Minecraft-skaparen ger sig inte i tvisten med Bethesda

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Neatherblade:

Om alla företag skulle vara lika löjliga som Bethesda så skulle dom flesta spel vara namnlösa.

Fast sen är det inte Bethesda som stämmer dom utan deras advokater som gör deras jobb...

Ja precis, Advokaterna gör det säkert helt på eget bevåg, frågar inte ens VD om det, vad mer gör de elaka advokaterna? återkallar videos med skakig handcam, kokar kaffe, klipper gräsmattor och facerape:ar sina kollegor.. Bethesdas gräsmattor har aldrig varit bättre, synd bara att advokatjävlarna tar 5000kr i ½timman för det så Bethesda måste stämma folk för skitsaker för att ha råd att ha advokater som hittar på egna arbetsuppgifter!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Redan ett jävla liv på forum hit och dit, skulle nästan bli roligt och se vad Bethesda fick möta om de vinner i domstolen Hacker-attacker och mobs så det står härliga till! De har nog inte tänkt igenom det här riktigt


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Jag håller på dig Notch, vet inte riktigt hur jag ska göra med Skyrim. Vill verkligen ha spelet men vill heller inte ge pengar till Bethesda ifall dom skulle ta det här till rättegång och vinna fallet.

Nåja, hoppas det här har löst sig lagom till 11/11/11 så man vet vad man ska göra


signatur

Game long and prosper

Medlem

Helt rätt... man kan väl inte ha ensamrätt på enstaka ord?

Hur sjukt är inte det?

Medlem
Skrivet av Dunder:

Herregud, det är väl klart att han inte vill ge sig in i någon tvist, han hade inte haft en chans... Hans "quake-utmaning" var bara barnslig och mitt intryck av honom har sjunkit något enormt.

Väx upp och ta dig i kragen, för sjutton.

Det var värst vad man ska ta saker seriöst, speciellt en stämning i stil med denna - han besvarar en otroligt löjlig, för att inte tala om rättsmässigt inkorrekt, (ensamrätt på ett ord eller en fras, som beskriver ett reellt objekt och inte ett varumärke - tämligen omöjligt) akt av Bethesda med en tämligen löjlig akt. Kanske för att visa på just detta?


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

det är mycket dålig still av Bethesda och håla på med sådana fasoner hålla på göra anspråk på ord
stor spelföretag ska fan sluta stämma indi företag spel utvecklingen måste gå framåt
alla borde bara bojkotta Skyrim så det får lära sig att dom inte bara göra som dom vill
det är jävligt starkt va Notch att inte låta nån bitch him around

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Det var värst vad man ska ta saker seriöst, speciellt en stämning i stil med denna - han besvarar en otroligt löjlig, för att inte tala om rättsmässigt inkorrekt, (ensamrätt på ett ord eller en fras, som beskriver ett reellt objekt och inte ett varumärke - tämligen omöjligt) akt av Bethesda med en tämligen löjlig akt. Kanske för att visa på just detta?

Förstår inte vad det löjliga i stämningen är?

Sen blev det väl aldrig någon riktig stämning heller, det var väl fel av FZ?

Skrivet av FPS kim:

det är jävligt starkt va Notch att inte låta nån bitch him around

ooookej.....


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av PeTTs0n:

Det var värst vad man ska ta saker seriöst, speciellt en stämning i stil med denna - han besvarar en otroligt löjlig, för att inte tala om rättsmässigt inkorrekt, (ensamrätt på ett ord eller en fras, som beskriver ett reellt objekt och inte ett varumärke - tämligen omöjligt) akt av Bethesda med en tämligen löjlig akt. Kanske för att visa på just detta?

Förstår inte vad det löjliga i stämningen är?

Sen blev det väl aldrig någon riktig stämning heller, det var väl fel av FZ?

Tja, fast de skickade ju ändå en notifiering om stämning till Notch, och det löjliga är att de hävdar varumärkesintrång från användandet av ordet "Scrolls". Precis som många nämner finns det spel redan innan deras "The Elder Scrolls"-serie som använder sig av ordet Scrolls i sina titlar, och därför är det ett ganska kolossalt fall av Bethesda att kasta sten i glashus.

