EA: Battlefield besegrar Call of Duty, förr eller senare

Medlem

Huvudsaken e att spelet blir bra.

Medlem

Battlefield fansen känner sig hotade så fort det kommer upp en nyhet om antingen BF eller CoD och måste fylla tråden med hur mycket bättre BF är.

Jag får väl sjunka till deras nivå då. MW3 kommer vara bättre än BF3 på alla möjliga sett. Gameplay, känsla, rolighetsfaktor, försäljningssiffror, antal aktiva spelare. Det enda BF kommer spöa MW3 i är grafik men gameplay>grafik.

Medlem

FIFA ligger inte för PES.. inte någonstans.

Ett skitspel är vad det är.

Medlem

Om dom ska fördumma ner och spotta ut spel ala CoD så visst, ser en viss tendens till det i BF3 med.. regen på fordon t.ex... Tråkigt... Fan va allt var bättre för i spelvärlden...

Moderator | Testpilot
Skrivet av TexN:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Känns som jag är den enda som väljer COD.

Kanske för att många har tröttnat på att få nästan samma spel om o om igen

Varför köpa nytt då? Bara spela 2an/4an/5an. Dem bästa i min mening.

Sen måste jag säga jag inte gillar BF, aldrig gjort och kommer nog aldrig göra. Helt enkelt för segt för min del. Gillar mer små banor där allting händer lite snabbare. Sedan det enda spelet som lyckats med fordon tycker jag faktiskt är Halo i FPS genren.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Klart att Battlefield slår Cod!!!! Vafan MW3 är ju likadant som alla andra Modern Warfare.
Battlefield 3 kan man bara titta på en gameplay så ser man hur överlägset det är mot Cod!!!!

Medlem

Det är nog möjligt, i alla fall om några år. Battlefield-serien har ju växt sig allt större sedan Battlefield 2.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Asså de e ju skitsamma, spelen e ju fan helt jävla olika i spelsätt, det är från person till person...

Om man gillar bf, ja då gillar man lite mer realism och ganska sega fajter utan fart och mycket, tajt action.

Om man gillar cod, ja då gillar man att bara lira och bryr sig inte särskillt mkt om realism men vill däremot ha mer fart och tajt action.

Man kan säga vad man vill om båda spelen men det är helt upp till vad man gillar för typ av spel! Så varför klanka ner på ett av spelen bara för att DU inte gillar det?

Medlem
Skrivet av elmackonr1:

Asså de e ju skitsamma, spelen e ju fan helt jävla olika i spelsätt, det är från person till person...

Om man gillar bf, ja då gillar man lite mer realism och ganska sega fajter utan fart och mycket, tajt action.

Om man gillar cod, ja då gillar man att bara lira och bryr sig inte särskillt mkt om realism men vill däremot ha mer fart och tajt action.

Man kan säga vad man vill om båda spelen men det är helt upp till vad man gillar för typ av spel! Så varför klanka ner på ett av spelen bara för att DU inte gillar det?

+1000000000


signatur

Övning ger träning.

Medlem
Skrivet av elmackonr1:

Man kan säga vad man vill om båda spelen men det är helt upp till vad man gillar för typ av spel! Så varför klanka ner på ett av spelen bara för att DU inte gillar det?

Det är nog Bobby Kotick-hatare som för mest oväsen - det har ingen saklig grund från dessa.

Man vill helt enkelt inte att COD skall vara bra.

För min del så är enda kravet bra och lång SP så handlar jag - och hyggliga recensioner förståss.

Medlem
Skrivet av Natrium:

Ja jag har aldrig riktigt varit en CoD fan, så för mig var det länge sedan BF serien "slog" CoD me hästlängder.

This.. ^^

Medlem

Det absolut roligaste är hur alla hausar upp ett spel som släpps i Electronic Arts regi, som om de nu helt plötsligt inte heller är ett ondskefullt jättebolag likt Activision.

Själv tänker jag göda båda bolagen.
Uttalar mig inte om vilket spel som är bäst förrän jag spelat båda.

Medlem

Uugh, jag spelade Cod online under nästan hela MW2 eran och några månader under Black Ops eran, sen var jag trött på serien. Allt är ju likadant, i Battlefield så ändras saker mellan spelen, ibland lite grand så där tillräckligt för att kännas värdigt en uppföljare, och när det är en uppföljare i huvudserien så blir det drastiska ändringar som revolutionerar hela serien.

Det är vad som gör Battlefield till en solklar vinnare imo


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Hur många är det som ser framemot MW3? Jag känner ingen som är intresserad av det - däremot vill alla ha bf3....

Samma här. Men jag umgås inte så mycket med barn och tonåringar heller.

