Red Faction: Armageddon
Tio år, fyra spel och två planeter. Inför releasen av Red Faction: Armageddon på fredag förklarar spelets övergripande producent varför det är värt dina slantar.
Så du dömer ut spelet enbart pga att de har tunnlar, lava och lite monster? Wow, det kan inte finnas många spel du spelar idag då de flesta spel delar på en hel del grundfunktioner och utseenden (ovan jord<>under jord, aliens<>människor, skjuta/döda, leta powerups/lösa pussel osv).
Själv så väntar jag och testar spelet innan jag dömer ut det. Förra spelet var storymässigt sett ingen hit men älskade det ändå just pga av destruktionen av världen som gav en extra dimension som saknas i majoriteten av alla andra spel. Och kan de denna gången få med en intressant story så är det bara ett plus för mig.
Jag dömer ut spelet för att monsterskjutande i korridorer är är den lataste speldesign jag kan tänka mig och så långt ifrån "intressant" story man överhuvudtaget kan komma. Att gå från en öppen spelvärld till att utspela sig till 80% i tunnlar under jorden är ett stort kliv tillbaka. Istället för att spela på föregångarens styrkor så vill de leka iD och göra Doom 4. Nej tack.
Danke!