Missing Maps error i Team Fortress 2, behöver hjälp.

Medlem
Missing Maps error i Team Fortress 2, behöver hjälp.

Idag när jag skulle börja spela Team Fortress 2 och försökte joina en server jag brukar köra på fick jag upp ett error:
"Disconnected
Missing map maps/cp_dustbowl.bps, Disconnecting" och har provat joina många andra servers och alltid samma problem oavsett karta. Kan inte heller starta en träningskarta för då kom det upp nåt annat felmeddelande som man inte kan läsa.

Jag har sökt runt på steam forumet och på google men inte hittat nåt nyttigt. De enda som verkar ha haft det här problemet är såna som spelar CS och hostar en server som får sånt problem och där löste dom det genom att skriva in saker i konsolen om att tillåta map-nerladdning. Har provat få fram konsol i TF2 men den vägrar av nån anledning från startmenyn och som sagt så kan jag inte komma in i nåt spel.

Jag har provat installera om TF2 2ggr, efter första gången plockade jag bort alla gamla cs, cs source, half-life och team fortress filer som fanns på datorn och installerade om men har fortfarande samma problem.

Någon som haft detta problem eller vet en lösning till det?

Medlem

Öppna steam, högerklicka på TF2, välj egenskaper, välj start alternativ, skriv -console tryck spara, starta TF2, konsolen kmr upp vid startskärmen, skriv in kommandon du hittat, hoppas på att det funkar.


signatur

Rwa?

Medlem

nej, det funkade tyvärr inte med dom olika kommandona jag hittade.
det fungerade inte heller efter att ha kört "verify integrity of game cache".
provade också att köra defragmentering av cache files men det hjälpte inte heller.

Medlem

Min kompis har liknande problem, kan du ge oss lite dator spec så kan vi kolla vad problemet är ?


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem
Skrivet av Hawoket:

Min kompis har liknande problem, kan du ge oss lite dator spec så kan vi kolla vad problemet är ?

i7-2600k
16gb ram
geforce gtx570
windows 7

Medlem

Jag märkte också sent igår att jag inte kan spela varken Black Ops eller Section 8 heller, men alla andra spel går bra. Så fps spelen i steam verkar ha slutat fungera helt av nån anledning.

Medlem

Startade steam nu för att kolla om det fanns nåt mer att prova att göra för att få det att fungera, men märkte till min stora förvåning att Team Fortress 2 fungerade fint att joina en server utan problem, och startade upp Black Ops också och det fungerade fint det med.

Så problem solved för min del

Medlem

Fy fan du har riktiga grejer :O, Okey det var bra ska kolla med min kompis snart !


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem
Skrivet av Hawoket:

Fy fan du har riktiga grejer :O, Okey det var bra ska kolla med min kompis snart !

Klart jag har riktiga grejer, har ju laddat upp inför Skyrim, Battlefield 3, Rage etc

Hoppas din kompis problem också löser sig.

1
Skriv svar