Rykte: Ipad 3 tidigt nästa år?

Robot
Rykte: Ipad 3 tidigt nästa år?

En källa hos Apples komponenttillverkare förklarar att produktionen av Ipad 3 tar full fart i oktober. Målsättningen är "tidigt 2012".

#apple, #angry-birds


Medlem
Rykte: Ipad 3 tidigt nästa år?

Finns ens iPad 2 i Sverige ännu?

Medlem
Skrivet av Siken:

Finns ens iPad 2 i Sverige ännu?

Oja, sedan ett halvår tillbaka.

MFZ
Medlem

jag läste att den släpps enligt apples vanliga release-schema.
sannolikt under mars då 2an kom.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Ipad 10 innom 2 år, swear to god

Medlem

Vad är det för prestanda på dessa plattor? Har de något stöd för 3D så man kan spela på dem?
Eller ligger fokus enbart på att ha dem som surfplattor?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Och vem vill köpa en Apple produkt..?

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Och vem vill köpa en Apple produkt..?

De som inte klarar av en PC som tex:

Medlem

Har fortfarande min trogna iPhone 3.
Jag skippade G:et och håller fast vid denna tills jag skaffar någon vanlig smartphone some inte kostar skjortan eller inte har onödiga funktioner som SMS eller telefon
Nä men någon icke monopol telefon/företag blire nog

MFZ
Medlem
Skrivet av Tybalt:

Vad är det för prestanda på dessa plattor? Har de något stöd för 3D så man kan spela på dem?
Eller ligger fokus enbart på att ha dem som surfplattor?

ja, dom är utmärkta som spelplatformar.
kan ju förståss inte mäta sig med en pc+mus, men spelen är ju generellt anpassade för sitt format.

ang 3d-prestanda så kan du kolla här tex: http://www.youtube.com/watch?v=HemAXkVS7Fk


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Vad är det för prestanda på dessa plattor? Har de något stöd för 3D så man kan spela på dem?
Eller ligger fokus enbart på att ha dem som surfplattor?

Prestandan på Ipad 2 är enormt hög för att vara så kompakt

Infinity Blade är utan tvekan ett bland dom snyggaste spelet på en handhållen plattform just nu

Medlem
Medlem
Skrivet av Brutus2kk:
Skrivet av Ronzem:

Och vem vill köpa en Apple produkt..?

Alla som inte är fattiga trashankar med smuts i ansiktet och otvättad kropp?

Du vet väl att inte alla går på soc bidrag bara för din familj gör det?

Haha jag väntade bara tills någon skulle gå aggro-mode <3 och nej ingen i min familj går på soc bidrag, vad får du det ifrån?

Medlem
Skrivet av Brutus2kk:
Skrivet av Ronzem:

Och vem vill köpa en Apple produkt..?

Alla som inte är fattiga trashankar med smuts i ansiktet och otvättad kropp?

Du vet väl att inte alla går på soc bidrag bara för din familj gör det?

Endast en rabiat fanboy skulle ta kritiken av en produkt som ett personligt påhopp på det sätt du gör. Ingenstans i sitt inlägg påstår Ronzem att Apples produkter är för dyra.

Medlem
Skrivet av asker:
Skrivet av Brutus2kk:
Skrivet av Ronzem:

Och vem vill köpa en Apple produkt..?

Alla som inte är fattiga trashankar med smuts i ansiktet och otvättad kropp?

Du vet väl att inte alla går på soc bidrag bara för din familj gör det?

Endast en rabiat fanboy skulle ta kritiken av en produkt som ett personligt påhopp på det sätt du gör. Ingenstans i sitt inlägg påstår Ronzem att Apples produkter är för dyra.

Ett dåligt inlägg får ett dåligt svar.


signatur

| i7 i3770 3.5GHz | Corsair 8GB CL7 | Asus P8P77-V Pro | GTX 670 2GB | Corsair Vertex 4 SSD | Samsung 275T+ 27" 5ms | G19 | G3 | PC-360 |

De kunde kanske fixa alla problem på iP2 innan de kastar ut nästa, suckety suck...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av krukan6:
Skrivet av asker:
Skrivet av Brutus2kk:
Skrivet av Ronzem:

Och vem vill köpa en Apple produkt..?

