Deus ex nedräkning

Testpilot
Deus ex nedräkning

Haft rätt fullt upp både privat och på jobbet så spelandet har fått lida.

Skaffade FEAR paketet på Steam och har nu dragit igenom FEAR samt första DLC't
har DLC2 kvar och sen trycka lite i FEAR 2 innan fredagen kommer och Deus Ex ligger i brevlådan.

STEAM är fan livsfarligt , satt i helgen och hade fingret på knappen att köpa Steamversionerna av Deus Ex originalet samt 2an , men lyckades stoppa mig själv och inse att jag helt enkelt inte har tid för o spela dem OCKSÅ innan jag biter in på nya Deus Ex.

Dessutom har jag Deus ex originalboxen liggande i garderoben nånstans så man skulle ju kunna rota fram den, men lat som man är så är ju Steam frestande enkelt.
På det viset har man en hatkärlek till steam , enkelheten är ju bra , hatet består i att man sååå lätt köper en massa man aldrig kommer spela.

Är lätt förbannad på Ubisofts klanterier med DRM , de fortsätter att styra ner företaget i diket och göra alla seriösa PC gamers förbannade.
Senaste dikeskörningen är From Dust , spelet i sig hade jag inte nån tanke att ens köpa eller testa då det verkade vara rätt kasst o sen får man reda på att de gör en kass PC port och som grädde lägger på ett DRM som endast pajar för legitima användare.
Deras drm har ju alltid misslyckats och såklart finns den piratade versionen ute samma dag som spelet släpps vilket innebär att de misslyckats fatalt.

Ur en ren DRM synvinkel kan de likagärna bara köra STEAM , det hindrar kopiering från den stora massan och gör inte folk förbannade.
Ska man begära spel som har konstant uppkoppling då skall spelet tjäna på det med mera innehåll och andra tjänster , att bara ha uppkoppling som krav för DRM. Det är att sätta ett nackskott i pannan på alla som inte piratkopierar.

Ångrar nu mitt köp av Splintercell-serien som var på Rea på Steam för några månader sedan , kommer bojkotta Ubisoft så långt det går även i fortsättningen.

Jag har faktiskt lyckats min bojkott fram tills missen med Splintercell då jag inte spelat nån av uppföljarna till 1a spelet då de redan då började med analt skydd i form av starforce.
Har i omgångar suktat efter Assassins Creed men då jag fick med 1an med ett grafikkort och testade och insåg att kontrollsystemet var helt åt väggarna så lade jag ner.

Ubi har helt enkelt inte gjort bra PC spel på länge , de spel som kommer på PC är kasst konverterade och försäljningen blir ju därefter men de har mage att skylla på piratandet för deras dåliga jobb .

Nej slut med rantandet , nu ska jag avsluta & peppa inför kvällens spelande!

#blogg

Deus ex nedräkning

Rota fram originalboxen av Deus Ex och sälj den till mig


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Testpilot

Haha , det är en viss känsla med en orginalbox , har nog kvar några gamla Amigaspel också tror jag i nån kartong på vinden.

1
Skriv svar