Att försöka hävda varumärkesintrång bara från användandet av ett enda ord (som betyder något reellt, och inte bara är ett varumärke) är tämligen korkat. Skulle vilja se Coca-Cola hävda dylikt intrång från användandet av "Coca" eller "Cola" separat, exempelvis. Givetvis hade det varit en annan sak med "Coca-Cola", eller jämförelsevis om Notch hade använt sig av undertiteln "The Elder Scrolls" - men som det ser ut nu är det bara löjligt.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av PeTTs0n:

Det var värst vad man ska ta saker seriöst, speciellt en stämning i stil med denna - han besvarar en otroligt löjlig, för att inte tala om rättsmässigt inkorrekt, (ensamrätt på ett ord eller en fras, som beskriver ett reellt objekt och inte ett varumärke - tämligen omöjligt) akt av Bethesda med en tämligen löjlig akt. Kanske för att visa på just detta?

Förstår inte vad det löjliga i stämningen är?

Sen blev det väl aldrig någon riktig stämning heller, det var väl fel av FZ?

Tja, fast de skickade ju ändå en notifiering om stämning till Notch, och det löjliga är att de hävdar varumärkesintrång från användandet av ordet "Scrolls". Precis som många nämner finns det spel redan innan deras "The Elder Scrolls"-serie som använder sig av ordet Scrolls i sina titlar, och därför är det ett ganska kolossalt fall av Bethesda att kasta sten i glashus.

Att försöka hävda varumärkesintrång bara från användandet av ett enda ord (som betyder något reellt, och inte bara är ett varumärke) är tämligen korkat. Skulle vilja se Coca-Cola hävda dylikt intrång från användandet av "Coca" eller "Cola" separat, exempelvis. Givetvis hade det varit en annan sak med "Coca-Cola", eller jämförelsevis om Notch hade använt sig av undertiteln "The Elder Scrolls" - men som det ser ut nu är det bara löjligt.

Detta har jag redan gett mig in på en gång, och tänker inte göra det i ännu en tråd... Men jag kan ju säga att stämningen inte är löjlig, det har helt enkelt med vart betoningen ligger...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av PeTTs0n:

Det var värst vad man ska ta saker seriöst, speciellt en stämning i stil med denna - han besvarar en otroligt löjlig, för att inte tala om rättsmässigt inkorrekt, (ensamrätt på ett ord eller en fras, som beskriver ett reellt objekt och inte ett varumärke - tämligen omöjligt) akt av Bethesda med en tämligen löjlig akt. Kanske för att visa på just detta?

Förstår inte vad det löjliga i stämningen är?

Sen blev det väl aldrig någon riktig stämning heller, det var väl fel av FZ?

Tja, fast de skickade ju ändå en notifiering om stämning till Notch, och det löjliga är att de hävdar varumärkesintrång från användandet av ordet "Scrolls". Precis som många nämner finns det spel redan innan deras "The Elder Scrolls"-serie som använder sig av ordet Scrolls i sina titlar, och därför är det ett ganska kolossalt fall av Bethesda att kasta sten i glashus.

Att försöka hävda varumärkesintrång bara från användandet av ett enda ord (som betyder något reellt, och inte bara är ett varumärke) är tämligen korkat. Skulle vilja se Coca-Cola hävda dylikt intrång från användandet av "Coca" eller "Cola" separat, exempelvis. Givetvis hade det varit en annan sak med "Coca-Cola", eller jämförelsevis om Notch hade använt sig av undertiteln "The Elder Scrolls" - men som det ser ut nu är det bara löjligt.

Detta har jag redan gett mig in på en gång, och tänker inte göra det i ännu en tråd... Men jag kan ju säga att stämningen inte är löjlig, det har helt enkelt med vart betoningen ligger...

Den är skitlöjlig och inget annat och ja, min åsikt är ta mig fan helt rätt och de som säger emot är NUTS.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Den är skitlöjlig och inget annat och ja, min åsikt är ta mig fan helt rätt och de som säger emot är NUTS.

Okej.....


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar