"Playstation Vita blir en katastrof"

Medlem

Mycket mer intresserad av en Vita än en 3DS. Enligt mig är 3DS mer av en gimik än en riktig produkt.
Hela meningen med 3DS försvinner efter runt 3min spelande pga att jag får grym huvudvärk när jag testspelat en och måste stänga av 3d-effekten.
Så jag tror nog Vita kommer gå bättre än så även om dom har en poäng i artikeln.

Medlem

Flopp.


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem

Håller helt med, den kommer floppa...
Visst, japaner och övriga internationella fanboys kommer köpa till fingrarna blöder men priset är alldeles för högt, funktionerna tveksamma, batteritiden ökänd och spelen gamla Ps3 portar?
Har försökt se något som helst köpargument för denna pryl men det finns inte, 3DS hade iaf Mario (grymma spel) och 3D men blev ändå inget köp.
Hellre en smartphone eller en stationär Ps3 än denna tegelsten prissatt som en Apple-produkt.

Medlem

Om vi bortser causalspelen på telefonerna - de fungerar utmärkt - så kan ju ingen på allvar jämföra säg ett TPS på telefon med riktiga kontroller på en PSP (hallå faktiska styrspakar).
Kul med Unreal Engine till iPhone, men att ta sig fram i världen är fortfarande helt löjligt opraktiskt.


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem

Vita är i högsta grad intressant för mig. Jag använder inte min PSP ofta, men när jag väl gör det så används den väldigt flitigt. Det sker uteslutande i samband i resesammanhang, gärna långa flygresor, där Iphone-spelen inte känns tillräckliga.

3DS var aldrig aktuellt då den kändes åldrad redan vid release och spelen på Nintendo-manér består av Mario och liknande spel vi redan spelat X antal gånger. Den typ av handhållna spel jag spelar (Fifa, MLB och GTA) gör sig allra bäst på PSP. Kommer bli riktigt läckert att få lira dem på Vita i framtiden.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

3ds ligger på 1700 nu vilket inte är så farligt... men när VITA kommer så kommer den ligga på ca 2500. Kanske har även 3ds gått ner lite i pris då. Tror det blir svårt för sony att sälja mycket i början. 3ds är grön?? vem vill ha en grön? Svart finns oxå iofs men var är den vita???
Sen tror jag vanliga DS har mättat marknaden ett bra gäng med år framöver.. Ska man iväg på resa kan man tänka sig dra med sig sin gamla DS och är inte i jättebehov av en ny då det finns massor med spel man inte provat på etc.

Det blir svårt för båda.. kanske vinner VITA med åren.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Hade ju personligen sett att de satsat pengarna på en riktigt grym tablet eller spel-mobil (android) med sjukt bra prestanda. Detta kommer kanske funka med, men inget för mig.

Medlem

Jag har den gärna så jag kan spela lite under tågresa och så. Men hur ofta sker det? Då må priset stå i proportion till hur mycket jag skulle använda den och det lär det inte göra.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Dom skulle ha slängt in en mobiltelefon i den också. Spelkonsol som man kan ringa med, drömpryl för kidsen?


signatur

yolo

Inaktiv

3Ds har sin grund i Gameboy Advance, men inte utvecklats mycket på någonting över de senaste 15 åren, har endast tråkiga spel med dålig kvalitet.
Medan PS Vita är ett playstation i miniformat.


signatur

The Year was 2027..

Medlem

Jag var väldigt skeptiskt till spel på mobilen innan jag köpte en kraftfull mobil. Den jag har idag (Huawei X5) emulerar och spelar alla spel från 16-bit tiden och t.o.m. ps1-spel. Dessutom klarar den av alla andra krävande spel från android market. Enkelt, smidigt och GRATIS!

Telefonen är ingen värsting-modell och kostar bara kring 2000 kr i Sverige (kommer förmodligen sjunka till nästa år).

Visst, den är ingen bärbar spelkonsol som 3DS ovh Vita men detta visar bara att det är svårt att konkurrera med något som är gratis och räcker för de flesta.

/edit inom 2 år kommer man få en bättre telefon för en mindre kostnad. Dessutom kommer utbudet att öka, kanske även emuleringsmöjlighet för ps2/ps3

Medlem

Vad jag förstår kommer Vita med blank skärm. Jättesnyggt men så hemskt opraktiskt ungefär som att försöka dra ut en Laptop i solen. Kan se framför mig folk med Vita som letar skugga, även vid småmulet väder, för att kunna spela. Precis som med gamla PSP.

Själv funderar jag på en Experia Play eller Vita istället för en Ipad. Anledningen är att fysiska knappar är överlägsna kladdande på skärmen.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:

Vad jag förstår kommer Vita med blank skärm. Jättesnyggt men så hemskt opraktiskt ungefär som att försöka dra ut en Laptop i solen. Kan se framför mig folk med Vita som letar skugga, även vid småmulet väder, för att kunna spela. Precis som med gamla PSP.

Själv funderar jag på en Experia Play eller Vita istället för en Ipad. Anledningen är att fysiska knappar är överlägsna kladdande på skärmen.

Blir det så är den inte värd ens 100kr. Sjukt irriterande var detta med psp. Det gick knappt spela utomhus ens när det var molnigt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Det blir nog värre

Allt, Laptop. Mobiltelefoner mm går mot blankare och blankare skärm. Sedan om det sittee en Super-Oled panel eller något annat, slår min Netbook med matt skärm dessa apparater på fingrarna.

He, min släpbara 20 000 krornors värstingLaptop går absolut inte använda till spel utomhus, inte ens i skuggan. Varför? Jo skärmen ser helt sjukt läcker ut innomhus om man drar för persiennerna eller på kvällen.


signatur

Det var detta...

12
Skriv svar