Behöver hjälp - Hur gör jag för att se tv genom dvd / vhs spelare?

Inaktiv
Behöver hjälp - Hur gör jag för att se tv genom dvd / vhs spelare?

Min 40 tums antenn sladd har gått sönder ( dvd den delen PÅ tv,n där man sätter in sladden )

Så nu undrar jag , har hört (på köp och sälj forumet ) att jag fortf kan se på tv genom en dvd / Br /vhs spelare,,, tänkte bara fråga: Hur gör jag?

Kan någon skriva en liten guide :)?

Är det bara att sätta in sladden i dvd, spelaren och sen koppla spelaren me scart eller hdmi till tv,n?
Och sen sätta på video kanalen och vips så har man tv?

Eller måste jag köpa till någon? ställa in något på spelaren eller tv,n?
Ska sälja tv,n ( ska inte ha den sj) men har redan fått frågor ang hur man gör om man har dvd spelare, så det skulle vara underbart om någon kunde skriva hur man gör så jag får iväg tv,n så snart som möjligt.

/R3d


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Ja precis så som du skrev.
Du kopplar den vita antennkabeln till dvd/vcr/hdbox/whatever och sedan från den till tvn via scart eller hdmi.
Du Har TVn på scart/hdmi-kanalen och byter tvkanal genom att ändra kanal på spelaren som du har antennkabeln i.

Är inte helt hundra på att det funkar med alla spelare men det funkar utmärkt med min gamla vcr som jag har här hemma iaf.
Jag har inget vanligt uttag för antennkabel alls i min tv så jag är tvungen att köra på det viset, men det funkar bra som sagt.

1
Skriv svar