Medlem

BF-serien börjar ju likna en arkadshooter ala COD, så logiskt sätt kommer det locka många småbarn som tidigare lirat COD. Dock hoppas jag BF3 kommer i ett HC läge samt att teamplay kommer löna sig i längden.

Medlem

Det här är EAs/Dices största misstag, de försöker besegra CoD på att göra om BF till CoD. Man kan inte besegra det "största" spelet genom att klona det och ge lite bättre grafik, man måste erbjuda något bra och unikt samt satsa på hardcore och inte bara casuals.
Samma misstag som de gör med Old Republic som aldrig blir mer än en fattig WoW klon. Synd att se en bra serie som BF offras för casuals, men så går det när utvecklarna säljer sig för kortsiktig profit istälet för bra spel.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av elmackonr1:

Man kan säga vad man vill om båda spelen men det är helt upp till vad man gillar för typ av spel! Så varför klanka ner på ett av spelen bara för att DU inte gillar det?

Det är nog Bobby Kotick-hatare som för mest oväsen - det har ingen saklig grund från dessa.

Man vill helt enkelt inte att COD skall vara bra.

För min del så är enda kravet bra och lång SP så handlar jag - och hyggliga recensioner förståss.

Inte så konstigt att gamers hatar Kotick.
MW2 hade ju pinsam SP. 3 timmar gameplay - kampanj klar.

Sen blir det lite lustigt att så många blir "militant diplomatiska" (svär och gormar åt, och föraktar folk som minsann lutar åt det ena lägret) i detta fall, är nog minst lika många som är det som fanatiker åt antingen CoD- eller BF-hållet.

A game is a game is a game, personligen föredrar jag BF3 (av egen erfarenhet (Alfa, men redan där är det såpass bra) skulle jag nog säga att detta är det mest imponerande FPS-spelet i mina ögon i dagsläget, överlag - sedan finns det spel som slår det på vissa punkter, men inte på ett bräde) över allt vad CoD har att erbjuda, framförallt med tanke på motorval. Quake 3-motorn börjar åldras nåt rejält, det märks bara mer och mer. Activision och Kotick ger jag inte heller mycket för. Och "SP-läget" (knappt värt att kallas det) i MW2 fick mig att kräkas av avsmak.
Jag tänker dock inte säga åt någon att tycka som mig, folk får gärna älska CoD-spelen och Activision om de vill, och det är inte mer fel (eller mer rätt heller, förvisso) på dem än någon annan.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Inte så konstigt att gamers hatar Kotick.
MW2 hade ju pinsam SP. 3 timmar gameplay - kampanj klar.

Activision och Kotick ger jag inte heller mycket för. Och "SP-läget" (knappt värt att kallas det) i MW2 fick mig att kräkas av avsmak.
Jag tänker dock inte säga åt någon att tycka som mig, folk får gärna älska CoD-spelen och Activision om de vill, och det är inte mer fel (eller mer rätt heller, förvisso) på dem än någon annan.

Jag skulle skaffa mig ett COD och BF för att jämföra själv och såg att alla recensioner av MW and MW2 klagade på kort SP.

Så det är väl den undran man har om BF3 också - är all satsning på onlinespel och tävla med MW3?

Medlem
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av PeTTs0n:

Inte så konstigt att gamers hatar Kotick.
MW2 hade ju pinsam SP. 3 timmar gameplay - kampanj klar.

Activision och Kotick ger jag inte heller mycket för. Och "SP-läget" (knappt värt att kallas det) i MW2 fick mig att kräkas av avsmak.
Jag tänker dock inte säga åt någon att tycka som mig, folk får gärna älska CoD-spelen och Activision om de vill, och det är inte mer fel (eller mer rätt heller, förvisso) på dem än någon annan.

Jag skulle skaffa mig ett COD och BF för att jämföra själv och såg att alla recensioner av MW and MW2 klagade på kort SP.

Så det är väl den undran man har om BF3 också - är all satsning på onlinespel och tävla med MW3?

Precis, det är farhågan med alla moderna FPS - är det 3-timmars SP som gäller? Hoppas innerligt att någon av dem (spelar egentligen ingen roll vilken) får till en riktigt bra SP-del.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Battlefield är bäst som singel player medans Cod dominerar online, men det återstår att se hur BF3 blir online. Tekniskt så är BF i överläge.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Battlefield är bäst som singel player medans Cod dominerar online, men det återstår att se hur BF3 blir online. Tekniskt så är BF i överläge.

Vänta nu..

Kan du ta det där igen..?

Medlem

ok vi tar det smidigaste sättet båda spelen äger...

12
Skriv svar