Call of Duty: Modern Warfare 3

Medlem

för att bygga vidare på in för många öl och halv 2 på natten jidder är iaf att det finns plats för båda. spela vad ni gillar.. slösa inte tid på att jämföra som att de vore nån tävling. CoD fans spelar CoD och kommer endå köpa det. BF freaks som spelat mods som PR osv kan du aldrig ta BF andan ur

Medlem

[quote=nilfisk]för att bygga vidare på in för många öl och halv 2 på natten jidder är iaf att det finns plats för båda. spela vad ni gillar.. slösa inte tid på att jämföra som att de vore nån tävling. CoD fans spelar CoD och kommer endå köpa det. BF freaks som spelat mods som PR osv kan du aldrig suga BF andan ur. Det ju så klar dom spelarna som upplevde BF2(tyvärr utan mods nu) på 64 spelars banor som väntat mest på det här inte Console fansen. 32 vs 64 spelare säger väl rätt mycke bara det. Sån Slöseri med tid att sitta att säga mitt spel är bättre än ditt. Man spelar vad man gilllar och har tid med. En dag sitter man där med barn och jobb och då är du glad om du ens får spela nåt av dom

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Behöver ni verkligen två ex av spelet om ni bor ihop? Klarar ni inte att samsas om prylar?

För övrigt ser MW3 väldgit "Meh" ut enligt mig, begriper verkligen inte varför de inte jobbar på att förbättra vapnens ljud. World at War däremot, det var faktiskt riktigt kul!

Samsas? Vi spelar ju samtidigt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av nilfisk:

för att bygga vidare på in för många öl och halv 2 på natten jidder är iaf att det finns plats för båda. spela vad ni gillar.. slösa inte tid på att jämföra som att de vore nån tävling. CoD fans spelar CoD och kommer endå köpa det. BF freaks som spelat mods som PR osv kan du aldrig suga BF andan ur. Det ju så klar dom spelarna som upplevde BF2(tyvärr utan mods nu) på 64 spelars banor som väntat mest på det här inte Console fansen. 32 vs 64 spelare säger väl rätt mycke bara det. Sån Slöseri med tid att sitta att säga mitt spel är bättre än ditt. Man spelar vad man gilllar och har tid med. En dag sitter man där med barn och jobb och då är du glad om du ens får spela nåt av dom

Hur många öl sa du?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Off topic: Är det så svårt att förstå om någon köper ett spel till sin flickvän. Mer romantiskt än så kan det väl inte bli? Älskling, skall vi... erhm... fragga... inatt?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Helt fantastisk natthumor, hela tråden.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

FZ:s kommentarfunktion borde ju nästan tas bort. Liknar ju en sandlåda det här... Fast å andra sidan är väl det knappast något nytt antar jag.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Wingu:

FZ:s kommentarfunktion borde ju nästan tas bort. Liknar ju en sandlåda det här... Fast å andra sidan är väl det knappast något nytt antar jag.

That's how FZ is.

Folk kan ju inte erkänna det är lite skojj och underhållande ibland?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Wow Calle...otroligt att du kan skriva en sådan recension om MW3 co-op...

Medlem

Sådana här våg efter våg challenge modes tycker jag är tråkigt. Gillade nazi zombies i world at war men efter 30 vågor av odöda så tappar jag intresset och mer eller mindre skiter i nästa våg. Det blir för enformigt och stelt efter ett tag även om tempot ökar. I black ops orkade jag inte ens ta mej förbi 15 vågor och sen slutade jag helt med me de, Jag har inte ens testat zombie banorna i de två senaste map packen.. Jag är lite allmänt trött på dessa modern shooters. Hoppas på ett world at war 2 i framtiden men utan COD Elite.. Men de lär väl inte hända..

Medlem

qoute från han som recenserade detta..
" träffkänslan har i mitt tycke alltid varit Battlefield-serien svaga punkt."

haha, jadu, vad ska man säga.. xD
men det är klart, gillar man arcade spel mer en realism i spel, så visst...

Medlem

Det påminner ju lite om KillingFloor, börjar med pistol, shoppar vapen mellan rundorna, många fiender (antagligen ett flertal olika typer med) och stegrande svårighetsgrad.
Och till råga på allt en slutboss som är svår att döda.

Jag klagar inte, men tycker bara det påminde en del

Medlem
Skrivet av Greygarden:

Det påminner ju lite om KillingFloor, börjar med pistol, shoppar vapen mellan rundorna, många fiender (antagligen ett flertal olika typer med) och stegrande svårighetsgrad.
Och till råga på allt en slutboss som är svår att döda.

Jag klagar inte, men tycker bara det påminde en del

Precis vad jag tänkte. Tycker det ser kul ut. För min del så får de gärna lägga ned MP i MW och satsa på SP och co-op.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Nercis:

SHoppas på ett world at war 2 i framtiden men utan COD Elite.. Men de lär väl inte hända..

Du menar ett ww2 spel med laser vapen?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

man ser iaf att d eet är 60fps

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av FirePanzer:

Wow Calle...otroligt att du kan skriva en sådan recension om MW3 co-op...

Varför då? Det är dock ingen recension, utan en förhandstitt. Clash of the Titans i oktober/november!

