Inga lemlästningar i Ninja Gaiden 3

Robot
Inga lemlästningar i Ninja Gaiden 3

"Vi tror inte folk vill se sånt längre. De har redan sett det", förklarar Team Ninja sitt beslut.

#ninja-gaiden-3-razors-edge, #team-ninja


Inga lemlästningar i Ninja Gaiden 3

*Applåder*

Fantastiskt! Reflektion och nytänk i en trött genre.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jasså....

Vad vill folk se då? Ett Casualiserat skitspel? OH, sorry. I meant accessible....

Medlem

Håller med om att en hel del spel har sånt men för att vara ärlig så tror jag inte riktigt att detta är rätt val för ett spel som använder svärd vapen...

Medlem

bah! nog för att det var för mycket fokus på sånt i 2an men ett svärd har ju faktiskt möjligheten att lemlästa

Medlem

Jag tror inte att folk kommer vilja köpa deras spel längre. Well done

Medlem

tror dom borde ha med lite lemmar som flyger ändå ja, dock så vet jag inte om jag är super sugen på ännu ett spel av kötta ATM.

Medlem

Det roliga är att kunna hacka fiender bitar, vore inte Ninja Gaiden annars.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Inte mig emot. Ninja Gaiden var ett bra spel även då det var en sidscrollare, så det behöver ju inte vara exakt samma spel varje gång.

Medlem

Det är ju en del av Ninja Gaiden. Det är ju trots allt ett av få spel där man kan göra det. Behåll!

Medlem

Är det här något slags skämt eller? De kan ju lika gärna göra om svärdet till en jävla blombukett istället.

Medlem

Lite roligt, dom tar bort lemlästningar och lägger till en massa jädrans QTE för att göra det ännu sämre... klarar mig ja.

Medlem

De förenklar spelet och tar bort det våldsamma så de får en lägre PEGI-rating.. gissa vilken deras nya målgrupp är?

Medlem

Jag tror inte att folk vill se nakna tjejer längre. De har redan sett det.

Medlem
Skrivet av red_laces:

De förenklar spelet och tar bort det våldsamma så de får en lägre PEGI-rating.. gissa vilken deras nya målgrupp är?

Jepp det är sorgligt.

Medlem

Ser att "hardcore" spelföretagen fortfarande tror att casual publiken kommer köpa deras produkter, skrattretande.

Inaktiv

"With the steel and bone concept, we really want to give the feeling of Ryu Hayabusa cutting into a person and feeling what that's like to kill someone that close"

Hur kan man säga en sån sak och sedan välja att inte ta med möjligheten att hugga av armar och ben på fiender?
Fattar ingenting...

Medlem

Mycket märkligt.

Medlem

Is there profit to be made by this change?

Yes.

remove their lame excuse/reason... and guess why they really do it....

Medlem

Svammel, alltid extra kul med mycket gore.

Medlem

Det var ju därför man var sugen på att köpa xbox 360 versionen av sigma... sen försvann blodet i NG 2..... lär nog inte köpa 3an -.-

Medlem
Skrivet av BoZo:

Jag tror inte att folk vill se nakna tjejer längre. De har redan sett det.

Haha, underbar kommentar... Så sant så...... Oh vad trött man blir på denna spelvärld som blivit som en jävla börs. Varför BARA pengar hela tiden? Går det så jävla dåligt för att åldersgränsen är hög? Småbarn ska väl ändå inte lira våldspel även om armar, huvud och ben inte flyger runt?

Hur som helst så spelar de spelen ändå. Inget föräldrar kan hindra. Men att ändra på redan bra spel för att slänga in mer klirr i kassan så att snorungar/STORA massan oxå ska köpa är SÅÅÅ jävla neandertalar-tänk!

Medlem
Skrivet av BoZo:

Jag tror inte att folk vill se nakna tjejer längre. De har redan sett det.

+1

Tänkte precis samma sak... Kan säkert bli bra ändå även om jag kommer sakna det..

Och vafan är det för resonemang, då vill folk inte se vapnen i BF/CoD heller för det alltid gjorts så?

Flakmonkey

Lemlästningen spelar ingen större roll för mig, då är det betydligt värre med svårighetsgraden... Det ska vara en bedrift att ta sig igenom ett NG-spel, inte en självklarhet

Skägg.
10 Chambers

jag gissar att tuttskaken består...


signatur
Medlem

Inga lemlästningar och inga andra vapen än svärdet. Blir värre & värre.

Medlem

Att dom tar bort det helt är underligt.. tycker dom iaf borde fixa så man kan ta på och av det!

Skrivet av BoZo:

Jag tror inte att folk vill se nakna tjejer längre. De har redan sett det.

XD


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

För att hålla med (och samtidigt emot) tidigare talare så vill man inte se sexism, reklam, onödigt mycket våld och dylikt i spel. Det har gjorts för mycket och man får se den skiten nog som det är i verkligheten, jag spelar för att komma undan.

Nu tänker inte jag spela Gaiden 3 för det, tyckte om att bli mördad tills jag grät, inte lika kul när man klarar det :/


signatur

iObject!

1
Skriv svar