Pc-versionen av From Dust får fansen att rasa

Robot
Pc-versionen av From Dust får fansen att rasa

DRM, kraschar och en lång lista med andra tekniska problem plågar pc-släppet av From Dust.

#from-dust, #ubisoft


Medlem
Pc-versionen av From Dust får fansen att rasa

Enda jag egentligen har tänkt på/märkt är att det är låst till 30 fps >_> Vet att det finns en patch som fixar den delen, men då går fysiken i fel hastighet istället.

Edit: Och dessa förbannade filmer som inte går att hoppa över Ubi och EA är tammejfasiken helt rabiata när dom får möjligheten att lägga in såna

Medlem

Man märker direkt att spelet är en dålig konsolport men fysiken i spelet är kul att leka med och man får vad man betalar för. Vore inte fel om dem kan patcha till det lite granna dock.

Testpilot

Ubisoft gör helt enkelt allt fel.

De släpper dåligt gjorda PC portar , dessutom försenade med buggar och sen med kopieringsskydd som STRAFFAR betalande & lagliga användare.
Sen har de mage att i efterhand säga att allt är piratkopierarnas fel + att deras skydd är BRA ? - för vem är sådant bra?
De som piratat spelet skrattar ju då spelen finns ute utan fördröjning och utan krav på uppkoppling samma dag som det släpps.

Ångrar faktiskt att jag gav dem en chans och köpte Splinter Cell spelen då det var Rea på Steam.

Om de inte tycker att det är värt att göra en bra port, kan dom inte skita helt i att släppa det till PC istället? Det är inget fel med konsollexklusiva spel. Däremot är det jävligt fel att smutsa ner branschens rykte på det här sättet.

Medlem

Ja åt helvete med DRM's men jag har själv inte märkt något som helst problem med spelet ännu. Bara smått iriterad på att så fort man drar musen lite för långt åt sidorna så åker kameran med. Går det att stänga av så att bara styr kameran med WASD knapparna?

Inaktiv

mitt största problem är hur dom hade löst styrningen.

varför kunde dom inte bara göra som i alla andra jävla spel, tex b&w, istället för att emulera någon jävla tumgunga - det är ju helt hopplöst att styra vettigt.

Medlem

Fan va tråkigt spela demot på xbox 360 och tyckte styrningen var keff och hoppades den skulle vara fixad till pc, såg fram imot detta spel.

Medlem

Spel som utvecklas till konsolerna och sedan portas påminner till stor del om vinterkräksjukan.
Ena sekunden ler man och njuter av en lugnande varm kopp te och den andra sprutar man batterisyra genom alla tänkbara hål och önskar man var död.

Medlem

De hälsar i princip att alla PC spelare ska ägna tid på en massa betatest efter att de har betalat för ett spel som de trott är någorlunda spelbart? Vilka idiothuvuden.

Medlem

Ja man kan tjafsa hur mycket som helst om det är rätt eller fel med kopierings skydd!

Fanns inte pirat marknaden så skulle ju inte detta finnas heller så är det ju!
Sen är det naturligtvis synd att det drabbar fel folk.

Tur att man inte orkar med PC branschen längre....


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Varför tänker dom inte på det innan dom släpper spelet? ägghuven, inte för att jag köpte spelet... men det är inte första gången detta händer till PC

Medlem

Kunderna hälsar Ubisoft att eftersom produkten var undermålig redan från släpp så kan de anta att 100% av kunderna har problem och om de är intresserade av vad som är fel så kan de kolla deras eget forum.

Medlem

Dem får gärna släppa en jävla stor patch som fixar till alla problemen så man kan spela utan att få hjärnblödning

- grafikinställningar tack
- kunna trycka bort cutscenes
- ta bort dem värsta buggarna
- ta bort drm eller så man slipper vara online hela tiden i alla fall . bara behöva regga sig en gång
- bättre kontroller


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

De kan liga gärna skita i DRM helt.
Piratkopierare hittar alltid en väg, vilket DRm det än är.
Och då känar de på att göra det bra för betalande kunder, så färre känner behov av piratkopiering.

