GC: IO hävdar att de lyssnar på Hitman-kritiken

Robot
GC: IO hävdar att de lyssnar på Hitman-kritiken

Nya Hitman har kritiserats hårt eftersom det ska bli mer lättillgängligt. Nu säger utvecklarna att de lyssnar på fansen men "vägrar att få dikterat vad de ska göra".

#hitman-2, #io-interactive, #hitman-absolution-3


Medlem
GC: IO hävdar att de lyssnar på Hitman-kritiken

Så de vill inte göra vad fansen vill ha utan vad den stora hjärndöda marknaden frågar efter? Förstår varför de gör det valet, behöver dock inte gilla deras val. Därav blir det inget köp av Absolution, det har jag redan fastställt oberoende av vilken information som kommer vid release.

Medlem

Jag vill bara spela det.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Är inte alla spel betjänta av att man har olika svårighetsgrader man kan spela på.

Var är motsättningen?

För onlinespel får man klassindela eller liknande så alla deltar på samma villkor.

Varje spel de har gjort har visat drag av inkompetens, jag tror inte det nya Hitman blir ett undantag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av kaealy:

Så de vill inte göra vad fansen vill ha utan vad den stora hjärndöda marknaden frågar efter?

Den stora hjärndöda marknaden...ah, du menar majoriteten? Och dom kan visst inte heller vara fans?

Skrivet av kaealy:

Därav blir det inget köp av Absolution, det har jag redan fastställt oberoende av vilken information som kommer vid release.

Wow, du verkar vara ett riktig fan du

Det är vekligen underligt att dom inte lyssnar på vad några människor på deras forum skriver, och anpassar spelet specifikt för dom. Å andra sidan kanske dom har ett behov av att faktiskt gå med vinst istället för förlust när dom släpper ett spel, vad vet jag.

Som vanligt känns det som att ifall ett företag tjänar pengar istället för att arbeta ideellt så är dom onda, och ifall de gör ett spel som tilltalar flest antal människor så är dom "mainstream" och är därför att förakta lika mycket som den stora majoriteten som gillar att spela det.
Kanske dags för den förbannade minoriteten, med sin "speciella" och exklusiva smak att göra sina egna spel.

Medlem

Alla har olika åsikter, de kan omöjligtvist göra alla glada.

Det där med "lättillgänglihet" har ju alla spel idag. Vem har ork och tid att hålla på i evigheter bara för att döda en fiende, när man kan välja hur man vill göra det. Och sen har man ju alltid alterativet att ändra svårigheten i ett spel. Man har mycket mer val i ett spel än man hade förr.

Att det är "lätt" är bara en illusion som har skapats av så kallade "hardcore" spelare som aldrigt har fattat att man faktist kan göra ett spel svårare i spelet. Eller så vill man kanske ha topp score så får man allt smyga och hålla på en tid om man nu vill göra det.

Medlem
Skrivet av kaely:

Så de vill inte göra vad fansen vill ha

Problemet är att mer eller mindre varje "fan" av i stort sett alla spelserier tror att de kan göra det bättre själva. "Gör så! Tänk om där! Vad fan sysslar ni med, ingen vill ha det där! Gör om, gör rätt. Vi vill att ni gör så här!"

Gamers borde vara lite mer tacksamma och låta utvecklarna köra sitt race. Om det sen visar sig att spelet inte blev som man hade hoppats (DA2) går världen faktiskt inte under. Men jag gissar att det ligger i vår natur att gnälla.

Skrivet av kaely:

Därav blir det inget köp av Absolution, det har jag redan fastställt oberoende av vilken information som kommer vid release.

Med den attityden förtjänar du inte att få köpa eller spela Absolution imo.

Medlem

Va va va? Varför skulle spelarna vara tacksamma??? Spelarna är kunderna, dom har inget att vara tacksamma för, dom betalar för spelet. Det är ju bara bra om folk tycker till om ett spels utveckling, är dom intresserade av spelet så har många givetvis koll på också vad som gjorde tidigare spel i en serie bra för dom.

Visst kan man inte lyssna på alla olika åsikter om det råder stor oenighet, men är det något som den överväldigande majoriteten är negativa till så är det ju bara bra att det kommer fram och det kan vara nyttigt att lyssna på sina spelare ibland. Så varför skulle dom vara tysta och tacksamma tills spelet är släppt då det ändå är för sent att kritisera större designfel när det redan är färdigt.

ser man inte allt oftare denna rubrik nu för tiden? Att spelföretagen lyssnar men inte låter fansen bestämma. -_- tycker jag hör detta ifrån varje företag nu för tiden.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av kaealy:

Så de vill inte göra vad fansen vill ha utan vad den stora hjärndöda marknaden frågar efter?

Den stora hjärndöda marknaden...ah, du menar majoriteten? Och dom kan visst inte heller vara fans?

Skrivet av kaealy:

Därav blir det inget köp av Absolution, det har jag redan fastställt oberoende av vilken information som kommer vid release.

