GC: "Om inte fansen vill ha CoD: Elite har vi misslyckats"

Medlem

Efter tveksamheter är det förhandsbokat nu. Öppna ögonen så ser ni att det inte kommer vara så jävla dåligt som ni säger.

Medlem
Skrivet av kyostize:

Efter tveksamheter är det förhandsbokat nu. Öppna ögonen så ser ni att det inte kommer vara så jävla dåligt som ni säger.

Öppna ögonen säger du? De som inte gillar spelen skulle kunna säga det samma till dig.

Medlem
Skrivet av Zaptagious:

Sånt här är dumt. När man köpt ett spel ska man få allt som hela spelet erbjuder

Vad är det du inte får, menar du?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Zaptagious:

Sånt här är dumt. När man köpt ett spel ska man få allt som hela spelet erbjuder

Vad är det du inte får, menar du?

Tydligen tillgång till statistik och möjlighet att organisera klaner. Sistnämnda känns som en ganska stor och given del i en shooter utan att man ska behöva betala extra.

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Zaptagious:

Sånt här är dumt. När man köpt ett spel ska man få allt som hela spelet erbjuder

Vad är det du inte får, menar du?

Tydligen tillgång till statistik och möjlighet att organisera klaner. Sistnämnda känns som en ganska stor och given del i en shooter utan att man ska behöva betala extra.

Allt det du nämner följer med i CoD Elite gratis.

http://www.callofduty.com/elite/faq


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Elite är i princip samma som BF3s battlelog. Dice kör den tjänsten gratis i BF3. Win!
Activision är girig och ska ha moooar money. CoD fail.

Medlem

Jag tycker det är lite kul att det blivit ett sånt extremt gnäll om den här tjänsten redan innan man vet exakt vad dom kommer ta betalt för. Till och med bungie har ju en del av sin tjänst för Halo Reach som dom tar betalt för: http://www.bungie.net/projects/bungiepro/default.aspx

Ish
Medlem

Folk köper inte CoD för att de objektivt ser att bra spel utan för att de subjektivt har köpt de senaste 3-4. Fact.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Lets help Activision to set sail for FAIL!!
Are you guys with me?!

Medlem

Jag struntar i hur bra det är, jag tänker inte betala månadskostnad för något som borde ingå i spelet för första början.

Inaktiv

Varför klagar folk? Så länge miljoner köper sånt här skit så kommer dom fortsätta pumpa ut.

Medlem
Skrivet av Hallonglass:

Jag struntar i hur bra det är, jag tänker inte betala månadskostnad för något som borde ingå i spelet för första början.

Vad är det som inte ingår i spelet som man måste betala månadskostnad för?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv
Skrivet av -=anders=-:

Jahaaaaapp.... GOOD LUCK, el gör en ny motor jävla idioter!!! USCH!

Ehm...

Citat:

Jag tycker det är lite kul att det blivit ett sånt extremt gnäll om den här tjänsten redan innan man vet exakt vad dom kommer ta betalt för. Till och med bungie har ju en del av sin tjänst för Halo Reach som dom tar betalt för: http://www.bungie.net/projects/bungiepro/default.
aspx

Folk måste ha något att gnälla på tyvärr. Det roligaste är ju när dom hittar på en massa tokiga påhopp, oftast helt utan grunder.

Medlem

Stackars satar som blir totalt grundlurade och betalar för den tjänsten. Hoppas innerligt att få gör det.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem
Skrivet av inja:

Elite är i princip samma som BF3s battlelog. Dice kör den tjänsten gratis i BF3. Win!
Activision är girig och ska ha moooar money. CoD fail.

Nu har inte jag kollat så noga på nåt utav domdära (har inte fått tillgång till betan) så jag vet inte allt för mycket. Men om jag har fattat det rätt så ska gratis versionen ha tillgång till så gott som allt som Battlelog (eller va det heter), sen om man väljer att betala så blir det lite till man får tillgång till. Kan ha fel dock..

Skrivet av Dreako:

Lets help Activision to set sail for FAIL!!
Are you guys with me?!

Räkna inte med mig iallafall..

Skrivet av cruuse:
Citat:

"Om inte fansen vill ha CoD: Elite har vi misslyckats"

Jasså verkligen?
Varför inte bara bjuda alla på tjänsten så att det blir ett mer komplett spel som fler vill köpa? Varför är alla så pengakåta nuförtiden

Skrivet av Hallonglass:

Jag struntar i hur bra det är, jag tänker inte betala månadskostnad för något som borde ingå i spelet för första början.

Dom bjuder på så gott som allt som dom alla (dom nyaste) spelen har haft inbyggt, dvs. kunna se dina stats, ändra din clan tag m.m, fast det kommer tillochmed vara lite mer avancerat tycker jag det ser ut som.
Sen över att dom är pengakåta. Alla vill väl ha pengar, eller har jag fel? Sen så är ju meningen med en affärs idé att man ska tjäna pengar. Skulle du komma på någonting så tar du ju självklart pengar för den tjänsten.

