24 spelare i BF3:s team death match – oavsett format

Robot
24 spelare i BF3:s team death match – oavsett format

Pc-versionen stöder 64 spelare i conquest mode, men vad gäller team death match får vi nöja oss med 24 spelare. Allt för att öka chanserna till intensiva infanteristrider.

#battlefield-3, #battlefield-bad-company-2


Medlem
24 spelare i BF3:s team death match – oavsett format

Dum fråga, med tanke på att vi inte vet hur det fungerar?

Medlem

Beror på hur stora banorna är på det! Är dom stora så varför inte fler spelare?


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Tycker att det räcker med att Conquest är 64 spelare, tror nog att TD kommer bli skoj även med 24 spelare


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Jag tycker inte om det.

Det känns onödigt att begränsa spelarna när möjligheterna för 64 spelare finns där, bara för att det är vad Dice tycker.
Chansen att det blir grötigt må vara stor men det borde vara upp till de som hostar servers att välja vad de vill ha för regler/inställningar.

Medlem

Bra där DICE! TDM ska inte ha 64 spelare. Blir bara för mycket kaos då.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Loxus:

Dum fråga, med tanke på att vi inte vet hur det fungerar?

Använd din fantasi, hur vill du att det ska se ut?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ingen teamwork i TDM, stora maps skulle vara skitdryga med folk som snor fordon och inte låter folk åka med osv.

24 låter bra för TDM.

Medlem

Låter helt OK faktiskt. Maxgränsen är enligt mig 32 spelare på TDM så 24 bör vara sweet spot.

Medlem

Om det är på mindre/begränsade banor kommer det ju bli rena meatgrindern ifall det är 64 pvp.
Är säkert mer lämpligt med 24pvp.

Medlem

Va? På ps3/360 kunde man spela tolv vs tolv i.a.f. Var det bara åtta vs åtta på PC?

Medlem

12vs12, något som kanske är mer anpassat för e-sport?

Även om 12vs12 är lite stort jämfört med de andra flesta e-sporterna som är 5vs5. Men BF3 kanske kommer med en ny era inom e-sporten.

Medlem
Skrivet av Siken:

Va? På ps3/360 kunde man spela tolv vs tolv i.a.f. Var det bara åtta vs åtta på PC?

Hur får du det till 8v8?

Anywho, jag själv gillade squad deathmatch mest i bad company 2 så jag är nöjd oavsett Min pc klarar inte av spelet så det blir ps3 versionen.

Medlem

tighta CQB banor med många småvägar och mycket hus man kan ta sig in i så blir det nog epic med 24p

Medlem

Team Deathmatch skulle bli kaos om det vore 32 vs. 32. Om TDM banorna hade varit så pass stora att det skulle fungera med 32 v 32, hur skulle det då fungera med "tajt infanteri" strider? Dessutom, så kommer det inte finnas fordon i TDM så skulle det ju inte funka med en karta lika stor som Caspian Border.

Medlem

Jag tycker det ska vara upp till servern att ställa in och 24 låter som ett alldelles utmärkt "default-setting".

Inaktiv

Låter bra. 12 vs 12 räcker gott och väl för TDM som också lär bli standard. Conquest med fordon etc är ju bara för att kunna lattja runt lite for shits and giggles.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

om inte banorna är väldigt stora så kommer det nog bli ganska grötigt med en 64 personers deathmatch

Medlem

12vs12 låter perfekt när det bara är infanteri.. hoppas det är många stadsbanor.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Aldrig i h**vete att jag skulle köra TDM med 64 spelare. Det skulle bli ett fustercluck utan like.

Medlem

Blir nog tillräckligt med 12vs12 på TDM.

Inaktiv

Föredrar TDM med färre spelare, men tycker att det är jävligt trist att DICE gör valet åt oss. Gillar folk clusterfuck kan dom väl få spela det...

Medlem

Det kommer bli bra med TD och SQUAD - RUSH modes med 24 spelare som max. DICE samt EA vill väldigt gärna se BF3 som det nya E-sport FPS spelet, och detta är ett bra steg i rätt riktning!