Wow, du verkar vara ett riktig fan du

Det är vekligen underligt att dom inte lyssnar på vad några människor på deras forum skriver, och anpassar spelet specifikt för dom. Å andra sidan kanske dom har ett behov av att faktiskt gå med vinst istället för förlust när dom släpper ett spel, vad vet jag.

Som vanligt känns det som att ifall ett företag tjänar pengar istället för att arbeta ideellt så är dom onda, och ifall de gör ett spel som tilltalar flest antal människor så är dom "mainstream" och är därför att förakta lika mycket som den stora majoriteten som gillar att spela det.
Kanske dags för den förbannade minoriteten, med sin "speciella" och exklusiva smak att göra sina egna spel.

Kunde inte sagt det bättre själv +10

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av kaealy:

Så de vill inte göra vad fansen vill ha utan vad den stora hjärndöda marknaden frågar efter?

Den stora hjärndöda marknaden...ah, du menar majoriteten? Och dom kan visst inte heller vara fans?

Skrivet av kaealy:

Därav blir det inget köp av Absolution, det har jag redan fastställt oberoende av vilken information som kommer vid release.

Wow, du verkar vara ett riktig fan du

Det är vekligen underligt att dom inte lyssnar på vad några människor på deras forum skriver, och anpassar spelet specifikt för dom. Å andra sidan kanske dom har ett behov av att faktiskt gå med vinst istället för förlust när dom släpper ett spel, vad vet jag.

Som vanligt känns det som att ifall ett företag tjänar pengar istället för att arbeta ideellt så är dom onda, och ifall de gör ett spel som tilltalar flest antal människor så är dom "mainstream" och är därför att förakta lika mycket som den stora majoriteten som gillar att spela det.
Kanske dags för den förbannade minoriteten, med sin "speciella" och exklusiva smak att göra sina egna spel.

Håller med till 100%

+1

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av kaealy:

Så de vill inte göra vad fansen vill ha utan vad den stora hjärndöda marknaden frågar efter?

Den stora hjärndöda marknaden...ah, du menar majoriteten? Och dom kan visst inte heller vara fans?

Skrivet av kaealy:

Därav blir det inget köp av Absolution, det har jag redan fastställt oberoende av vilken information som kommer vid release.

Wow, du verkar vara ett riktig fan du

Det är vekligen underligt att dom inte lyssnar på vad några människor på deras forum skriver, och anpassar spelet specifikt för dom. Å andra sidan kanske dom har ett behov av att faktiskt gå med vinst istället för förlust när dom släpper ett spel, vad vet jag.

Som vanligt känns det som att ifall ett företag tjänar pengar istället för att arbeta ideellt så är dom onda, och ifall de gör ett spel som tilltalar flest antal människor så är dom "mainstream" och är därför att förakta lika mycket som den stora majoriteten som gillar att spela det.
Kanske dags för den förbannade minoriteten, med sin "speciella" och exklusiva smak att göra sina egna spel.

Det är inte att de tjänar pengar, det är att de ändrar gamla serier och förstör allt som gjorde dem bra. Många väntade ju på ett nytt Hitman som skulle förbättra det som fanns, inte göra om det till Gears of War med lite stealth. Vissa spel ska helt enkelt inte vara pang-pang-win-win(aka tillgängligt). Sen att man ska kunna se vart fienden är på väg är ju löjligt!

Medlem

@FelixenS. Klart det är tråkigt om en uppskattad spelserie skulle ändra inriktning totalt. Däremot så känns det som att folk (med mycket åsikter) generellt dissar ett spel långt innan det släppts bara för att de läst om ett par ändringar som dom inte tror kommer passa dom. En del får det att låta som att dom suttit och utvärderat spelet de senaste 2 åren och kommit fram till att ändringarna inte var till det bättre trots allt, när spelet egentligen har flera månader kvar till release.

Ifall man nu har något som helst förtroende för spelutvecklaren så kanske man borde "chansa" och köpa spelet först, eller iaf ett demo innan man ventilerar för stora uppfattningar om hur det är. Det sista är ju såklart bara min åsikt, men den står jag för

Medlem

TACK för att någon utvecklare vågar stå för vad fan de vill göra för spel. KLART köp.

Och till er som klagar på lätttillgänglighet, gå och spela Dwarf Fortress och säg ärligt att det inte varit bättre med ett mer lättillgängligt UI.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Utan Bateson och Kyd kan IO ta sig nånstans.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Tycker det är bra. De som är ljudligast är en minoritet, så för en spelutvecklare vore det idiotiskt att böja sig för de som för mest ljud. Nöjda spelare spelar resten skriver på ett forum. Det är något många glömmer att det vore rent av självmord om de lyssnade på allt som skrevs och böjer sig för alla krav, de måste se till så att spelet säljs samt att flertal personer är nöjda med spelet.

Skrivet av obol:

Tycker det är bra. De som är ljudligast är en minoritet, så för en spelutvecklare vore det idiotiskt att böja sig för de som för mest ljud. Nöjda spelare spelar resten skriver på ett forum. Det är något många glömmer att det vore rent av självmord om de lyssnade på allt som skrevs och böjer sig för alla krav, de måste se till så att spelet säljs samt att flertal personer är nöjda med spelet.