Alla som inte är fattiga trashankar med smuts i ansiktet och otvättad kropp?

Du vet väl att inte alla går på soc bidrag bara för din familj gör det?

Endast en rabiat fanboy skulle ta kritiken av en produkt som ett personligt påhopp på det sätt du gör. Ingenstans i sitt inlägg påstår Ronzem att Apples produkter är för dyra.

Ett dåligt inlägg får ett dåligt svar.

Medlem

Så jävla bra är inte angry bird! Varför gillar alla det?!

Medlem
Skrivet av Brutus2kk:

Alla som inte är fattiga trashankar med smuts i ansiktet och otvättad kropp?
Du vet väl att inte alla går på soc bidrag bara för din familj gör det?

Haha. Har man inte en Apple-produkt så är man:
- Smutsig
- Fattig
- En familj som försörjs av socialbidrag

Ursäkta att jag lägger mig i Brutus2kk, men mellanstadiet ligger ditåt *pekar*.

OnT: Apple vet hur man marknadsför sig. De behöver inte skämmas för att släppa en ny funktion 6 månader efter lansering, och sedan ta mer än fullpris för den nya funktionen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Brutus2kk:
Skrivet av Ronzem:

Och vem vill köpa en Apple produkt..?

Alla som inte är fattiga trashankar med smuts i ansiktet och otvättad kropp?

Du vet väl att inte alla går på soc bidrag bara för din familj gör det?

Alla vill inte lägga pengar på skit från Apple. Deras datorer har inte ens HDMi-uttag. Det säger allt

Skrivet av Konung:
Skrivet av Brutus2kk:
Skrivet av Ronzem:

Och vem vill köpa en Apple produkt..?

Alla som inte är fattiga trashankar med smuts i ansiktet och otvättad kropp?

Du vet väl att inte alla går på soc bidrag bara för din familj gör det?

Alla vill inte lägga pengar på skit från Apple. Deras datorer har inte ens HDMi-uttag. Det säger allt

Det kostar extra, detsamma gäller radio och ett skal som inte faller i bitar när man tittar på det. Man kan tycka vad man vill om Apple, men de tjänar pengar och är föremålet för allas avundsjuka.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Lolflakes:

Så jävla bra är inte angry bird! Varför gillar alla det?!

AB var det första spelet jag laddade ner när jag skaffade min nya mobil... spelar det fortfarande och tröttnar aldrig. Jag använder inte min mobil till så mycket spelande men Angry Birds är det enda spelet jag har...

Medlem
Skrivet av red_laces:
Skrivet av Ronzem:

Och vem vill köpa en Apple produkt..?

De som inte klarar av en PC som tex:

http://www.kung-pow-chicken.com/wp-content/uploads/2011/01/re...

LOL

S_Z
Medlem
Skrivet av Tybalt:

Vad är det för prestanda på dessa plattor? Har de något stöd för 3D så man kan spela på dem?
Eller ligger fokus enbart på att ha dem som surfplattor?

Som flera redan nämnt så är iPad 2 riktigt kraftfull för sitt format. Den klarar att rendera riktigt detaljerade spel i 1080P (inte uppskalat): http://www.youtube.com/watch?v=CRwIpIeWE0Q

Den har samma CPU (ARM Cortex A9) och GPU(SGX543MP) som Sonys kommande Vita. Dock med halva antalet kärnor på både CPU och GPU (2 mot 4 i Vita).

Men det är knappast någon omöjlighet att vi får se en 4-kärnig GPU i iPad 3.

Själv använder jag iPad 2:an flitigt till just spelande, spelet i länken ovan är en klar favorit.

Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Brutus2kk:

Alla som inte är fattiga trashankar med smuts i ansiktet och otvättad kropp?
Du vet väl att inte alla går på soc bidrag bara för din familj gör det?

