FZ Play – Historien om Battlefield

Robot
FZ Play – Historien om Battlefield

Med två månader kvar till Battlefield 3 berättar vi historien om ett av spelhistoriens mest hyllade slagfält.

#call-of-duty-modern-warfare-3, #battlefield-3, #codename-eagle, #battlefield-1942


Medlem
FZ Play – Historien om Battlefield

Ja det är väl hyfsat svårt och veta om BF3 är ens favorit redan nu?

Redaktör
Skrivet av Jackson97:

Ja det är väl hyfsat svårt och veta om BF3 är ens favorit redan nu?

Förväntningarna på BF3 är högt uppskruvade, så vi la till det som alternativ.


signatur
Medlem

Bc2 är min favorit, BF3 kan ju bara bli bättre.

Medlem

Lite trögladdat. Mycket trafik?

Youtuber

Tar bort mitt eget svar... filmen buffrar för segt... så skrev om Codename Eagle innan filmen var färdigtittad...


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

Njae var man i alphan vet man om det är ens favorit.

Medlem
Skrivet av jacke910:

Njae var man i alphan vet man om det är ens favorit.

som många sagt, från en alfa till färdig produkt kan mycket ändras


signatur

Rwa?

Redaktör

Det kan gå trögt att ladda filmen nu, kodfolket kikar på det. Annars funkar den om ni ger den tid att ladda.


signatur
Medlem

BF1942, eller rättare sagt BF1942-modden "Desert Combat" bästa krigsspelet skulle jag vilja påstå.
Ser gärna en reinkarnation till BF3, får ju nästan gåshud av introlåten.

http://www.youtube.com/watch?v=Brj2NGN5HPM

Medlem

BF2 är min absoluta favorit. Jag väljer inte BF3 eftersom att jag inte har spelat det.


signatur

cags

Medlem

Battlefield 2 är min favorit men jag har inte spelar BF3 än så jag ska inte säga att BF2 är bättre än BF3 men jag har inte spelat BF3 så jag tycker att BF2 är det bästa spelet i serien

Medlem

Växte upp med Vietnam som första BF spel jag spelade och ägde, utan internet så plockade jag upp detta vid ca 10års ålder och nötade ner bottarna en efter en ^^

Kommer ochså ihåg att kusinen hade ett BF spel som måste varit 1942.

När jag väl fick internet så pick jag ochså BF 2142 i samma veva då jag fyllde år, detta spelades online som in i.
Kommer ännu ihåg hur stressigt det var att försöka toppa servern och trycka tabb för att se hur man låg till ^^
Kommer inte ihåg om det var före eller efter 2142 som jag spelade BF2 hos kompisar men det tog mig några år att köpa det själv och spela hemma.

BC2 är det ända spelet jag verkligen sätt fram mot och bokat etc(innan BF3 ofc) men det kommer ändå inte nära hur jag känner för dess äldre bröder, BC2 är och förblir ett svartfår i min samling och som jag troligen aldrig igen kommer spela efter BF3 släppet.

Vietnam, 2142, BF2 kommer alltid ha den där speciella känslan bakom sig hur Battlefield ska vara.
Och därför är dom alla 3 mina favoriter <3

Man blev sugen i ung ålder och man får hoppas att DICE inte kör ner serien i marken.

Medlem

BF2 självklart. BC2 är helt klart ett roligt spel, MEN det kunde vara ett SÅ jävla mycket bättre spel med dom förutsättningarna det hade.

Väljer inte BF3 eftersom jag bara testat Rush.

Medlem

Må vara mycke trafik på videoklippet. Fick buffervarning även fast jag har 100/100 nät.


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

Laggar även här, men bara ett futtigt i-landsproblem. Blir säkert bra snart.

Dels tycker jag initiativet är lovvärt, tycker om fördjupningsartiklar och gillar även retrorecensioner, så den här utvecklingen gillar jag och säkert många med mig.

När det gäller Battlefield så växte jag upp med originalet, tycker om det för det var så annorlunda och även fritt. Spelade väldigt mycket Berlin men också Operation Market Garden minns jag, jag var faktiskt ganska bra trots att jag bara var typ 13-14 år.

Spelade även Vietnam men redan då tycker jag det var för mycket kludd och buskar jämfört med gamla klassiska 1942(där man kunde prickskytta folk med kpisten från 500 meter, visst orealistiskt, men det var det jag var van vid).

