Microsoft har inte gett upp de japanska spelarna

Robot
Microsoft har inte gett upp de japanska spelarna

Xbox 360 och Japan har aldrig varit en lysande kombination, men den amerikanska konsoljätten har definitivt inte gett upp den japanska marknaden. Bonus: ni får se en konstigt Xbox 360-kampanj från Japan.


Microsoft har inte gett upp de japanska spelarna

"Japaner japaner japaner."

Läs lite Herman Lindqvist om det inte faller på plats.

(Sven Jerring)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

kan inte vi få lite mera japanska spel då?

Medlem

Jag tycker att dom japanska spelen är AWESOME t.ex "Final fantasy" etc. men varför kan dom inte köra något till PC dom släpper bara dom bästa spelen till PS3

Inaktiv

När det gäller udda japansk konsol reklam är det inte många som slår Sega Saturn maskoten Segata Sanshiro.

http://kotaku.com/5823678/segata-sanshiro-the-greatest-video-...

Medlem
Skrivet av MagicBandit:

När det gäller udda japansk konsol reklam är det inte många som slår Sega Saturn maskoten Segata Sanshiro.

http://kotaku.com/5823678/segata-sanshiro-the-greatest-video-...

haha så märklig!


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Citat:

Chris tror att deras chans är Kinect. Spelarna kan använda sin kropp och slipper fundera på hur man ska tackla komplicerade svårigheter som kommer med en handkontroll.

Med tanke på att japaner är trångbodda överlag och man behöver ett vardagsrum stort som en tennisplan för att kunna använda det ordentligt så... nej, tror inte det.
Förresten, lyckades Chris Lewis idiotförklara hela japanska folket? Skit-krångligt att lista ut hur en handkontroll fungerar.
Bah, humbug.

Segata Sanshiro var awesome för övrigt.

Medlem

Vet inte var jag läste eller hörde det. Men en bra liknelse angående deras små hushåll (Fast inte jag kan heller använda kinect om jag skulle vilja utan att möblera om) är att konsoller lanserade i japan inte har så långa sladdar till sina kontroller. Nu kanske detta gäller de äldre generationerna. Men iaf så vet jag att längden på SNES kablarna skiljde sig mellan Japan och USA.

Detta till grund att man i Japan hade mindre hem och inte hade behov av att ha kablar över 0,75m. Kanske skulle MS pr personal åka till Japan på studieresa och kolla hur de faktiskt bor där borta.
Även resten av världen med kanske när de ändå är i farten.
Vet att 60% av mina kompisars hushåll inte skulle fungera med just Kinect pga att det krävs så stora ytor.

Vet att en tjejkompis till mig frågade mig om Kinect då hon visst att jag har koll på teknik. Sade till henne att mäta hur mycket plats hon hade framför sin TV.
När jag sedan sade att hon var tvungen att flytta soffbordet för att kunna spela Kinect på två. Så sade hon att det var för bökigt och sade att hennes Wii fungerade bra ändå.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Bonus: ni får se en konstigt Xbox 360-kampanj från Japan.

Grammatiken är inte lika bra som logiken.


signatur

Jaha, om du läser det här så dödade jag visst inte tråden...

Medlem

Tror nog inte trångboddhet har så stor betydelse när det gäller vilken konsol man vill ha..... Visst det finns en poäng med kinect men that's it.

Den stora orsaken är nog att japaner är xenofobiska (rasister skulle det heta i västvärlden) och det är mer utbrett än vad man skulle tro. Således är sådant som är inhemskt, som nintendo och sony, automatiskt det som folk där borta hellre väljer.

Medlem
Skrivet av Cirdane:

Tror nog inte trångboddhet har så stor betydelse när det gäller vilken konsol man vill ha..... Visst det finns en poäng med kinect men that's it.

Den stora orsaken är nog att japaner är xenofobiska (rasister skulle det heta i västvärlden) och det är mer utbrett än vad man skulle tro. Således är sådant som är inhemskt, som nintendo och sony, automatiskt det som folk där borta hellre väljer.

Vart har du fått det ifrån? Kanske inte är så lustigt iofs när t.ex en högt uppsatt person på microsoft kallar dom för idioter som inte kan hantera handkontroller...

Själv tycker jag det verkar som vanligt med problem att förstå andra, varför skulle hela världen vilja lira Madden och shooters? Pinsamt att jobba på t.ex M$ i dessa tider

Medlem

Japaner är inte dumma i huvet, Microsoft. De gör sin research och kollar upp vad de vill ha.