Medlem

Precis sådant här dravel tvingar oss konsumenter till ett vägval: antagligen ger man upp och skaffar en ny hobby eller så finner man andra vägar för få spelet (icke legalt kanske?). Och vad är detta med 30fps? 1995 och Playstation 1? Ren galenskap!
Det är så mycket korkade beslut i branschen numera jag aldrig sett maken till (har varit gamer sedan 1992). Idag är det ju mer underhållande att diska och tvätta än försöka få igång ett spel utan stor irritation.
Nä, när man slår bort handen som föder en då förtjänar man all olycka som drabbar en. Tack och hej Ubisoft?


signatur

Impeccable timing. Like clockwork! Trouble comes. You come. Save the day. Clockwork!

Inaktiv
Skrivet av kangas1000:

Ja man kan tjafsa hur mycket som helst om det är rätt eller fel med kopierings skydd!

Fanns inte pirat marknaden så skulle ju inte detta finnas heller så är det ju!
Sen är det naturligtvis synd att det drabbar fel folk.

Tur att man inte orkar med PC branschen längre....

vad är "pirat marknaden" ? är det en marknad full av pirater eller hur menar du?
Det är ju bevisat om och om igen att drm gör mer skada än nytta vad gäller försäljningen.

Medlem

Kom ihåg nu att alla dessa problem inte är utvecklarnas fel, utvecklarna gör aldrig fel eller dåliga designval. PC versionen av From Dust har tillverkats av konsolernas inbyggda AI.

Medlem

Hoppsan! Jag hade nästan tänkt köpa detta. :-S


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag förhandsköpte detta på Steam, jag tänkte att hur jävla svårt kan det vara att göra en bra portning, det finns ju typ inget man kan fucka upp. Men tji fick jag.. fyfan vilken dålig portning. Och det är så jävla synd, för spelet i sig är asroligt (kan bero på att jag är svag för fysiksimulationer) men alla problem förstör helhetsintrycket.
Det som borde fixas imo:
Ta bort 30fps-cap
Lägg till AA
FIXA MUSJÄVELN.
Skippa cutscenes.
Jag vill gärna kunna röra musen samtidigt som jag flyttar omkring kameran. Här märks det att kontrollerna bara är en direkt avspegling från konsol.

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:
Skrivet av kangas1000:

Ja man kan tjafsa hur mycket som helst om det är rätt eller fel med kopierings skydd!

Fanns inte pirat marknaden så skulle ju inte detta finnas heller så är det ju!
Sen är det naturligtvis synd att det drabbar fel folk.

Tur att man inte orkar med PC branschen längre....

vad är "pirat marknaden" ? är det en marknad full av pirater eller hur menar du?
Det är ju bevisat om och om igen att drm gör mer skada än nytta vad gäller försäljningen.

Det är ju alltid intressant med dessa förträngningsmekanismer folk har - plus att man själv är geni och allvetare och utgivare är bara idioter hela bunten?

Om det vore bevisat skulle man inte försöka med alla dessa kopieringsskydd.

Det som händer i verkligheten är väl att man struntar i de plattformar som inte ger skäliga täckningsbidrag till investeringen man gjort i spelet.

Det är busenkla principer som gäller - lönar sig - lönar sig inte.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av vampyrer_suger:
Skrivet av kangas1000:

Ja man kan tjafsa hur mycket som helst om det är rätt eller fel med kopierings skydd!

Fanns inte pirat marknaden så skulle ju inte detta finnas heller så är det ju!
Sen är det naturligtvis synd att det drabbar fel folk.

Tur att man inte orkar med PC branschen längre....

vad är "pirat marknaden" ? är det en marknad full av pirater eller hur menar du?
Det är ju bevisat om och om igen att drm gör mer skada än nytta vad gäller försäljningen.

Det är ju alltid intressant med dessa förträngningsmekanismer folk har - plus att man själv är geni och allvetare och utgivare är bara idioter hela bunten?

Om det vore bevisat skulle man inte försöka med alla dessa kopieringsskydd.

Det som händer i verkligheten är väl att man struntar i de plattformar som inte ger skäliga täckningsbidrag till investeringen man gjort i spelet.

Det är busenkla principer som gäller - lönar sig - lönar sig inte.

Vad är det för "bevis" undrar jag?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Funka fintfint för mig, behövde bara starta det utanför steam.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Vad är det för "bevis" undrar jag?

Jag också.