BF2 spelade jag aldrig då min dator sög och sen testade jag det hos en kompis och blev lite purken på hur folk spammade nades hela tiden och annat som gjorde spelet lite mindre taktiskt.

2142 var en flopp och även om min dator var bättre då så var den ändå inte riktigt bra.
BC2 har jag införhandlat och försöker fortfarande vänja mig vid spelet, det är roligt men samtidigt lite jobbigt i och med att man dör så lätt från folk man aldrig ser plus att det är lite jobbigt att röra sig.

BF-serien har utvecklats mycket och jag hoppas och tror att DICE kommer dels gå tillbaka mer to the basics, jag tycker fortfarande att 1942 var mer arkad än BF2 och särskilt Vietnam även om det fanns ett taktiskt element där inne också.

Skillnaden nu är att tempot, på de mindre banorna, är mycket snabbare än det var på exempelvis Berlin.

Det jag kan sakna är hur DICE inte längre är så oberoende som de en gång var. Jag läste av en kille som känner en del folk på företaget att många var emot betalbara DLC's, men när man ägs av EA har man ingen chans. Många oberoende företag klarar helt enkelt inte av att gå runt annars utan en stark ägare i bakgrunden.

Hade DICE varit mer oberoende så tror jag spelet hade varit ännu mer nyskapande och friare, men jag tror ändå att det blir mer nyskapande än nyaste COD-klonen(som bara är ett dyrt mappack).

Dock så funderar jag på att köpa Red Orchestra 2 istället för något av spelen. Båda kommer ta betalt för DLC, även om BF2 bara bjuder på första DLC av en lång rad.

Medlem

Det var väll fasen vad ni ska "hypa" Battlefield gentemot annat..

Medlem

Har inte sett videon än men jag valde Bad Company 1 på omröstningen.

Medlem

Battlefield 1942 är och förblir mitt favorit-battlefield. Helt oslagbart!

Medlem

Desert Combat.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

p0k
Medlem

Folk som tycker BF3 / BC2 är bäst har la inte spelat 1942 / 2 / 2142 mycket nog.

Medlem

Ärligt talat tycker jag BF3(bara kört alphan dessutom) har varit roligare än Battlefield 2 och 1942.
Battlefield 1942 var enbart roligt tillsammans med modden "Desert Combat"(som faktiskt borde räknas med som en Battlefield titel!) enligt mig. Desert Combat var nog roligare än Battlefield 2 t.om...kanske jämlika.

Medlem

1942 är utan tvekan min favorit i serien. Inget jävla trams med unlocks eller gradsystem. Du startade spelet och körde bara för nöjets skull och inte för att låsa upp vapen och gå upp i level m.m.

Och Desert Combat, det finns inga ord för att beskriva med, man måste helt enkelt ha spelat det för att förstå hur grymt det var

Medlem

Jag såg inte ens att Battlefield 3 fanns som svarsalternativ. Tog BF2 direkt.

Medlem

bf2v och project reality utan tvekan.

Medlem

2:an är min favorit.
1942 kommer tätt efter, men jag har inte spelat det så mycket.

Jag gillar inte BC2, därför är jag väldigt skeptisk till 3:an.

Medlem
Skrivet av p0k:

Folk som tycker BF3 / BC2 är bäst har la inte spelat 1942 / 2 / 2142 mycket nog.

Folk som tycker att BF3 är sämre än BF2 utan att ha spelat alls eller endast testat alphan är konstiga. Valde dock BF2, men är inte alls omöjligt att det ändras i och med BF3.

Medlem

BF1942 är nog min favorit. Då man kunde åka runt med hangarfartygen och placera sig lite strategiskt samt bomba med hjälp av fartygen också!

BF1942 med Desert Combat modden är klart en favorit också så klart! Underbar styrning på helikoptern då, om man nu jämför med BFBC2 etc

Medlem

2142.Man bara älskade Scaren och Kryloven.

Medlem

Ujuj, svårt att säga vad som är favorit, 1942 har spelats massor, likaså 2142 och bad company ett och två, har dock inte lirat BF2 mer än demot (hade sunkdator då det kom, så det blev inget köp).

Bf 3 lär ju bli ny favorit med tanke på hur jag gillade alphan

Edit: Älskade Anti Tank Rifle och magnetic (motion?) mines i 2142, fan va nice dom var


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

123
Skriv svar