Ubisoft gjorde Oblivion-liknande Might & Magic-spel

Robot
Ubisoft gjorde Oblivion-liknande Might & Magic-spel

Linkedin-profil läcker information som Ubi nog hellre hade velat bevara hemlig.

#ubisoft, #the-elder-scrolls-iv-oblivion, #might-magic


Medlem
Ubisoft gjorde Oblivion-liknande Might & Magic-spel

syn att de la ner det :/


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem
Skrivet av Gurra300:

syn att de la ner det :/

ja det låter ju som ett yterst intresant spel och tycker det finss för lite av den här typen spel. (mmo räknas inte om det skulle komma som förslag)


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Satt och spelade Homm 5 så sent som igår. Har alltid gillar MM-serien. Att få tomta runt i deras värld hade varit mycket intressant. Hade inte haft något emot att få spela ärkeängel heller.

Medlem

satt och funderade senast igår vart mina might and magic 6 skivor tagit vägen.. synd att det lades ner

Medlem

Måste ha varit riktigt jäkla dåligt om Ubisoft la ner spelet. Jag menar kolla skiten de släpper!

Medlem

Det hade varit intressant att se spelet i alla fall.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Man undrar ju hur många bra spelprojekt som lagts ner utan vår vetskap. Som man brukar säga, det man inte vet mår man inte dåligt av Synd bara att vi fick veta detta nu då

Medlem

"Oblivion"-liknande? Nu är det ju så att Oblivion är det som är Might and Magic likt.

Om ni nu har missat det så är inte "Heroes of Might and Magic" och "Might and Magic" samma typ av spel. Det finns 9 st firstperson rpg's i en öppen värld. Första kom 1986, sista 2002. Bästa var helt klart Might and Magic VI - Mandate of Heaven!

http://mightandmagic.wikia.com/wiki/Might_and_Magic_RPGs

Medlem
Skrivet av Horniak:

"Oblivion"-liknande? Nu är det ju så att Oblivion är det som är Might and Magic likt.

Om ni nu har missat det så är inte "Heroes of Might and Magic" och "Might and Magic" samma typ av spel. Det finns 9 st firstperson rpg's i en öppen värld. Första kom 1986, sista 2002. Bästa var helt klart Might and Magic VI - Mandate of Heaven!

http://mightandmagic.wikia.com/wiki/Might_and_Magic_RPGs

Jag tror att man syftade på spelsättet/spelgenren.


signatur

Have a good time!

Medlem

Äh, blir inga fler köp av Ubisoft spel efter From Dust katastrofen.

Medlem

Nej, jag tror inte att det hade blivit något att komma ihåg.
Att bort dödandet ur ett spel som innehåller vapen är väl jämfört med att ta bort bakhjulsdrivna bilar i ett bilspel. Det går att spela men hur kul är det?!


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Oblivion-liknande? vågar ni skriva så? Bethesda kanske lämnar in en stämningsansökan, de brukar tydligen göra sånt på måfå...


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Manqs:

Satt och spelade Homm 5 så sent som igår. Har alltid gillar MM-serien. Att få tomta runt i deras värld hade varit mycket intressant. Hade inte haft något emot att få spela ärkeängel heller.

Det finns ju 8 klassiska rpg spela dom då (och för er som är uppmärksamma...yes, jag sa 8 och inte 9...9an är lite som Voldemar i Harry Potter...den bör inte nämnas!)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Manqs:

Satt och spelade Homm 5 så sent som igår. Har alltid gillar MM-serien. Att få tomta runt i deras värld hade varit mycket intressant. Hade inte haft något emot att få spela ärkeängel heller.

Det finns ju 8 klassiska rpg spela dom då (och för er som är uppmärksamma...yes, jag sa 8 och inte 9...9an är lite som Voldemar i Harry Potter...den bör inte nämnas!)

Jag kunde ju kanske sagt att jag redan spelat dem och att jag kanske mer menade att vandra i deras värld igen.
Men tack för förslaget.

1
Skriv svar