivare försöker göra något åt det.
Upplägget för konsoll via sina respektive leverantörer borde öppna för att man kan bygga mer transparenta skydd där serienummer på körda spel sedan uppkopplad sist kan utbytas. Konsoller kan bannas helt osv.
Om det skulle komma samma typ av skydd på PS3 att man måste vara uppkopplad skulle jag inte köpa - mycket av praktiska skäl då jag kör mobilt bredband jag delar med dator så massa extra apparater måste vara igång för att kunna starta spelet.
Köper dock nästan allt på boxed retail för då kan de lägga skyddet mot respektive skiva istället för massa online DRM.