Testpilot

Nån som sätter emot att de kommer skylla dåliga PC-försäljningssiffror på piratkopiering och inte på buggig/dålig portning med sjukt DRM ?

Inaktiv
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av vampyrer_suger:
Skrivet av kangas1000:

Ja man kan tjafsa hur mycket som helst om det är rätt eller fel med kopierings skydd!

Fanns inte pirat marknaden så skulle ju inte detta finnas heller så är det ju!
Sen är det naturligtvis synd att det drabbar fel folk.

Tur att man inte orkar med PC branschen längre....

vad är "pirat marknaden" ? är det en marknad full av pirater eller hur menar du?
Det är ju bevisat om och om igen att drm gör mer skada än nytta vad gäller försäljningen.

Det är ju alltid intressant med dessa förträngningsmekanismer folk har - plus att man själv är geni och allvetare och utgivare är bara idioter hela bunten?

Om det vore bevisat skulle man inte försöka med alla dessa kopieringsskydd.

Det som händer i verkligheten är väl att man struntar i de plattformar som inte ger skäliga täckningsbidrag till investeringen man gjort i spelet.

Det är busenkla principer som gäller - lönar sig - lönar sig inte.

De där "busenkla" principerna du talar om är knappast den enda avgörande faktorn för vilket kopieringsskydd som ett visst spel får. Konservativa åsikter, idealism, rädsla för att pröva något nytt och paranoid hållning mot piratkopiering är en handfull förklarande faktorer som jag spontant tänker på då man ska försöka förstå kopieringsskydd.

Jag har inte sett några försäljningssiffror för de Ubisoft-spel till PC som kört med always-online-DRM men jag har väldigt svårt att tänka mig att de sålt bra. Jag tror helt enkelt Ubisoft kör på det här spåret därför att de inflytelserika viljorna mestadels består av äldre män som inte själva spelar datorspel och därför saknar förståelse för den PR-katastrof de skapat.

Inaktiv
Skrivet av xetal:

De kan liga gärna skita i DRM helt.
Piratkopierare hittar alltid en väg, vilket DRm det än är.
Och då känar de på att göra det bra för betalande kunder, så färre känner behov av piratkopiering.

ja inte tog det många dagar innan det fanns en scen-relle av From Dust ute på torrentsidorna.

Skrivet av anon_98854:

Jag har inte sett några försäljningssiffror för de Ubisoft-spel till PC som kört med always-online-DRM men jag har väldigt svårt att tänka mig att de sålt bra. Jag tror helt enkelt Ubisoft kör på det här spåret därför att de inflytelserika viljorna mestadels består av äldre män som inte själva spelar datorspel och därför saknar förståelse för den PR-katastrof de skapat.

Jag tror att det är en försvinnande liten skara gamers som whinar i forum som bojkottar spel för att de har DRM. Många köper nog spelet och biter ihop, alternativt köper spelet, blir sura över att det inte fungerar och lägger det åt sidan.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Jag har inte sett några försäljningssiffror för de Ubisoft-spel till PC som kört med always-online-DRM men jag har väldigt svårt att tänka mig att de sålt bra. Jag tror helt enkelt Ubisoft kör på det här spåret därför att de inflytelserika viljorna mestadels består av äldre män som inte själva spelar datorspel och därför saknar förståelse för den PR-katastrof de skapat.

Men det är kanske sista halmstrået de provar innan de lägger ned utgivning på PC helt. Om försäljning till PC klart understiger det för konsoll och nedladdningsstatistik samtidigt visar 10 ggr högre siffror för PC-titlarna - det är inte konstigt att investerare och utgivare försöker göra något åt det.

Upplägget för konsoll via sina respektive leverantörer borde öppna för att man kan bygga mer transparenta skydd där serienummer på körda spel sedan uppkopplad sist kan utbytas. Konsoller kan bannas helt osv.

Om det skulle komma samma typ av skydd på PS3 att man måste vara uppkopplad skulle jag inte köpa - mycket av praktiska skäl då jag kör mobilt bredband jag delar med dator så massa extra apparater måste vara igång för att kunna starta spelet.

Köper dock nästan allt på boxed retail för då kan de lägga skyddet mot respektive skiva istället för massa online DRM.

123
Skriv svar