Minecraft-skaparen ger sig inte i tvisten med Bethesda

Robot
Minecraft-skaparen ger sig inte i tvisten med Bethesda

"Om det går till rätten ska jag kämpa emot det så länge som krävs", säger Minecraft-Markus om Bethesdas krav på namnbyte på spelet Scrolls.

#minecraft, #mojang-specifications, #scrolls, #rage, #id-software, #sega, #streets-of-rage


Medlem
Minecraft-skaparen ger sig inte i tvisten med Bethesda

doh smart utmana någon som har tillgång till proffsspelare xD


signatur

always use the nubs for cover

Inaktiv

Han kan ju anställa några proffs att spela för honnom ^^

Medlem

Stå på dig Markus!

Medlem

Haha vilken sköning han är!


signatur

Have a good time!

Medlem

han kan väl ta in några praktikanter. det finns nog många som är rätt sjuka på quake som gärna ställer upp! hade jag varit duktigare så kunde jag erbjudit min railgun men mja, jag skulle nog vara mer ivägen

Medlem

han skulle utmana dom i worms

Medlem
Skrivet av Natrium:

han skulle utmana dom i worms

+1

Medlem

Det vore fel av bethesta o inte använda hel tids anställda för o spela mot notch.
I villket fall heja notch!! Det är ditt anspråk och dem har inget säg om det. Inte ens högsta domstolen ska kunna ta ifrån dig namnet.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Bra att han vågar stå på sig. Bara hoppas att det faktiskt inte går åt pipan. Så här spontant känns det ju som om Bethesda inte har så mycket att komma med men man vet ju aldrig vad lagvrängare kan åstadkomma.

Hur det än slutar är det bra att han inte bara lägger sig ner och blir trampad på.

Ge dig nu Mad hatter.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Han försöker ju slingra sig ur...


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Om alla företag skulle vara lika löjliga som Bethesda så skulle dom flesta spel vara namnlösa.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Dra en patent på "of War" och bli rikast i världen.

Inaktiv
Skrivet av Neatherblade:

Om alla företag skulle vara lika löjliga som Bethesda så skulle dom flesta spel vara namnlösa.

Fast sen är det inte Bethesda som stämmer dom utan deras advokater som gör deras jobb...

Moderator | Testpilot

Rätt löjligt att utmana dem på Quake ärligt... Skojj grej bara för stunden men överlag var det rätt värdelöst.
Blire Quake hoppas jag han förlorar. I rätten bör han vinna dock!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag gillar verkligen hans påstående om att Rage begår samma sorts brott som Scrolls gör Man kan ju för fan inte skydda enstaka ord som förekommer i sitt varumärke. Om dom har missat att ansöka ordet Scrolls som sitt varumärke så får dom fan skylla sig själv att Notch hann före.

Bethesda kan ju vänta sig en fet stämning av Kiss för att använda sig utav The Elder som ett av deras gamla album heter

Stå på dig mot dom där nötterna Notch!!

Medlem

Hoppas verkligen att Notch får rätt i den här tvisten. Eller att det blir Q3 turnering, det skulle vara fint iofs!


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

GO Notch GO


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av MachOne:

Jag gillar verkligen hans påstående om att Rage begår samma sorts brott som Scrolls gör Man kan ju för fan inte skydda enstaka ord som förekommer i sitt varumärke. Om dom har missat att ansöka ordet Scrolls som sitt varumärke så får dom fan skylla sig själv att Notch hann före.

Bethesda kan ju vänta sig en fet stämning av Kiss för att använda sig utav The Elder som ett av deras gamla album heter

http://www.ericcarr.com/tribute/discography/elder_lg.jpg

Stå på dig mot dom där nötterna Notch!!

Håller med detta!

Jag vill inte göra er besvikna, men spel och musik är olika genrer, varav det inte förefaller vara lika stor möjlighet att förväxla titlarna, men visst, kanske finns det någon överförfriskad gamer som råkar få tag på KISS "The Elder" och försöker trycka in den i DVD-släden på datorn?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Men vad är grejjen. Hans scrolls spel är ju inte ens släppt än. Finns ju nästan inget värde i det namnet för honom än. Bara byt till något annat och slipp en massa strul så han kan fokusera på att göra bra spel?

Håller med om att det är pissigt som fan av B. Men orka ge sig in i det?

Medlem

Herregud, det är väl klart att han inte vill ge sig in i någon tvist, han hade inte haft en chans... Hans "quake-utmaning" var bara barnslig och mitt intryck av honom har sjunkit något enormt.

Väx upp och ta dig i kragen, för sjutton.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Alla vill ha PR, och detta serverades ganska raskt, varför inte ta chansen och få lite gratis reklam. Önskar honom lycka till, och hoppas han inte blir av med alla sina miljoner nu.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av QueloR:

Han försöker ju slingra sig ur...

Jo, ur Quake 3 Arena-utmaningen ja men inte att vinna i rätten. Han erkänner ju själv att det inte var någon bra idé i och med att de med största sannolikhet skulle åka på spö. Bättre att göra en seriös och allvarlig sak av det och vinna i rätten istället för att låta ett dataspel bestämma något som egentligen är självklart. Bethesda har fan inte patent på ordet "Scrolls".


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

De som bara tycker han ska byta missar en viktig poäng. Det är en princip sak, The Elder Scrolls ger Bethseda INTE rättigheten till ordet Scrolls. Någon behöver bekämpa idiotin. Helst skulle ju vi fans se till att fixa ordning en stor petition samt bojkotta spel från betsheda. Det sista skulle nog ingen gå med på och det första har förmodligen ganska begränsad effekt men folk borde visa sitt missnöje med Bethseda över det här.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

At least im not a chicken *lerooooooooooooooooooooooooooooy

Medlem

Proffs hos Bethesda? Ha, knappast.
Markus, jag kan spela för er! Vinst utan problem.

Medlem

Hade det varit kombinationen "Elder Scrolls" så hade jag sett poäng i det.. Men kräver de ensamrätt på Scrolls skrivet med gula bokstäver? Sjukt! jävla nötter.. Märks att de är snåla på Bethesda när de genast ska börja återkalla demovids från youtube, "nä för vi vill inte att våra kunder ska påverkas av skakiga handcams" Trams! det är att idiotförklara sin spelarbas! Jag tänker spela Skyrim i vilket fall, men studion har fallit i anseende...
---
angående skyrim, denna är kul! Ostkaka


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Han får faaaan inte ge sig! Tar Beth hem detta kommer cancern som drabbat spelindustrin att utvidga sig ännu mer


signatur

Where are we runnin'?

12
Skriv svar