Medlem

JApaner kommer aldrig att gilla en produkt från det fula USA som smiskade dem hårt senast de låg i krig, tyvärr, men ändå ger inte MS upp.
De borde skita helt i JApan och låta dem fjolla på med sina J-RPG kloner och fokusera på Europa istället där deras konsol har en chans, och där folk spelar spel av många olika genre och till och med kan uppskatta svåra spel

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

JApaner kommer aldrig att gilla en produkt från det fula USA som smiskade dem hårt senast de låg i krig, tyvärr, men ändå ger inte MS upp.
De borde skita helt i JApan och låta dem fjolla på med sina J-RPG kloner och fokusera på Europa istället där deras konsol har en chans, och där folk spelar spel av många olika genre och till och med kan uppskatta svåra spel

Smiskade hårt? Amerikanarna fick gott om stryk av japanerna. Inte förens de släppte två (!!) atombomber över Japan så gav de upp.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Grumbledock:

JApaner kommer aldrig att gilla en produkt från det fula USA som smiskade dem hårt senast de låg i krig, tyvärr, men ändå ger inte MS upp.
De borde skita helt i JApan och låta dem fjolla på med sina J-RPG kloner och fokusera på Europa istället där deras konsol har en chans, och där folk spelar spel av många olika genre och till och med kan uppskatta svåra spel

Smiskade hårt? Amerikanarna fick gott om stryk av japanerna. Inte förens de släppte två (!!) atombomber över Japan så gav de upp.

Nja,japans dåvarande ledare såg det som ett välkommet alternativ till förlust. För en japan är heder det som spelar roll. Förlust = skamm över namn och land. Så när väl jänkarna fällt sina bomber kunde japan pusta ut för då kunde dom se till att bygga upp ladet igen ist för att fortsätta utkämpa ett förlorat krig som ändå bara kommer leda till ännu mera skit.


signatur

I have spoken..

Medlem
Skrivet av Moxon:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Grumbledock:

JApaner kommer aldrig att gilla en produkt från det fula USA som smiskade dem hårt senast de låg i krig, tyvärr, men ändå ger inte MS upp.
De borde skita helt i JApan och låta dem fjolla på med sina J-RPG kloner och fokusera på Europa istället där deras konsol har en chans, och där folk spelar spel av många olika genre och till och med kan uppskatta svåra spel

Smiskade hårt? Amerikanarna fick gott om stryk av japanerna. Inte förens de släppte två (!!) atombomber över Japan så gav de upp.

Nja,japans dåvarande ledare såg det som ett välkommet alternativ till förlust. För en japan är heder det som spelar roll. Förlust = skamm över namn och land. Så när väl jänkarna fällt sina bomber kunde japan pusta ut för då kunde dom se till att bygga upp ladet igen ist för att fortsätta utkämpa ett förlorat krig som ändå bara kommer leda till ännu mera skit.

Javisst. De begick hellre självmord än blev tagna som fångar. Men det utesluter ändå inte det faktum att båda sidor gav varandra gott om stryk.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Moxon:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Grumbledock:

JApaner kommer aldrig att gilla en produkt från det fula USA som smiskade dem hårt senast de låg i krig, tyvärr, men ändå ger inte MS upp.
De borde skita helt i JApan och låta dem fjolla på med sina J-RPG kloner och fokusera på Europa istället där deras konsol har en chans, och där folk spelar spel av många olika genre och till och med kan uppskatta svåra spel

Smiskade hårt? Amerikanarna fick gott om stryk av japanerna. Inte förens de släppte två (!!) atombomber över Japan så gav de upp.

Nja,japans dåvarande ledare såg det som ett välkommet alternativ till förlust. För en japan är heder det som spelar roll. Förlust = skamm över namn och land. Så när väl jänkarna fällt sina bomber kunde japan pusta ut för då kunde dom se till att bygga upp ladet igen ist för att fortsätta utkämpa ett förlorat krig som ändå bara kommer leda till ännu mera skit.

Javisst. De begick hellre självmord än blev tagna som fångar. Men det utesluter ändå inte det faktum att båda sidor gav varandra gott om stryk.

Nejnej det har jag aldrig kommenterat =). Ja jänkarna borde räknat med att när skiten väl träffar fläkten så kan de skvätta lite (japan har en stor fläkt). Vad jag kommer ihåg så var de jänkarna som ströp handeln när japan gick mot kina -37, vilket sedan ledde till Pearl Harbour -41, sen Okinawa och till sist bomberna -45 (ev kan jag minnas fel). Så jänkarna var inte alltför schyssta med tanke på att japan egentligen bara ville dessimera deras flotta och leva sina liv i lugn och ro, och sen ta över kina och bryta mot alla krigslagar förståss =).


signatur

I have spoken..

1
Skriv svar