Amen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av obol:

Tycker det är bra. De som är ljudligast är en minoritet, så för en spelutvecklare vore det idiotiskt att böja sig för de som för mest ljud. Nöjda spelare spelar resten skriver på ett forum. Det är något många glömmer att det vore rent av självmord om de lyssnade på allt som skrevs och böjer sig för alla krav, de måste se till så att spelet säljs samt att flertal personer är nöjda med spelet.

Precis, dessutom så är det väldigt sällan produkter som utvecklas av en kommitté blir särskilt bra, för många viljor och inget blir bra. För många kockar osv...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Ish
Medlem

Jag förstår fortfarande inte innebörden av "mer lättillgängligt" när det gäller spel. Låter snarare som att det kommer säljas på fler plattformer och distributionssätt, eg Steam.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Agent 47 kan nu se genom väggar och se vart fienderna går. Jag har spelet sedan första spelet och är ett fan. Nej, det låter inte bra. Det är dock bara på dom lättaste svårighetsgraderna, men det är tanken bakom det hela, och det visar hur spelet är uppbyggt.

Absolution, som det låter just nu, kommer vara ett spel med mer linjärt än sandbox, och kommer vara enklare. Vi får väl se.

Medlem

Artikeln är fullständigt förståbar om man bara accepterar faktumet att enligt oss är en "fan" en som spelat igenom tidigare spel ett antal gånger och investerat emotionellt i spelvärlden, och enligt IO är man en "fan" om man bara köper spelet.

Så IO har helt rätt när de ska rätta spelet efter "fans".

Medlem
Skrivet av nils45:

Agent 47 kan nu se genom väggar och se vart fienderna går. Jag har spelet sedan första spelet och är ett fan. Nej, det låter inte bra. Det är dock bara på dom lättaste svårighetsgraderna, men det är tanken bakom det hela, och det visar hur spelet är uppbyggt.

Absolution, som det låter just nu, kommer vara ett spel med mer linjärt än sandbox, och kommer vara enklare. Vi får väl se.

Men samtidigt så är det väl i sig inte så stor skillnad emot hitman silent assassin (där man kan se alla fiender på kartan och hur de går)? Sen har jag i sig inte spelat något av de andra hitman spelen då blood money inte riktigt föll mig i smaken av någon anledning, och därav har jag ingen direkt koll på om det förändrade det i blood money.
Men personligen så uppskattade jag det i silent assassin då det gav mig möjlighet att planera taktiskt och lyckas klara av uppdraget som silent assassin trots att jag inte var en hardcore spelare och lärde mig vart vakterna gick hela tiden etc.

Medlem

Dom borde göra Absolution som Codename 47, där kunde man ha ihjäl en fiende på vilket sätt man ville utan att få sämre betyg. Även om jag är orolig över att ett redan rätt så simpelt spel ska bli mer fördu...lätttillgängligt så hoppas jag mest på att spelet blir längre än de varit sen Contracts


signatur

Game long and prosper

Medlem

Vad innebär _egentligen_ "lätttillgängligt"? Om det bara är en fråga om svårighetsgrad borde ingen bli upprörd. Sen tyckte jag inte att Hitman bara är något för finsmakarna och "för hardcore" som IO sa i artikeln som länkas, tidigare Hitman-spel ÄR svåra om man vill genomföra ett uppdrag perfekt, men vilket spel är inte det om man strävar efter en perfekt runda? Jag minns att man kunde run-n-gunna sig igenom Hitman-spelen på de lägre svårighetsgraderna.

Och varför skulle inte en mainstream-spelare vilja lära sig något nytt och få en liten utmaning? Tycker att det ständiga tjatet om casual-spelande börjar gå överstyr. Det behövdes inte förr så varför ska det behövas nu? Det fanns ändå "ett spel för alla" förr, men nu verkar målet för alla utvecklare vara att göra varenda spel anpassat för föräldrar och barn. I lol'd.

Medlem

Det bästa med Hitman spelen har ju varit hur öppna och interaktiva banorna har varit. Absolution ser lite ut som ett nytt SC: Conviction men jag hoppas valmöjligheterna finns där.

Medlem

Folk är alltid rädda för förändringar.
Det handlar väl om att utvecklas både som spelare och speltillverkare.

Jag för min del ser framemot ett nytt Hitman.
Hittills har jag varit nöjd med spelen och jag tror att jag kommer att bli mer än nöjd, med tanke på vad jag har sett av spelet.

Att kunna "se" vart fienden ska gå är ju enbart att visualisera Agent 47:s intuition och erfarenhet. Ett nytt grepp som andra säkert kommer att ta efter.

De kommer fortfarande att ha kvar olika svårighetsgrader, självklart.

Jag som fan tillhör den stora hjärndöda marknaden och det gör väl vi alla som gillar att spela spel. Deal with it, morons. (Moron (psychology), disused term for a person with a mental age between 8 and 12, and a common insult for a person considered stupid (or just a generic insult) Hämtat från Wikipedia) Med det sagt så görs det inga spel för en smart skara på 1000 personer, duh!


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

1
Skriv svar