Att vara ett lag på 32 spelare (64-man banor) skulle vara helt absurt! 12 spelare per lag är fortfarande väldigt mycke men det går att lösa. Förhoppningsvis lyckas de göra detta till ett E-sport spel så det blir turneringar med fina pris pengar.

Att spela Conquest mode som E-sport spel skulle inte vara lämpligt heller, de lägen som är spelbara för turneringar är istortsätt endast Squad - Rush och TD.

Det bästa de gjorde med TD är att ta bort fordon! Fordon skulle förstöra all balansering av matchen. TD kommer vara med fokus på teamwork och klass setup. Mycke understöds skjutande medans man avancerar osv. Allt blir mer taktiskt, mer intensivt... roligare!

Jag har själv lirat Alpha, spelet såg riktigt bra ut, vissa balanserings saker som de behövde fixa... vilket är gjort! 3D-spotting är fixad, och vapen skada är hot fixad... Kommer bli ett bra spel!

Fick dock inte spela allt för mycke teamplay då de flesta på Alpha var riktigt kassa förutom jag och när jag lirade lite med Heaton, Zhrooms mfl.

Teamplay är verkligen allt, jag(r3) och Zhrooms (r1) lyckades ranka top 3 världen under Alpha. Under kategorin "skill" vilket är ett verktyg som mäter ALLT du gör... dvs. KD, accuracy, kills/s, efficiency, teamplay, mobility, score, score/min, avg score etc.. ALLT ALLT ALLT.. och ger dig en "skill" rating. Denna nya kategori är riktigt bra då det finns riktigt, riktigt kassa spelare som bara spelar enormt mycke och hamnar först för de spelar mest (får mest pts). Nu finns det en kategori som mäter din skill vilket gör det betydligt mer tävlings inriktat!

Battlelog är där allt händer, otroligt lätt navigerat och användar vänligt.

Kommer bli galet spel!

PS. Kommer troligtvis streama open beta om DICE / EA tillåter det. Kommer ge ut en länk vid senare tillfälle med bloggar, videos och live streams.

Medlem

är väldigt nyfiken på systemkraven... :S


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Problemet just nu är att de har en skademodell som nästan är från COD(räcker med 3 skott från många vapen på överkroppen och du är finito) men de har ganska stora kartor - något CoD inte har som kompensation för deras skademodell. Detta är en svaghet som BF3 får tampas med.

Detta gör att det blir proner heaven, många sitter och campar och trycker i buskar. Eftersom kartorna inte kommer bli mindre så bör de öka antalet skott som krävs till ungefär 4-5 minst för en säker dödad nisse. Problemet är då att det blir svårare att cutta folk med skill, om du får 3 emot dig så är det kört, även om du kommer bakifrån. Just nu så kan du fixa det, problemet blir istället mycket camping.

De flesta som spelade mot hyffsade folk i alphan minns det.
De försöker både äta kakan och behålla den och det funkar ju sådär.

Medlem

Skulle jag få för mig att skaffa spelet blir det ändå endast conquest jag spelar.

Medlem
Skrivet av sskr:

Det kommer bli bra med TD och SQUAD - RUSH modes med 24 spelare som max. DICE samt EA vill väldigt gärna se BF3 som det nya E-sport FPS spelet, och detta är ett bra steg i rätt riktning!

Att vara ett lag på 32 spelare (64-man banor) skulle vara helt absurt! 12 spelare per lag är fortfarande väldigt mycke men det går att lösa. Förhoppningsvis lyckas de göra detta till ett E-sport spel så det blir turneringar med fina pris pengar.

Att spela Conquest mode som E-sport spel skulle inte vara lämpligt heller, de lägen som är spelbara för turneringar är istortsätt endast Squad - Rush och TD.

Det bästa de gjorde med TD är att ta bort fordon! Fordon skulle förstöra all balansering av matchen. TD kommer vara med fokus på teamwork och klass setup. Mycke understöds skjutande medans man avancerar osv. Allt blir mer taktiskt, mer intensivt... roligare!

Jag har själv lirat Alpha, spelet såg riktigt bra ut, vissa balanserings saker som de behövde fixa... vilket är gjort! 3D-spotting är fixad, och vapen skada är hot fixad... Kommer bli ett bra spel!

