Buss till Dreamhack Winter 2011

Medlem
Buss till Dreamhack Winter 2011

Ska du till DreamHack Winter 2011? Varför inte åka tillsammans med 50 andra gamers från Skåne i en buss med underbar sammanhållning? Skaffa lite nya polare på vägen upp, eller bara res tillsammans till ett billigt pris.

Vad kostar det?
490 kr inklusive allt!

Vad får du?
En resa till och från världens största LAN, DreamHack Winter i Jönköping, och ett medlemskap i Basement LAN året ut. Blir vi fler än 50 personer så bjuder vi alla deltagare på en helt unik Basement LAN DreamHack T-shirt.

När går bussen?
Klockan 08:30 från Lunds Central på lördagen den 26 november. Specifik platsinformation kommer när det närmar sig. Givetvis hinner vi i god tid till invigningen med beräknad ankomst runt 12-13.
Om du vill eller har behov av att hoppa på bussen någon annan stans än i lund så skicka ett mail till dh-bussen@basementlan.se och fråga. Om det går att hämta upp dig beror på var du vill bli hämtad och hur många på samma plats.

Hur anmäler jag mig?
Genom att registrera mig på Basement LANs forum (www.basementlan.se/forum) och skriva mitt namn i tråden http://basementlan.se/forum/viewtopic.php?f=22&t=202&p=1523#p.... Det är givetvis kostnadsfritt att bli forumsmedlem (kom dock ihåg att du måste fylla i korrekta uppgifter). Därefter betalar du in de 490 kr till Plusgirot nedan, först när pengarna är inne så är din anmälan fulländad.
Plusgiro: 1599926-1
Märk betalningen med ditt 10-siffriga personnummer.

Hur länge kan jag anmäla mig och kan jag ångra mig?
Det går att anmäla sig fram till den 27:e Oktober och även att ångra sig och få halva summan tillbaka fram till den 27:e Oktober. Vid sjukdom löses det individuellt.

Vilka är Basement LAN?
Basement LAN är en LAN-förening från Lund som arrangerar ca ett LAN i månaden av varierande storlek från 30-200 personer. Som medlem i föreningen så är alla LAN gratis. För mer information om oss så surfa in på www.basementlan.se!

Frågor tas med dh-bussen@basementlan.se eller skriv ett pm direkt här till mig.

Hälsningar
Rådet i Basement LAN (www.basementlan.se)

Medlem

Reklam är inte tillåtet enligt FZ.se reglemente. Men det kan inte vara lätt att veta för någon som bara spammar.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

vad jag förstod av forumets regler var det att man inte fick spamma, men om jag missat något så nämn gärna under vilken regel som det står att man inte får annonsera/informera. mycket möjligt jag missade något med kollade igenom reglerna innan jag skapade tråden.
och nej, jag anser inte att jag spammar, kommer inte skriva något liknande igen men om det ändå ses som spamm så ta gärna bort tråden.

Inaktiv

Detta är inte reklam eller Spam.. Vi kommer göra något liknande från Västmanland.. vi kör på 400 kronor för medlemmar och 500 för nya. Grymt att folk erbjuder sånt här!

Inaktiv

marknadsföring = spam

Medlem

Att säga att detta är spam tycker jag känns konstigt. Detta är något som vi gör på vår fritid. Något vi inte tjänar pengar på, varken till oss själva eller till föreningen. Vi vill erbjuda folk som vill åka till Dream Hack en buss att åka med och om detta ska vara möjligt så måste vi visa alla gamers i Lund-Malmö-regionen att vi finns. För att göra det, och för att planera en bussresa såhär, tar tid som vi inte får något tillbaka för.

Men det är ok för oss. Vad som inte känns bra är när vi försöker informera er om att vi finns (något som ni vinner på) så blir folk arga på oss; det känns ganska tråkigt med tanke på vad vi lägger ner för ER.

Jag hoppas att folk förstår vad jag menar och också är sugna på att åka med oss upp till Dream Hack...

Hälsningar
Björn Sanders, Orförande i Basement LAN

Medlem

Göra ett konto för att göra en post om att betala för en resa till ett evenemang, nu också två konton för samma ändamål måste jag säga skriker reklamspam lång väg. Men det är ju bara jag, och jag är (tyvärr) ingen forumpolis.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Först och främst vill jag bara påpeka att jag och Rexob är olika personer. Rexob är projektledare för detta specifika DH-bussprojektet och jag är ordförande för hela föreningen. Alltså har vi inte två olika konton utan när jag såg detta så blev jag ledsen på båda mina egna och rexobs vägnar och kände att jag hade ett ansvar att svara.

Det är klart att man måste betala för en buss upp till Dream Hack. Annars hade du ju åkt tåg och betalat ändå. Vi tillhandahåller en tjänst för folk som tycker att det är roligt att träffa nytt folk och åka upp till ett skitkul evenmang tillsammans. Vi vill få ut informationen till de som kanske tycker att det skulle vara kul och ansåg att detta var ett bra sätt att just nå ut till dessa intressenter.

Jag vill återigen trycka på att vi inte tjänar, varken personligen eller som förening, ett rött öre på detta. Att chartra en buss för 50 personer kostar ca 25 000 kr (+/- 3000 kr) för buss och chaufför. Om du tar 490*50 så får du 24 500 kr, då om vi fyller bussen helt (vilket är osannolikt). Resonemanget leder till att vi med största sannolikhet kommer att gå back på detta projekt (vilket vi tycker är ok) rent ekonomiskt. Men vi tycker att det främjar vår förenings syfte och vill därför lägga våra egna pengar på att ni kan åka upp till Dream Hack tillsammans.

Hur det blir forumsspam och inte en fin sak förstår jag inte.

Medlem

säljer nån sina Dreamhack Winter 2011 biljetter ?

1
Skriv svar