Medlem

äntligen försvinner det där äckliga spelet från spelvärlden

Medlem

Lyckas en sådan här tjänst slå igenom, så kan vi räkna ut att de blir som all jävla DLC skit!

Köp nya Mario och ett påtvingat 12 månaders abonnemang.
Där all Dlc är gratis, och en ny bargrundsbild i månaden, (99) endast!
Men då måste du köpa ûyber supa elite utgåvan för 1299. då ingår en emulering av super mario bros, men bara dom 2 första världarna, sen kan man förhöja upp abonnemanget till endast 199 kr i månaden, då får du 3-1 till 3-3 gratis. Och super mario bros 2 på köpet.
Spelindustrin är död om 5 år!

Medlem
Citat:

Dom bjuder på så gott som allt som dom alla (dom nyaste) spelen har haft inbyggt, dvs. kunna se dina stats, ändra din clan tag m.m, fast det kommer tillochmed vara lite mer avancerat tycker jag det ser ut som.
Sen över att dom är pengakåta. Alla vill väl ha pengar, eller har jag fel? Sen så är ju meningen med en affärs idé att man ska tjäna pengar. Skulle du komma på någonting så tar du ju självklart pengar för den tjänsten.

Eller?

Medlem
Skrivet av cruuse:
Citat:

Dom bjuder på så gott som allt som dom alla (dom nyaste) spelen har haft inbyggt, dvs. kunna se dina stats, ändra din clan tag m.m, fast det kommer tillochmed vara lite mer avancerat tycker jag det ser ut som.
Sen över att dom är pengakåta. Alla vill väl ha pengar, eller har jag fel? Sen så är ju meningen med en affärs idé att man ska tjäna pengar. Skulle du komma på någonting så tar du ju självklart pengar för den tjänsten.

Eller?

Glömde bort att du skulle gjort allting gratis...

Medlem
Skrivet av sgt_lol:

äntligen försvinner det där äckliga spelet från spelvärlden

Kommer cod att försvinna? Det visste jag inte..

Skrivet av Larzuzk:

Lyckas en sådan här tjänst slå igenom, så kan vi räkna ut att de blir som all jävla DLC skit!

Köp nya Mario och ett påtvingat 12 månaders abonnemang.
Där all Dlc är gratis, och en ny bargrundsbild i månaden, (99) endast!
Men då måste du köpa ûyber supa elite utgåvan för 1299. då ingår en emulering av super mario bros, men bara dom 2 första världarna, sen kan man förhöja upp abonnemanget till endast 199 kr i månaden, då får du 3-1 till 3-3 gratis. Och super mario bros 2 på köpet.
Spelindustrin är död om 5 år!

Det där makes no sense att all.

Medlem

Förbered er på en massiv seger i så fall, fantastiska försäljningssiffror och massvis med prenumeranter!
Tyvärr är det så, slår vad om att majoriteten som klagar i denna tråd lär köpa spelet...

Medlem

De som skriver i tråden att man får allt det viktiga i spelet gratis har inte löst FAQ:en själva.

Det första är att alla DLC måste man betala för, även om man har Elite på gratis.
Det andra är mer sneaky. Så här står det i FAQ:en:

Citat:

Additionally, many of Elite's key features that we've listed will be free to all Call of Duty players.

De skriver också i sin FAQ:

Citat:

Even haters will be able to play for free.

De kallar alltså oroliga kunder för 'haters'.

Elite är i högsta grad ett osäkert kort. DLC kommer att behöva betalas, oavsett om du är med i Elite eller inte, men även mer basala saker som att organisera en klan kan behövas att betalas för.

När de skriver så där vagt så kan de komma att ändra nästan allt fram till launch. Till syvende och sist så måste människor lita på att Activision inte våldtar dem finansiellt, vilket knappast ter sig troligt med tanke på hur Activision har skött sina relationer med kunderna som köper spelen de senaste åren.

Faktum är att vi helt enkelt inte vet.

Och de som påstår stupsäkert att bara det oväsentliga kommer att behövas betalas för, som lobbyister/fanboys som StrongBad, ljuger helt enkelt därför att de inte har någon aning.

Beta är inte samma sak som launch.

Edit:

Ja, jag behövde ju knappast vänta särskilt länge.
Läs intervjun som länkas i artikeln, längst ner så säger han:

Citat:

And clans – if you want to unlock everything that a clan has available, yeah that has to be premium.

Var är lobbyisten/fanboyen StrongBad nu?

Medlem

@Sethernis:

Jag är hedrad att du ser mig som en sådan elaking när för att jag försöker hålla diskussionen någorlunda balanserad och ställa folk till svars när de påstår saker som det inte finns belägg för. Jag vet inte ens vad det är för fråga du har till mig? Kan du precisera? Eller ville du bara skapa en mobbmentalitet mot en enskild person? Ställ en fråga så svarar jag.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Vart är fanboyen Sethernis nu? >_>

12
Skriv svar