Haha. Har man inte en Apple-produkt så är man:
- Smutsig
- Fattig
- En familj som försörjs av socialbidrag

Ursäkta att jag lägger mig i Brutus2kk, men mellanstadiet ligger ditåt *pekar*.

Men red_laces kommentar och bild är inte mellanstadienivå menar du? Eller varför valde du bara att hoppa på Brutus2kk? Bara undrar...

Skrivet av bjosarn:

OnT: Apple vet hur man marknadsför sig. De behöver inte skämmas för att släppa en ny funktion 6 månader efter lansering, och sedan ta mer än fullpris för den nya funktionen.

Apple har längre livscykler för sina produkter än många andra företag. Apple lanserar normalt en ny produktmodell med ca ett års intervall. iPhone 4 är över ett år gammal nu. Många android-tillverkare pumpar ut nya modeller i rasande takt. Så ser inte riktigt din poäng...

Medlem

Nee jag överdrev, men det är roligt när man ser rostiga killar med utslitna jeans och hemmabyggda PEZE som gastar och skriker över apples produkter

resten av oss har allt. !

Sen snacka om Apple orkar jag inte, gammal hårdvara osv.. är alltid samma grus vi hör medans apple är större än både microsoft och intel tillsammans (eller alla 35 största banker i EU).

Tror ni verkligen att apple blivit det största företaget i världen för att dom gör allt fel eller för att dom lurar sina kunder???

nu vet jag att vi är i Sverige och där är det fult att ha pengar, men vi som nu ändå har det köper saker vi gillar oavsett priset. Jag har en fin PC som jag spelar på och en imac som jag jobbar på

därför det är så larvigt med idioter som gnäller om apples produkter, eftersom det oftast just är såna slitna människor som inte har råd och därför hatar det de inte har råd med.

Medlem

har själv en ipad 1:a
fast aldrig mer en apple produkt. gillar inte deras extrema kristna värderingar och kontrollbehov av användare


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Vilken hets. Magsårsvarning. iPad 56 kommer lagom till jul nästa år? Man kan ju hoppas på i all fall en USB-port tills dess.

Medlem

Måste fråga, varför ens presentera nyheter om pekplattor? Detta är lite off-topic eller?
Visst vi _kan_ spela på den, men det är bra mycket enheter vi kan spela spel på, som min gamla tjocktv från 80talet, finns PONG inbyggt i den, fair enough?


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Brutus2kk:

Nee jag överdrev, men det är roligt när man ser rostiga killar med utslitna jeans och hemmabyggda PEZE som gastar och skriker över apples produkter

http://2pep.com/funny%20pics/crazy%20fun%20humor%20pictures/s...

http://www.geekabout.com/wp-content/uploads/2008/02/_39.jpg

resten av oss har allt. !

Sen snacka om Apple orkar jag inte, gammal hårdvara osv.. är alltid samma grus vi hör medans apple är större än både microsoft och intel tillsammans (eller alla 35 största banker i EU).

Tror ni verkligen att apple blivit det största företaget i världen för att dom gör allt fel eller för att dom lurar sina kunder???

nu vet jag att vi är i Sverige och där är det fult att ha pengar, men vi som nu ändå har det köper saker vi gillar oavsett priset. Jag har en fin PC som jag spelar på och en imac som jag jobbar på

därför det är så larvigt med idioter som gnäller om apples produkter, eftersom det oftast just är såna slitna människor som inte har råd och därför hatar det de inte har råd med.

Så du menar på allvar att majoriteten av folk som köper iphones och iStuff vet vad dom köper? Det är hippt att äga en applepryl om man är mellan 5 och 80 år och tro mig de flesta har ingen aning om vad dom köper. Du måste ju fan vara efterbliven om du tror att apple är bäst bara för att dom är störst?


signatur

B lup

Medlem

Återigen helt bortslängd tid till att diskutera apple med en äpplefanboi, på ett SPELFORUM dessutom, stäng ner tråden, snälla.


signatur

Retro.

12
Skriv svar