Skrivet av St0ned:

qoute från han som recenserade detta..
" träffkänslan har i mitt tycke alltid varit Battlefield-serien svaga punkt."

haha, jadu, vad ska man säga.. xD
men det är klart, gillar man arcade spel mer en realism i spel, så visst...

Vi tycker nog olika, men inte är träffkänslan i BF särskilt realistisk. Det är nog främst hitboxarna jag aldrig blivit vän med om vi ska analysera saken vidare. Det är såklart också något som är väldigt svårt att definiera men spel som Quake, UT och till viss mån CS definierar vad jag tycker är bra feedback på träffar.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av St0ned:

qoute från han som recenserade detta..
" träffkänslan har i mitt tycke alltid varit Battlefield-serien svaga punkt."

haha, jadu, vad ska man säga.. xD
men det är klart, gillar man arcade spel mer en realism i spel, så visst...

Jag skulle nog aldrig kalla träffkänslan i BF för realistiskt men jag har en känsla av att vi är oense där. Det är förmodligen hitboxarna som jag inte kommer överens med och om jag inte missminner mig har de fått ganska mycket skäll serien igenom. Spel som Quake och Unreal Tournament är enligt mig kungarna av bra träffkänsla, om det förklarar saken tydligare.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av FirePanzer:

Wow Calle...otroligt att du kan skriva en sådan recension om MW3 co-op...

Vad menar du? Det är heller ingen recension utan en förhandstitt, ett intryck efter att ha spelat tidiga versioner av de båda spelen. The Clash of the Titans blir i oktober/november.


signatur
Inaktiv

Call of Duty 2 odödlig kung av tronen i bäst känsla


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Nercis:

SHoppas på ett world at war 2 i framtiden men utan COD Elite.. Men de lär väl inte hända..

Du menar ett ww2 spel med laser vapen?

Antar att han menar att ett nytt waw spel ska komma i framtiden inte utspela sig i framtiden.
+1 för den tanken, älskade waw är det enda cod spel jag orka ta mig förbi 4:de prestige

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av FirePanzer:

Wow Calle...otroligt att du kan skriva en sådan recension om MW3 co-op...

Vad menar du? Det är heller ingen recension utan en förhandstitt, ett intryck efter att ha spelat tidiga versioner av de båda spelen. The Clash of the Titans blir i oktober/november.

Perfekt namn för "striden"
Nu är man riktigt ivrig på le clash


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av helium9100:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Nercis:

SHoppas på ett world at war 2 i framtiden men utan COD Elite.. Men de lär väl inte hända..

Du menar ett ww2 spel med laser vapen?

Antar att han menar att ett nytt waw spel ska komma i framtiden inte utspela sig i framtiden.
+1 för den tanken, älskade waw är det enda cod spel jag orka ta mig förbi 4:de prestige

Klart han gör


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Greygarden:

Det påminner ju lite om KillingFloor, börjar med pistol, shoppar vapen mellan rundorna, många fiender (antagligen ett flertal olika typer med) och stegrande svårighetsgrad.
Och till råga på allt en slutboss som är svår att döda.

Jag klagar inte, men tycker bara det påminde en del

Precis vad jag tänkte. Tycker det ser kul ut. För min del så får de gärna lägga ned MP i MW och satsa på SP och co-op.

+1 på den...
MW3 ser ut som blackops, precis som sägs i artikeln. Sedan om man som utvecklare satsar på närstrider i ett FPS så har man nog prioriterat lite fel. IRL så förkommer det väldigt sällan närstrider. Tror jag föredrar FPS (BF3, RO2) som lägger krutet på skjutandet och inte kniven...


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

Varför läser jag allt som oftast att det är så osmakligt eller känsligt med sk "självmordsbombare" i _moderna_ spel?


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Medlem

Bra förhandsblick och jag håller med det mesta som Calle skrev både i artikeln och i senare kommentarer.

I övrigt så känns BF3 som ett stort steg framåt men det jag är lite rädd för är att spelet blir tråkare än trailern(ganska stor chans, ja). Att det blir mycket tid att transportera sig på, men jag hoppas jag har fel. Om man inte fick DLC gratis med Limited så skulle jag vänta med köp men nu har man liksom inte mycket val, visar sig spelet bli mer intensivt(utan att försöka bli en CoD-kopia/tappa BF-känslan) och bättre träffkänsla och man står där utan förbokad Limited Edition så känns det mindre bra.

CoD passar mig bra därför att jag tycker om hjärndött pangande ibland, har som komplement till spel som Portal 2 eller olika rollspel som Witcher 2, och det är sant att det är mer intensivt och har bättre stridskänsla, men problemet med CoD MW3 är att man kommer tycka spelet är samma sak som MW2 men med några nya kartor. Det är samma spel som släpps men egentligen ett stort mappack.

Efter några veckor så inser man hur lurad man är. BF3 är helt nytt på ett annat sätt - åtminstone känns det så för mig - även om det naturligtvis finns en naturlig länk till de äldre spelen.

På många sätt så känns The Clash of the Titans som om det kan bli något av ett antiklimax om det vill sig illa, men att bara stå vid sidan av går ju inte för de flesta FPS-fansen som jag själv.

Inaktiv

orka ännu en konsollport

Riktigt underhållande tråd att läsa igenom så här på morgonen.

123
Skriv svar