Fick dock inte spela allt för mycke teamplay då de flesta på Alpha var riktigt kassa förutom jag och när jag lirade lite med Heaton, Zhrooms mfl.

Teamplay är verkligen allt, jag(r3) och Zhrooms (r1) lyckades ranka top 3 världen under Alpha. Under kategorin "skill" vilket är ett verktyg som mäter ALLT du gör... dvs. KD, accuracy, kills/s, efficiency, teamplay, mobility, score, score/min, avg score etc.. ALLT ALLT ALLT.. och ger dig en "skill" rating. Denna nya kategori är riktigt bra då det finns riktigt, riktigt kassa spelare som bara spelar enormt mycke och hamnar först för de spelar mest (får mest pts). Nu finns det en kategori som mäter din skill vilket gör det betydligt mer tävlings inriktat!

Battlelog är där allt händer, otroligt lätt navigerat och användar vänligt.

Kommer bli galet spel!

PS. Kommer troligtvis streama open beta om DICE / EA tillåter det. Kommer ge ut en länk vid senare tillfälle med bloggar, videos och live streams.

Gört för fan, lägg även upp på Youtube.
I'm with ya.

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Jag tycker inte om det.

Det känns onödigt att begränsa spelarna när möjligheterna för 64 spelare finns där, bara för att det är vad Dice tycker.
Chansen att det blir grötigt må vara stor men det borde vara upp till de som hostar servers att välja vad de vill ha för regler/inställningar.

bf brukar ha dedikerade servar

Medlem
Skrivet av sskr:

Det kommer bli bra med TD och SQUAD - RUSH modes med 24 spelare som max. DICE samt EA vill väldigt gärna se BF3 som det nya E-sport FPS spelet, och detta är ett bra steg i rätt riktning!

Att vara ett lag på 32 spelare (64-man banor) skulle vara helt absurt! 12 spelare per lag är fortfarande väldigt mycke men det går att lösa. Förhoppningsvis lyckas de göra detta till ett E-sport spel så det blir turneringar med fina pris pengar.

Att spela Conquest mode som E-sport spel skulle inte vara lämpligt heller, de lägen som är spelbara för turneringar är istortsätt endast Squad - Rush och TD.

Det bästa de gjorde med TD är att ta bort fordon! Fordon skulle förstöra all balansering av matchen. TD kommer vara med fokus på teamwork och klass setup. Mycke understöds skjutande medans man avancerar osv. Allt blir mer taktiskt, mer intensivt... roligare!

Jag har själv lirat Alpha, spelet såg riktigt bra ut, vissa balanserings saker som de behövde fixa... vilket är gjort! 3D-spotting är fixad, och vapen skada är hot fixad... Kommer bli ett bra spel!

Fick dock inte spela allt för mycke teamplay då de flesta på Alpha var riktigt kassa förutom jag och när jag lirade lite med Heaton, Zhrooms mfl.

Teamplay är verkligen allt, jag(r3) och Zhrooms (r1) lyckades ranka top 3 världen under Alpha. Under kategorin "skill" vilket är ett verktyg som mäter ALLT du gör... dvs. KD, accuracy, kills/s, efficiency, teamplay, mobility, score, score/min, avg score etc.. ALLT ALLT ALLT.. och ger dig en "skill" rating. Denna nya kategori är riktigt bra då det finns riktigt, riktigt kassa spelare som bara spelar enormt mycke och hamnar först för de spelar mest (får mest pts). Nu finns det en kategori som mäter din skill vilket gör det betydligt mer tävlings inriktat!

Battlelog är där allt händer, otroligt lätt navigerat och användar vänligt.

Kommer bli galet spel!

PS. Kommer troligtvis streama open beta om DICE / EA tillåter det. Kommer ge ut en länk vid senare tillfälle med bloggar, videos och live streams.

När jag läser din beskrivning av TD och Squad Rush låter det ju precis som i bad company 2, eller är det bara jag som tycker det? Tycker dock inte att det är fel för det var absolut ett steg i rätt riktning när det gäller de "mindre" spelsätten. Vill man ha många spelare så har man ju fortfarande valet att lira conquest (om man nu inte lirar på konsol)

Medlem

Är det inte bättre att spelarna själva får bestämma det, när man skapar ett game.

123
Skriv svar